Muusikoiden.net
08.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tokait
1
eemil.ojala
10.12.2012 19:10:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulin että kaikissa tokain love rockin joissain malleissa mikit eivät kuullosta parhaalta mahdolliselta ja ääni on jotenkin tukkoinen. On tullut tuo itsekkin huomattua. Onko kuitenkaan näin kaikissa malleissa? etenkin jos kysymys on ls-75- mallista. Tuollainen keppi olis hakusessa ja ois hyvä tietää mikeistä

Doomo
10.12.2012 19:40:09

Oman kokemuksen mukaan myös kalliimmissa malleissa mikit ja elektroniikka on yleisestikin vähän heikompaa laatua. Mikit tunkkaiset, juotokset huonohkoja, potikat reistailee.. yms.

Ei siinä, hyviä pelejä ovat muuten..

loner
10.12.2012 20:29:46 (muokattu 10.12.2012 20:31:53)

Tulee hieno keskustelu :)
Kuulin muuten huhun, että Gibson tilaisi CS-puutavaransa Tokai:n Korean varastosta tytärfirman nimissä. :P

arc
10.12.2012 22:10:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ken tykkää mistäkin. Mulla on ls-75 ja onhan ne mikit varmaan sen kitaran keskinkertaisin osa. Ei ne mun mielestä silti huonot ole. Eivät siis lähelläkään mitään krääsää mielestäni ja monta vuotta niillä soittelin.

Vaihdatin myöhemmin duncanit tuohon kitaraani ja täytyy sanoa, että vaikka high-gainina erottelevuus on nyt ehkä parempi, niin pidin itse vanhan kaulamikin jazzimmasta saundista kliineissä.

All of these vultures hiding right outside my door.
sickboy
11.12.2012 17:52:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tollanen japsi-Tokai...tunkkaiset mikit oli suhteessa muihin kitaroihin. Voi ne toki toimia, mutta jos täytyy keikalla vaikka vaihdella kitaroita, ni ei missään järkevässä balanssissa mun muihin kitaroihin verrattuna. Omassa styrkkarissa loppui oikeastaan säätövarat jo kesken kirkkauden suhteen....oli ne niin tumput.

Duncanin '59 laitoin tallaan ja custom P90 (Jarno Salon tekemä) kaulaan....ai että!

Gabe
11.12.2012 18:43:52

Kyllä mikit on varmaan Tokain heikoin lenkki (niinkuin myös MIJ Fendereidenkin ) mutta eipä tuo tule kovin kalliiksi vaihtaa mikit ja sähköt uusiksi. Muutoin loistavia kitaroita.

www.kitaramaailma.com
Nurmituomas
15.12.2012 16:11:46

itsellä on Ls-85 ja on ne aika tummat ääneltään.

Riippuu tietysti musasuunnasta, mutta ei ne mitkään hevimikit ole. Moni putkivahvari tarvitsisi enemmän jännitettä mikistä.

jollain mallintavalla vahvarilla menevät pitemmälle, koska siinä mikillä ei ole niin paljoa väliä kun se mallintaa. Terävyyttä saa säädöllä.

Isar
15.12.2012 20:10:24 (muokattu 15.12.2012 20:13:15)

Joo, itsellä Japsi LoveRock, johon vaihdoin SD 59 mikit. Syynä vaihtoon oli, että Tokain omat mikit olivat dynamiikaltaan sellaiset, joista botnet oli leikkautuneet lähes kokonaan pois. Tunkkaisena en mikkejä pitänyt vaan lähinnä ohkaisilta saundeiltaan. Nyt kun Duncanit on ollut käytössä kolmisen vuotta, tallamikkiin tuli selkeää parannusta musaan kuin musaan; myös botnea tuli reippaasti kehiin. Kaulamikki on edelleen itselleni edelleen mysteeri, koska Duncan pelaa säröllä oikeastaan yläsävelillä ja pelkästään sooloissa, ei kompatessa. On siis kovin tunkkainen, tunkkaisempi kuin aikanaan Tokain vastaava. No ehkä Tokain kaulamikki voi olla aika hyväkin, parempi kuin tallassa oleva, joka lähes surkea.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti