Muusikoiden.net
05.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kipu otelautakäden kämmenessä
1
12ibanez
18.01.2011 18:57:48 (muokattu 18.01.2011 19:14:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro. Mua on vaivannut jo pitkään tämmöinen vaiva kitaransoitossa, joka esiintyy lähes poikkeuksetta aina kun soittelen näitä sointuja(nimeä en muista tälle)

E-----------------------------------------
H-------------------------------
G-----------------------------------
D--9----12-------11------------
A--7----10-------9----------------
E--5----8--------7---------- etcetc

Oon mahdollisimman paljon yrittäny tota soitella ja aina se kipu vaan puuduttaa käden niin pahasti et pakko lopettaa.. Ei tunnu reeni auttavan.

Kipu tuntuu tuossa peukalon ala-osassa, heti ranteen jälkeen siinä isossa lihaksessa. Sen jälkeen kun kipu on taas ilmennyt niin painelukin sattuu. Jos pitää muutaman sekunnin tauon niin pystyy soittoa jatkamaan vähän aikaa ja taas se alkaa.. En keksi mikä neuvoksi. Ehkä kaula on huonon muotoinen, ranne vääntyy liikaa, painan liikaa? Oon yrittäny keventää tatsia mutta ei tunnu loppujen lopuksi olevan suurta apua siitäkään.. :/

E: Tietoa vielä sen verran että mulla ei ennen ole ollut mitään rannetulehduksia tms. Kielisetit ovat 013-056 joilla olen soitellut jo varmaan yli puoli vuotta... otan nuo soinnut etusormella, keskisormella ja pikkurillillä, peukalo varmaankin puristaa ehkä turhan paljon sieltä keskeltä otelaudan takaosaa, ei riitä sormen pituus menemään sinne ylös asti.. jaaa olen soittanut nyt n. 4 vuotta kitaraa, välillä aktiivisesti välillä vähän silloin tällöin.

We all behave like children, taking off the head of our teddy bear to see what's inside, taking, not giving back.
Gary Enfield
18.01.2011 19:10:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kitara roikkuu kovin alhaalla niin käännä kaulaa pystympään tai koita siirtää peukalo kaulan alareunaan kaulan suuntaisesti tukea varten.

http://www.youtube.com/watch?v=BtNOXVjwsqE
LaMotta
18.01.2011 20:17:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku sanoi joskus, että liian ohut kaula rasittaa peukalolihasta. Duodam.

Ostan VOX AC15, Tarjotkaa!!!
Alfauros
18.01.2011 20:32:16

Ota keskisormen sijaan nimettömällä

oiva tumpeloinen
18.01.2011 20:46:34

Alfauros: Ota keskisormen sijaan nimettömällä

Tuskinpa auttaa pitkän päälle asiaan mitenkään. Suurin osa ihmisistä saa kuitenkin helpommin venytettyä etu- ja keskisormen väliä paljon isommaksi kuin nimettömän ja pikkurillin. Luulen, että tuolla mainitsemallasi tavalla on luvassa vaan entistä suurempia ongelmia.
Alfauros
18.01.2011 20:59:54 (muokattu 18.01.2011 21:01:33)

Siis ottaisin nuo soinnut etusormella,nimettömällä ja pikkusormella. Onhan se niin helpompaa, kitara käteen ja kokeilemaan!
Aloittajan vaivaa tuskin helpottaa mutta voihan hän kokeilla.

12ibanez
19.01.2011 23:16:39 (muokattu 19.01.2011 23:25:09)

Hmm itse olin saanut sellaisen käsityksen että juuri ohuempi kaula voisi olla parempi tähän vaivaan, mutta pitäs testata muilla kitaroilla. Mutta täytyy kokeilla tota sormen vaihtoa, jos vaikka auttais. Kiitos vinkeistä, ja saa toki heittää enemmänkin ehdotuksia jos vaikka ei autakaan :D

E: Soitin kerran tuon yhen biisin läpi käyttäen nimetöntä sentterin sijaan, sain kyllä soitettua biisin nyt loppuun asti, mutta silti tuntui semikovaa kipua... ei silti ollut pakko lopettaa viel soittamista kesken biisin.

We all behave like children, taking off the head of our teddy bear to see what's inside, taking, not giving back.
Ianuarius
21.01.2011 12:59:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Et saa venytettyä sormia tarpeeksi, joten korvaat sen painamalla lujempaa, jotta ne sitten sen painalluksen myötä venyy kauemmas toisistaan. Eihän sulla muitten sointujen kanssa oo tollasta ongelmaa?

Ei muutaku treenaan sormille venyvyyttä. Venyy ne siinä noita sointuja soitellessaki, mutta ehkä kannattaa alottaa jostain vähän pienemmästä aluksi. Petruccin Rock Disciplinellä oli joku hyvä treeni mitä oon ite soitellu paljon...

http://www.youtube.com/watch?v=K_2Rel_s5yE

Tossahan se.

Bloggailua englanniksi musiikillisista aiheista: The Musician Experience
Sergei Fallinen
21.01.2011 14:59:30

Alfauros: Siis ottaisin nuo soinnut etusormella,nimettömällä ja pikkusormella. Onhan se niin helpompaa, kitara käteen ja kokeilemaan!
Aloittajan vaivaa tuskin helpottaa mutta voihan hän kokeilla.

ai tyyliin ekaltakin nauhalta ja akustisella kitaralla?

vain taito on rajana
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti