Muusikoiden.net
08.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vasen ranne noin 90 asteen kulmassa, G - soinnussa
1
sapevi
08.02.2011 17:59:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,

Aloitin syksyllä kitaran soiton (Yamaha FG700MS) ja nyt minua on alkanut häiritsemään vasemman käden ranteen koukistuminen esimerkiksi G:tä ottaessa. D menee vielä suoralla ranteella, mutta.. Tuntuu siltä että peukalo on liian pitkä ja ranteella täytyy kompensoida ;-)

Löytyykö keltään vinkkiä miten tuon ranteen harjoittelisi suoraksi, jopa G:tä soittaessa?

Numb
08.02.2011 18:44:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos haluat sen suoraksi, muuta kitaran asentoa. Jos lapa on samalla korkeudella kuin korva, niin rannekin on selvästi suorempi.

Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
Nurmituomas
08.02.2011 21:18:59

siis avoin g ilmeisesti, pidätkö peukalon kaulan takana? jos kaula on kämmenen pohjassa, niin eihän se taivu juuri yhtään g:ssä?

sapevi
09.02.2011 09:33:35

Kyllä, peukalo kaulan takana.

Kokeilin kaula kämmenpohjassa, onnistui ranne suorana. Löysin uuden soinnun jolla saan ranteen mutkalle F barrena...

Numb
09.02.2011 09:44:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samalla tavalla se minullakin barre -soinnuissa mutkalle menee. Mutta mä en välitä siitä :)

Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
Nurmituomas
09.02.2011 18:57:41

Itse otan monesti sen F:n siten, että taas kaula kämmenessä ja paksu E kieli peukalolla yläpuolelta. Mollia en osaa niin ottaa, mutta perus F ja G barre menee näin.

itse lähinnä tykästynyt tähän sen takia, että se on nopea ottaa esim sen kämmen G:n jälkeen. kaulan voi pitää yhä kämmenessä.

mutta kyllä se F aina sitä rannetta taittaa, ellei ota jotain tämmöistä laisto asentoa.

Bum
28.11.2011 19:29:57 (muokattu 28.11.2011 19:32:17)

Jos haluaa ettei käsi väänny barresointuja soittaessa niin suosittelen ottamaan
matalimman äänen peukalolla, esim. G-Soinnussa ottaa sen matalan G-äänen
peukalolla ja loput siten että nimetön painaa D:n pikkurilli keskimmäisen G:n
keskisormi H:n ja etusormi korkeimmat D:n ja G:n, tämäkin tapaa vaatii aikansa
harjoittelua mutta tämä helpottaa kovasti, ei ainakaan ranne väänny, en ainakaan itse
ole onnistunut vääntämään rannettani mutkalle, mutta eiköhän joku ihmemies senkin
taas toteuta. Mutta tätä tapaa kannattaa yrittää.

EDIT: Ja mollin voi ottaa samaan tapaan, G soinnussa vaihdat vaan H-äänen B:ksi (tai B->Bb)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti