Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Voimasoinnut
1
vuosi2009
26.05.2011 19:30:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon soittanut jotain 4 vuotta, mutta nyt tuli vastaan tämmöinen; Pitääkö kaikki voimasoinnut soittaa alaspäin pikaten? Aika tyhmä kysymys, mutta kun on pakko kun on jäänyt vähän epäselväksi.

Jucciz
26.05.2011 19:34:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kukaan pakota. Soita niin päin kun hyvältä tuntuu ja/tai kuulostaa.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Karipiirto
26.05.2011 19:37:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mitään "pidä" soittaa tietyllä tapaa. Ei tässä hommassa mitään sääntöjä ole. Lähinnä vain hyväksi havaittuja käytäntöjä. ;)

"My name is Beethoven motherf***er, maybe you've heard of me!!"
Wild String Of Voodoo Strat
26.05.2011 20:38:25

Saa soittaa, miten haluaa.

Asiaa lyhyesti ajateltuani tulin siihen lopputulokseen, että ainakin itse soitan voimasointuja - mutta paljon myös muitakin sointuja - ylöspäin iskien, mikäli sointu halutaan takapotkulle. Saatan kyllä lyödä sellaisen "haamuiskun" painolliselle iskulle (eli iskun ilmaan, en kieliin) alaspäin ja sitten varsinainen isku kieliin takapotkulle ylöspäin iskien.

"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas
strophe
26.05.2011 22:10:32

Kyllähän siihen tulee pieni soundiero, jota voi edukseen käyttää. Massiivisen suuri osa kitaristeista tosin soittaa voimasoinnut alaspäin, mutta tottumuskysymyshän tuo on. Itse vedän juurikin takapotkut ylöspäin, tottumuskysymys jälleen kerran.

Nyt lähtee, SAATANA! ~ Now leave me, Satan!
Ramenia
27.05.2011 22:34:43

Vedän sen mukaan, miten saa helpoiten enkä välitä, onko alas vai ylös, jos on vähän enempi vauhtia.

Itsensä korottava...
tender.insanity
27.05.2011 22:38:54

Tempostahan tuo riippuu. Jos soitellaan vitossointuja 16-osina tempoon q=180, niin ylhäältä pickaaminen voi tuntua hieman raskaalta.

Hyvä terveys on hitain tapa kuolla.
strophe
16.07.2011 09:36:17 (muokattu 16.07.2011 09:36:24)

tender.insanity: Tempostahan tuo riippuu. Jos soitellaan vitossointuja 16-osina tempoon q=180, niin ylhäältä pickaaminen voi tuntua hieman raskaalta.

Paitsi jos on Hetfield.

Nyt lähtee, SAATANA! ~ Now leave me, Satan!
lonelyplayer
16.07.2011 22:49:30

Ihan mahtavia nuo voimasoinnut...mun mielestä pitää mennä fiiliksellä.
Ei pidä aina ajatella mitä muut ajattelee :)

novo
17.07.2011 09:48:06

lonelyplayer: Ihan mahtavia nuo voimasoinnut...mun mielestä pitää mennä fiiliksellä.
Ei pidä aina ajatella mitä muut ajattelee :)

Aika lailla näin. Mä pidin monta vuotta kitaraa niin alhaalla, että femmat piti soittaa etusormella ja pikkurillillä ja sama tapa on edelleen käytössä vaikka kitara on parikytä senttiä korkiammalla :D

voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
vvaltsu
17.07.2011 17:04:37

Plekua vinoon ja upstrokella kiskaisu, vinttu että kuulostaa hyvälle. Tuo riffi esmes: http://www.youtube.com/watch?v=TGkXroMboC8

Viikset on parasta mitä mies voi itselleen antaa. - CountX
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti