Muusikoiden.net
08.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaralla peruskoululaisten soittotunnin vetäminen
1
nisumaka
04.05.2011 14:34:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho, nyt tulikin harrastajamuusikolle tiukka paikka eteen. Pitää tuurata erästä ystävääni, joka opettaa peruskoulussa musiikkia pari opetustuntia. Eli 3 ja 4 luokkalaisia. 1 h opetuskerta kummallekin. Mitä ideoita olisi, jotain hyviä leikkejä. Olen kitaristi itse. Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.

Jäärä
04.05.2011 15:10:58

Tietty järjestät heti laulukokeet. Sinne niin piltit vuorotellen luokan eteen kailottamaan.

Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Jucciz
04.05.2011 15:28:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monesti sijaistettava jättää ihan valmiit ohjeetkin: "sivulta 26 se ja se laulu, CD:ltä raita 14" ... vähälläkin siis pääsee jos tahtoo. Toki jos haluaa laittaa persoonansa ja osaamisensa peliin, ei tyydy valmiiseen pakettiin, vaan laulattaa luokalla tuttuja biisejä vaikka sitten kitarasäestyksellä.

Kyllä meillä yläasteella musamaikka soitti sekä pianoa että kitaraa, riippuen kumpi sopi paremmin biisiin.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
guitaristiman
05.05.2011 12:18:45 (muokattu 05.05.2011 12:19:21)

Riippuu tietysti siitä, että minkälaisia kamoja koululla on käytössä.
Viritä luokkaan bändireleet jos löytyy.
Pelkästään mikkiin laulaminen/puhuminen voi olla tuon ikäiselle mieleenpainuva kokemus.

Funkånaut
05.05.2011 12:34:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jäärä: Tietty järjestät heti laulukokeet. Sinne niin piltit vuorotellen luokan eteen kailottamaan.

Tätä kannatetaan. Biisivalintoina "Päivänsäde ja menninkäinen" sekä "Olen suomalainen."

"Ei ole huonoa musiikkia. On vain vääriä kuuntelijoita." - Funkonaut
tender.insanity
05.05.2011 13:11:56

Jäärä: Tietty järjestät heti laulukokeet. Sinne niin piltit vuorotellen luokan eteen kailottamaan.

Nokkahuilu (aka turpahöylä) mieluummin.

Hyvä terveys on hitain tapa kuolla.
tender.insanity
05.05.2011 13:12:58

Funkonaut: Tätä kannatetaan. Biisivalintoina "Päivänsäde ja menninkäinen" sekä "Olen suomalainen."

"Olen suomalainen" biisiä ei saa vetää, koska se sortaa etnisiä ryhmiä. Varsinkin, jos koulu sijaitsee Itä-Helsingissä.

nisumaka
09.05.2011 07:23:50

Hyvinhän se meni. Ja koulu sijaitsee Itä-Helsingissä (vantaan rajalla). Ja lapset toivoivat Olen suomalainen biisiä, ja lauloivat sen vieläpä hyvin (ei ole vitsi). Oli 3- ja 4-luokkalaisten tunnit. Taytynee ottaa lisää näitä tuntiopen toimia, tämä oli sen verran miellyttävä kokemus.

tender.insanity
09.05.2011 12:48:59

nisumaka: Taytynee ottaa lisää näitä tuntiopen toimia, tämä oli sen verran miellyttävä kokemus.

Opettajan sijaisuuksia kyllä saa niin paljon kuin jaksaa tehdä, kun saa jalan oven väliin. Ala-asteella on mukava olla. Itsekin olen tehnyt paljon opettajan sijaisuuksia, joista pisin pätkä oli 8kk.

Yläasteelaisia ei jaksa, kun väistämättä kutoselta siirryttäessä seiskalle, kakarat muuttuvat kusipäiksi.

Lukioon ei ole mitään asiaa, kun oppilaat fiksumpia kuin itse on :D

Jucciz
09.05.2011 17:04:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Nokkahuilu (aka turpahöylä) mieluummin.

Mää olen elänyt siinä uskossa, että turpahöylä on lempinimi huuliharpulle.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti