Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vasenkätisen otelaudan edut ja haitat?
1
am91666
21.12.2011 10:36:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon jo jonkin aikaa harkinnut uudeman kitaran ostoa, ja on tullut vastaan näitä ''vasenkätisellä'' otelaudalla varustettuja kitaroita, eli niiden viritystapit osoittavat alas ja paksu e-kieli kurottaa pisimmälle. Mikä tarkoitus tällä viritelmällä on ja miten se vaikuttaa kitaran sointiin, vireessä pysymiseen ynnä muuhun?

''Sorry for the tune up between time, but what the hell, cowboys are the only ones who stay in tune, anyway...''
Antti1
21.12.2011 13:23:52 (muokattu 21.12.2011 21:44:27)

Ulkonäkö on niiden tarkoitus. Ne eivät ole vasurikauloja, vaan reverse-lavalla. Jos ne olisivat vasureita, niin virittimet toimisivat väärinpäin, kieliurat olisivat väärässä järjestyksessä, mahdollinen asymmetrinen kaulaprofiili olisi vääränlainen jne.

E: Nauhaurat, mielenkiintoinen termi. Pieni korjaus.

"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Karipiirto
21.12.2011 21:28:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hetken ajattelin että kyse olis jostain henkka-mallista, jossa on vasurikitarassa käännetty kielet väärinpäin ja sitä soiteltais oikeakätisesti. Mutta joo. Reverse lapa ei muuta mitään muuta kuin sen että lapa sojottaa ylös.

Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!"
iso paha susi
26.12.2011 12:52:36

Sellaisen seikan oon ote huomannut että "jälkisointi" saattaa olla voimakkaampi stop&go riffeissä (metallica, pantera...). Joku demppaus satulan perään auttaa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti