Muusikoiden.net
02.12.2016
The Bassbreaker™ Guitar Amplifier Series | Fender® 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rytmiikka kuntoon!
1
temesta
06.07.2011 21:39:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tere!
Etsin kirjaa/opusta kitaralle, joka parantaisi rytmitajua. En tarkoita pelkästään "komppikitaristille" tarkoitettuja teoksia. Tarkoitus olisi parantaa omaa rytmitajua soitossa - kompeissa ja sooloissa. Sooloihin etsin uudenlaisia ja mielenkiintoisia ideoita fraseeraukseen. En tarvitse mitään kitaristin rytmialkeita vaan jonkinnäköistä uutta ilmettä rytmiikkaan, koska tuntuu, että soiton fraseeraus on pysynyt pitkään jo samanlaisena. Tulipas pitkästi ja epäselvästi. :)

Jucciz
06.07.2011 21:50:14 (muokattu 06.07.2011 21:50:32)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuntelepa hieman fonisteja, rumpaleita ja pianisteja "sillä korvalla" ja kiinnitä erityisesti huomiota heidän fraseeraukseen ja rytmiikkaan. Mikään ei ole niin tylsä kuin kitaristi, joka on kuunnellut vain kitaristeja, katsonut pelkkiä kitaristien tekemiä kitaraopetusvideoita ja lukenut pelkkiä kitara-aiheisia opetuskirjoja.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
tender.insanity
06.07.2011 21:58:37 (muokattu 06.07.2011 21:59:27)

EDIT: Pois. Oli hivenen aiheen vierestä.

Hyvä terveys on hitain tapa kuolla.
temesta
06.07.2011 21:59:22

Jucciz: Kuuntelepa hieman fonisteja, rumpaleita ja pianisteja "sillä korvalla" ja kiinnitä erityisesti huomiota heidän fraseeraukseen ja rytmiikkaan. Mikään ei ole niin tylsä kuin kitaristi, joka on kuunnellut vain kitaristeja, katsonut pelkkiä kitaristien tekemiä kitaraopetusvideoita ja lukenut pelkkiä kitara-aiheisia opetuskirjoja.

Joo tota oon nyt yrittänyt tehdä. Etenkin Miles Davisin ja Coltranen sooloja oon yrittänyt blokkailla ja miettiä niiden fraseerausta. Tähän mennessä vaikuttanut lupaavalta!

Jucciz
06.07.2011 22:02:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

temesta: Joo tota oon nyt yrittänyt tehdä. Etenkin Miles Davisin ja Coltranen sooloja oon yrittänyt blokkailla ja miettiä niiden fraseerausta. Tähän mennessä vaikuttanut lupaavalta!

Hyvä homma! Ei muutaku vaan rohkeesti monien eri vieraiden istrumenttien juttuja kokeilemaan. Ei oo ollenkaan pöllö juttu kuunnella vaikka jotain (sun mielestä) hyvänkuuloista rumpalia ja yrittää tuoda omaan soittoon samanlaisia rytmisiä ideoita.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
temesta
06.07.2011 22:02:21

tender.insanity: EDIT: Pois. Oli hivenen aiheen vierestä.

Haha! Zappa-läppähän oli hyvä. Tota en oo kuullutkaan, että mies tollaista harrasti. :D

tender.insanity
07.07.2011 07:41:24

temesta: Haha! Zappa-läppähän oli hyvä. Tota en oo kuullutkaan, että mies tollaista harrasti. :D

Sellaista joskus jostain luin. Se ei sinänsä rytmin liity tähän ketjuun yhtään. Eikä mulla tänne mitään sanottavaa ole, kun en itse pysy timessä kahta tahtia pitempään.

Hyvä terveys on hitain tapa kuolla.
TD6
10.07.2011 03:09:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rumpukirjojen arkkivaari Syncopationhan on parasta parhaimmistoa jollain tapaa näihin rytmisiin juttuihin.

Itse tulee välillä napattua jokin kuvio sieltä ja antaa iste merkinnöille suuntaa antavia merkityksiä ja jamitella niitä vaikka jonkin taustan päälle tai antaa uusi rytminen tuulahdus jollekin tutulle lickille. Lennossa voi yrittää vaikka vaihtaa rytmiä tai muuntaa se trioliksi jnejne.

Kannattaa kokeilla, hauskaa se nimittäin ainakin on.

Kirjaahan käytetään myös esim basson soiton opetuksessa.

Vladi
10.07.2011 10:24:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Steve Vai mainitsi jossain yhteydessä kuunnelleensa Bulgarialaista häämusiikkia jossa on ihan käsittämättömiä tahtilajeja ym. Voi olla kaukaa haettua, mutta luulisi että oudoilla tahtilajeilla varustetussa musiikissa myös melodioissa voisi olla erilaisia juttuja rytmisesti. :)
Zeeboo
10.07.2011 14:19:26 (muokattu 10.07.2011 14:34:38)

..........

White men can't Monk
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti