Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sormikipu
1
freakingenius
17.01.2014 12:34:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heip en löytäny sormikipua koskevaa keskustelua :D
Oon soittanu jokun 6 vuotta ja pari viime vuotta hyvinkin aktiivisesti, monta tuntia päivässä ja silti sormikivut vaivaavat. Välillä pidän välipäivän mutta silti sormen päät ovat kipeät, esim. bendaaminen on kivuliasta varsinkin jos ei ole lämmitellyt kunnolla. Onko kellään ollut tällaista ja mistä se johtuu. Yleensähän sormenpäät vahvistuvat kun soittaa ja ymmärrän että sormet tulevat kipeiksi jos soittaa harvoin ja yhtäkkiä soittaa koko päivän ynkkää. Kieli setti on kitaroissa 10-52 ja 11-jotain. Voiko syitä olla kielisetin paksuus tai että painan liikaa kieltä?

Osta Korg, se on parempi.
Krice
17.01.2014 15:15:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keho ei kestä kaikkea, niin se vain on. Palautumiseen voisi käyttää pikemminkin kaksi viikkoa kuin päivän, jos et ammatiksesi soita.

ReBeat
17.01.2014 20:46:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lääkkeeksi bassolla soittamista. Joku leveäkaulainen ja siihen paksuhko kireä round wound kielisatsi, medium-korkealla actionilla. Päivittäin hiukan varovaista kuvioharjoittelua niin että siihen sisältyy harppomisia. Kielet raastavat asemasta toiseen hakeutuvia sormenpäitä ja kielten painaminen tuntuu ikävältä. Hiljalleen kitaralla sitten ei niin enää tunnukaan.

Thubby
17.01.2014 22:26:46

Ompahan tuo itelläkin joskus koskenu. Mutta soittanu oon sitten vaan kivusta huolimatta. Sillä se lähtee millä on tullukkin!

Over thinking, over analyzing separates the body from the mind.
freakingenius
18.01.2014 00:15:19

Jes, kiitti vastauksista. Pitänee yrittää keventää soittoa vähäksi aikaa. Tuo bassotreenihän voisi toimia, hyvä syy ostaa basso! Kyllähän se kipu vähenee ainakun vähän aikaa jatkaa soittamista mutta aluksi kipu on soittoa lannistava. Tuntuu vaan että näin pyörii noidankehää, joten varmaan pientä taukoa on pidettävä.

LaMotta
18.01.2014 15:35:56

Kannattaa kokeilla ohuempia kieliä. Itse soitan hiukan joka päivä eikä sormen päät edes juurikaan kovetu. Kielisetti on 085-38.

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
freakingenius
20.01.2014 08:42:05

LaMotta: Kannattaa kokeilla ohuempia kieliä. Itse soitan hiukan joka päivä eikä sormen päät edes juurikaan kovetu. Kielisetti on 085-38.

Mistä noin ohuita löytyy?

ReBeat
20.01.2014 09:37:21

Guitarist2: Mistä noin ohuita löytyy?

Nettikaupoista löytyy asiallisen paksuiset blues kielet.

http://www.thomann.de/fi/dunlop_rwn0738_super_fine.htm
https://schneidermusik.de/shop1/pro … o.php?products_id=82966&language=en

LaMotta
20.01.2014 14:36:45

Guitarist2: Mistä noin ohuita löytyy?

Irtokielistä olen kasannut. Maahantuojalta ne löytynee helpoiten.

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti