Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Juha Björninen
1 2 3
Vestu
02.01.2012 09:20:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En löytänyt topiccia Björnisen Juhasta.

Mystinen kitaristi sikäli että kyvyiltään maailmanluokan kepittäjä mutta kovin moni ei tunnu tietävän. Varsinkin nuoremmalle yleisölle vieras.

Tässä tyylinäyte: http://www.youtube.com/watch?v=gK7bROwTTqo

Kellään tietoa missä kokoonpanoissa soittanut tai muuta kiinnostavaa faktaa miehestä?
 
Like father like scum
elon arska
02.01.2012 09:54:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johtuu tuo tuntemattomuus siitä samasta, kuin se Näsijärven rannalla pajaansa pitävä nahkasuutari, joka on alansa ehdotonta maailman eliittiä, mutta eipä häntä melkein kukaan tunne parikymmentä kilometriä kauempana. Eijjole tarvetta hällä laajentaa markkinoitaan, kun kysyntää riittää omiin tarpeisiin ja saapi naatiskella elämästä ilman turhia menestyksen sivuoireita.
 
hallu
02.01.2012 10:39:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kyllähän nyt Juha Björninen tunnetaan!?!? onha se ihan hemmetin kova jäbä soittamaan ja yksi maamme sähkökitarismin ikoneja. Se kai on aikalailla sessiokitaristi ja tehnyt paljon hommia myös televisioon etc. joka tapauksessa äänitettyjä raitoja taitaa olla muikea määrä joten varmasti hekin joille nimi ei ole tuttu, ovat häntä kuulleet.
 
Luulen ettei hänestä keskustella täällä lähinnä siksi, että hän on suomalainen. Suomalaisuus ei ole kitarismissa kovin mnet hyväksyttyä jos ei ole Aleksi Laiho. Nähdäkseni suomalaiset ovat laajemminkin varsin kovatasoisia soittajia ja kestävät hyvin vertailua kansainvälisestikin, vaikka eivät aina olisi lähteneet uraa luomaan kansainvälisille kentille.
 
Toinen juttu on tietenkin se, että huomiota saavat mnetissäkin yleensä sellaiset soittajat, jotka soittavat suoituissa yhtyeissä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
ReBeat
02.01.2012 10:46:37 (muokattu 02.01.2012 10:55:04)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Björninen oli kitaraklubin yhdessä jaksossa. En muista mitä hän kertoi siinä, mutta varmaan ajatuksiaan soittamisesta ja ehkä jotain urastaankin. Voiskin vaikka kaivaa kätköistä sen jakson ja katsella uudestaan.
 
Ja soitti kitaroita (varmaankin ainakin osan sooloista) mm. aikanaan niinkin perkeleen koville levyille kuin Kirkan "The Spell" ja "R.O.C.K." . Niissä on tiukkaa kitarointia. Muutkin siellä miehistössä kyllä alan kovimpia nimiä (Nikku, Kaartamo, Lönnholm ym. ).
 
Jucciz
02.01.2012 10:46:58 (muokattu 02.01.2012 11:04:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kuka tahansa kaveri pääse soittamaan sekä Volvo-mainokseen, Kirkan levyille että Pekka Pohjolan bändiin. Björninen on siispä "volvosärön" isä.
 
Pitkän linjan ammattimies, kova luu.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
sepisti
02.01.2012 11:02:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piti oikein pistää kitaraklubi pyörimään... Kakarana kun muut fanitti Kirkkiä, niin mä diggasin Björnistä. Valitettavasti pelkkä fanitus ei riittänyt ja musta tuli vaan "wannabe allround-kitaristi". Olisi pitänyt vähän treenatakkin.
 
Indican Jenny on ihana...
Karipiirto
02.01.2012 11:28:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaraklubin vieraana ollessaan vakuutti kyllä.
 
http://www.youtube.com/watch?v=55apFNYAaSE
 
Tuota kuunnellessa tulee semmoinen fiilis että se "jarruttelee" ihan vain kiusoitellakseen kuulijaa. Sitten lopuksi se päästää ittensä irti ennen kuin palaa perusmelodiaan. Tästä kitaran soitossa pitäisi minusta ollakin kyse. :)
 
Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!"
hallu
02.01.2012 11:45:41 (muokattu 02.01.2012 11:46:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karipiirto: Kitaraklubin vieraana ollessaan vakuutti kyllä.
 
http://www.youtube.com/watch?v=55apFNYAaSE
 
Tuota kuunnellessa tulee semmoinen fiilis että se "jarruttelee" ihan vain kiusoitellakseen kuulijaa. Sitten lopuksi se päästää ittensä irti ennen kuin palaa perusmelodiaan. Tästä kitaran soitossa pitäisi minusta ollakin kyse. :)

 
Jep, ja toisaalta tuosta minulle huokui sellainen tunnelma, että se tuli ihan selkärangasta toi soolo eli ei siis kuulostanut harjoitellulta koreografialta. Panitko muuten merkille miten herkästi bändi reagoi soolon intensiteetin vaihteluihin? sekään ei kuulostanut harjoitellulta vaan minusta tuossa esityksessä ole voimakas spontaaniuden fiilis läsnä (vaikea kuvitella että noi ihan treenaamatta lähtisi).
 
Kitaraklubissa oli kyllä paljon hienoja esityksiä ja vieraita ja hienoja ne tekijätkin on (perkele, että se Kämäräinenkin oli silloin hyvä).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Sammo
02.01.2012 12:08:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JB oli 1990-2000 (noin) kovin aktiivinen soittamaan Hesassa klubikeikkoja Studio Juliuksessa, Kappelin Kellarissa, Hot Tomato Jazz Clubilla, Cantina Westissä ja Juttutuvassa sekä oon nähnyt miehen vetävän pizzerioittenkin nurkissa kehäkolmosen lähettyvillä -- sekä omalla nimellä fuusio/lattari -vaikutteista instrumentaalimeininkiä ja Fat Boyn kanssa R&B:tä.
 
Tuli muuten noihin aikoihin käytyä jonninverran kuunnelemassa keikkoja!
 
Muutama vuosi sitten näin Björnisen soittavan Lakewood Experimentin vierailijana On The Rocksissa ja taisi olla myös seuraavana kesänä Fiskarsin kesäfestareilla esiintyjänä myös, eli tekee mies ilmeisesti keikkaakin vielä.
 
Paras keikka varmaan on ollut jossain Hiekkaharjussa missä lavalla oli samaan aikaan Björninen, Peter Lerche ja Jarmo Hynninen. Lerchellä oli lavalla muuten Dumble.
 
Muutaman soololevyn on myös julkaissut (Space Traveller Lost, Meteories, Twillight In Paradise), ja järjestyksessä toinen gospelhenkinen es-levy on mun mielestä varsin mainio !!
 
Miehen kotisuvut löytyy myös täältä:
http://www.bjorninen.net/
 
"I don't believe in a lot of things, but I do believe in duct tape."
Karipiirto
02.01.2012 13:54:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Jep, ja toisaalta tuosta minulle huokui sellainen tunnelma, että se tuli ihan selkärangasta toi soolo eli ei siis kuulostanut harjoitellulta koreografialta. Panitko muuten merkille miten herkästi bändi reagoi soolon intensiteetin vaihteluihin? sekään ei kuulostanut harjoitellulta vaan minusta tuossa esityksessä ole voimakas spontaaniuden fiilis läsnä (vaikea kuvitella että noi ihan treenaamatta lähtisi).
 
Kitaraklubissa oli kyllä paljon hienoja esityksiä ja vieraita ja hienoja ne tekijätkin on (perkele, että se Kämäräinenkin oli silloin hyvä).

 
Kämäräisen vibrato veti mut sanattomaksi.
 
Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!"
BigPapa
02.01.2012 13:59:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosta parasta Björtsiä:
 
http://www.youtube.com/watch?v=ofe8AISmK6k
 
Alfons Åberg
02.01.2012 16:50:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Ei kuka tahansa kaveri pääse soittamaan sekä Volvo-mainokseen, Kirkan levyille että Pekka Pohjolan bändiin. Björninen on siispä "volvosärön" isä.
 
Pitkän linjan ammattimies, kova luu.

 
Menisi varmaan 'tunnusta jotain noloa' tai 'mitä tajusit viiveellä' ketjuun, mutta tajusin vasta nyt tuon Volvosärö-jutun.
 
Jucciz
02.01.2012 16:50:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IntriguingMan: Menisi varmaan 'tunnusta jotain noloa' tai 'mitä tajusit viiveellä' ketjuun, mutta tajusin vasta nyt tuon Volvosärö-jutun.
 
Parempi myöhään kuin myöhempään.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
jniska
02.01.2012 18:04:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen mykistynyt taas kerran.
Kertakaikkiaan oli tyylikästä ja hienoa.
 
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
Alfons Åberg
02.01.2012 22:01:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Parempi myöhään kuin myöhempään.
 
Volvo -mainokset ovat juuri parhautta. Instrumentaalimaalailua kun Volvo ajaa kohti auringonlaskua ja siihen vielä Juha Hyppönen örisemään päälle Bilia Kaivokselan ja Hörrrttoniemen viikonloppunäyttelystä.
 
hallu
02.01.2012 22:09:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Tosta parasta Björtsiä:
 
http://www.youtube.com/watch?v=ofe8AISmK6k

 
No olipa tosiaan käsittämättömän hieno veto. Äärimmäisen kypsä ja tasapainoinen. Minä en pysty ymmärtämään, miten se pystyy noin loppuun saakka funtsitussa esityksessä säilyttämään niin voimakkaan läsnäolon tunteen (ehkä se vaan on niin läsnä).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
lrz
02.01.2012 23:54:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä löytyy Meteorites:
 
http://grooveshark.com/#/album/Meteorites/4123907
 
Eemil
05.01.2012 09:31:23 (muokattu 05.01.2012 09:34:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juha Björninen on uskomattoman hyvä soittaja jonka tasoisista soitto-ominaisuuksista voi vain haaveilla.
 
Volvojuttu oli mulle uutta tietoa mutta nyt niin itsestään selvää. Vois kuvitella että sen kaljamainoksen tunnari (kotka lentää) on kanssa samasta kitarasta?
 
E: Netti sanoisi että Ile Kallio. Täytyy kotona kuunnella miten se meni. Mun mielestä oli ihan samanlaista meininkiä siinäkin.
 
Sammo
05.01.2012 13:25:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eemil: Volvojuttu oli mulle uutta tietoa mutta nyt niin itsestään selvää. Vois kuvitella että sen kaljamainoksen tunnari (kotka lentää) on kanssa samasta kitarasta?
 
E: Netti sanoisi että Ile Kallio. Täytyy kotona kuunnella miten se meni. Mun mielestä oli ihan samanlaista meininkiä siinäkin.

 
Netti on tuon suhteen oikeassa!! Kaverin isä oli tuohon aikaan K-kauppias ja Light Beer jakoi El Condor Pasa -sinkkuja sidosryhmille. Ois pitänyt äänittää silloin kasetille.
 
"I don't believe in a lot of things, but I do believe in duct tape."
Åboensis
05.01.2012 14:08:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: Netti on tuon suhteen oikeassa!! Kaverin isä oli tuohon aikaan K-kauppias ja Light Beer jakoi El Condor Pasa -sinkkuja sidosryhmille. Ois pitänyt äänittää silloin kasetille.
 
Anteeksi offari, mutta enää ei tarvitse haikailla wanhan mainossinkulan perään XD. Tuo Ilen tulkinta El Condor Pasasta löytyy nimittäin Warnerin vuonna 08 julkaisemalta CD:ltä Ile Kallio - Rock On Rock - The Best Of 1977-1993. Samassa paketissa otteita myös mm. Ilen soololevyiltä ja Pera & The Dogsin tuotannosta, sekä herran itsensä kirjoittamat informatiiviset hihanuotit.
 
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «