Muusikoiden.net
11.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Valmiita taustoja, mistä?
1
PenaL
14.01.2012 16:28:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä voisi ostaa / imuroida valmiita biisien taustoja tai sitten vaikka pohjia johonkin perusjamijuttuihin. Kyllähän noita nikkaroi itsekin esim samplereilla tms. mutta tullut mieleen, että kannattaako "lisää ruutia keksiä" jos niitä on jossian valmiinakin. Toki joissakin musiikkilehdissä on harjoituspohjien lisäksi joittenkin biisien taustoja, mutta vain ihan satunnaisia, mitä milloinkin julkaisevat. Samoin karaoketaustat ovat aika omanlaisiaan.

Mistä nuo esim. Tallinnanlaivoilla esiintyvät "yhden miehen kitaristiorkesterit" hankkivat pohjansa, tai tekevätkö itse? Millaiset laitteet noilla muuten on käytössä - jotenkin kätevämmän oloisia kuin joku perus-CD -soitin?

-Pentti

Grugi
14.01.2012 16:34:32

PenaL: Mistä voisi ostaa / imuroida valmiita biisien taustoja tai sitten vaikka pohjia johonkin perusjamijuttuihin. Kyllähän noita nikkaroi itsekin esim samplereilla tms. mutta tullut mieleen, että kannattaako "lisää ruutia keksiä" jos niitä on jossian valmiinakin. Toki joissakin musiikkilehdissä on harjoituspohjien lisäksi joittenkin biisien taustoja, mutta vain ihan satunnaisia, mitä milloinkin julkaisevat. Samoin karaoketaustat ovat aika omanlaisiaan.

Mistä nuo esim. Tallinnanlaivoilla esiintyvät "yhden miehen kitaristiorkesterit" hankkivat pohjansa, tai tekevätkö itse? Millaiset laitteet noilla muuten on käytössä - jotenkin kätevämmän oloisia kuin joku perus-CD -soitin?

-Pentti

Netti on pullollaan taustoja haulla "Backing Tracks" löytyy aikka mitä.

http://www.guitarbackingtrack.com/

Tokihan osaava kaveri tekee taustat itse.

The only true wisdom is in knowing you know nothing.
PenaL
14.01.2012 17:14:44

Grugi: Netti on pullollaan taustoja haulla "Backing Tracks" löytyy aikka mitä.

http://www.guitarbackingtrack.com/

Katohan... No niinpä näyttää... Tuhannet kiitokset...:-)

Tokihan osaava kaveri tekee taustat itse.

Totta, kiehtovaa puuhaa sinänsä, mutta siinä on oma puuhansa...

-Pentti

Karipiirto
14.01.2012 19:03:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Youtubestakin löytyy. Backing track ja vaikkapa sävellaji siihen perään. Esim C major. Luulis löytyvän vaikka minkämoista settiä jazzista hard rockiin. Tänään itse jammailin tämän tahdissa.

http://www.youtube.com/watch?v=zwSvlMhZLys&feature=related

Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!"
hampsir
15.01.2012 21:57:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aiemmin Bändit ja OMB:t käyttivät usein MiniDisk:ejä, tai CD soittimia, "tausta nauhoina". Olen itse käyttänyt jo muutaman vuoden mikkiständiin kiinnitettyä Ibodia. Kappaleet ovat aina aakkosjärjstyksessä ja ovat helppoja käyttää. Siinä on myös voimakkuus säädin. Ibod (nano) ei ole myöskään ikinä jämpännyt, toisin kuin MiniDiskit. Ibodiin (nano) saa myös nopeasti (vaikka juuri lavalle noustessa) tehtyä valmiin setin. Aivan uudet "tabletit" käyvät varmasti myös tarkoitukseen, koska silloin myös tekstien lukeminen saattaisi järjestyä kivuttomasti.

Taustat kannattaa opetella tekemään itse, koska kaikkea ei saa valmiita, ainakaan omasta sävellajista. Suomalanen uusi ohjelmisto olisi niiden avulla aivan mahdottomuus. Lisäksi yksityisissä tilaisuuksissa (häät, synttärit, firmojen tilaisuudet) usein tarvitaan "räätälöityjä" juttuja.

Tuntematon soittaja
HS
16.01.2012 19:51:38

Terve

PenaL: Mistä voisi ostaa / imuroida valmiita biisien taustoja tai...

http://freeplaymusic.com/
Tuota kimaraa kahlatessa menee mukavasti parikin päivää ;)

"Soita sillain... sillain... silleen niinku... sillain... ... ... ... hyvin".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti