Muusikoiden.net
11.12.2016

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Demppaus
1
paasi
09.12.2012 15:19:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
tän otsikon alla on varmasti monta vastaavaakin kirjoitusta mut laitetaan nyt yks lisää kun tuolta hausta en oikee vastausta saanut.
Monet ovat sanoneet dempistäni että tarttis enemmän saada sitä jykevyyttä siihen. Noh, mikäs helvetti siinä sitten mättää. Onko se vaan treeniä ja treeniä ja käden oikean paikan hakua vai onko siinä nyt sitten joku kikka mikä pitäis tietää. En tajua mikä siinä on niin vaikeeta. 2 eri kitaraa omistan ja ei se tunnu sieltä löytyvän. Tai ainakaan 10+ v soittajien mielestä mitkä nyt erottaakin miltä sen pitäisi kuulostaa.
Lisätkää muita hyviä vinkkejä tänän.. niin alottelijoillekkin kuin myös vähän kehittyneemmillekkin mitä treenata :)
itse vajaa 2v soittanut.

sticky fingers
09.12.2012 15:27:41

paasi: Moro,
tän otsikon alla on varmasti monta vastaavaakin kirjoitusta mut laitetaan nyt yks lisää kun tuolta hausta en oikee vastausta saanut.
Monet ovat sanoneet dempistäni että tarttis enemmän saada sitä jykevyyttä siihen. Noh, mikäs helvetti siinä sitten mättää. Onko se vaan treeniä ja treeniä ja käden oikean paikan hakua vai onko siinä nyt sitten joku kikka mikä pitäis tietää. En tajua mikä siinä on niin vaikeeta. 2 eri kitaraa omistan ja ei se tunnu sieltä löytyvän. Tai ainakaan 10+ v soittajien mielestä mitkä nyt erottaakin miltä sen pitäisi kuulostaa.
Lisätkää muita hyviä vinkkejä tänän.. niin alottelijoillekkin kuin myös vähän kehittyneemmillekkin mitä treenata :)
itse vajaa 2v soittanut.

Vaikea kuulematta sanoa, mutta ainakin omalla ja parin kuuntelemani kaverin kohdalla on kyse ollut juuri käden paikasta. Liian edessä pidettynä kämmensyrjä tappaa koko soinnin ja saa sen kuulostamaan kömpelöltä (mielestäni). Riittävän taakse, siis.

Toisaalta dempissä iskujen oikea aikaisuus on ehkä vielä suuremmassa osassa kuin auki soitellessa - sellainen tasaisen junttaava demppi kuulostaa paremmalta kuin tahdissa hapuileva, tietysti.

...
Arkka
09.12.2012 15:30:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitatko liian hellästi?

paasi
09.12.2012 15:32:04

Arkka: Soitatko liian hellästi?

Emmä tiä :D
kyllä tota kitaraa tulee välillä raiskattuakin mutta hmm... paha sanoa.

paasi
09.12.2012 15:33:56

vai voiko ongelma olla siinä että kun olen vasuri ja soitan kuin oikeakätiset... siis kehitys on ollut valtava ja homma toimii suht hyvin lukuunottamatta että käsi väsyy melko nopeasti.. pisimmillään kyllä sen 7h soittanut putkeen.. mutta mutta... voiskoha tuolla olla merkitystä. en kyllä itse usko

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti