Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä tehdä?
1 2
Jucciz
03.11.2010 21:09:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sakmongkol: En tiedä kuinka jatsiksi luetaan, mutta Al Di Meolan alkupään levyt sisältävät mielestäni hyvää kitarapohjaista fuusiomitälie kamaa, joka saattaa kiinnostaa myös metallimusiikin ystäviä. Mainittu Pat Metheny on toki helvetin hyvä, mutta ainakin itselleni paikoin 'liian jatsia'. Etenkin jos ajatellaan siirtymistä pelkästä metallista suoraan Methenyyn niin harppaus on mielestäni aika iso.
 
Mulla harppaus tapahtui juurikin Metallica -> Metheny, ja vieläpä yhdessä päivässä. Live-levy nimeltä "The Road to You" muutti omalla kohdallani aika pitkälti käsitykseni musiikista. Kaikki kiinnostava, mikä tuntui sillä hetkellä puuttuvan Metallicasta ja muustakin metallista, löytyi samalla kertaa tuolta levyltä: kiinnostavat sävellykset, kiehtovat harmoniat, tyylikkäät sovitukset ja ennen kaikkea ihan huikea improvisointi. Sen jälkeen olikin pakko investoida noin 40 muuhunkin Metheny-levyyn... ei lopu ihan heti materiaali kesken ja onneksi tavaraa on tyylillisesti ilahduttavan paljon laidasta laitaan.
 
Sit takas treenaamaan. Morjes.
 
Karipiirto
05.11.2010 01:32:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä päädyin silloin "metallifobian" iskettyä jazzin ja progen pariin näillä.
 
Herbie Hancock - Cantaloupe Island (Se yllä mainittu Metheny kitarassa tässä)
http://www.youtube.com/watch?v=XrgP1u5YWEg
 
Genesis - Dancing with the moonlit knight (progea sana varsinaisessa merkityksessä)
http://www.youtube.com/watch?v=r0Spl1cOf-o&feature=related
 
Jälkimmäiseen tosin olen tutustunut jo lapsena, johtuen siitä että isä kuunteli tätä albumia aika ahkeraan silloin joskus ja edelleenkin. Siitä oli kumminkin helppo lähteä liikkeelle ja näin vanhempana se aukesikin ihan eri lailla kuin penskana. :)
 
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
Entropia666
05.11.2010 12:33:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onneks oon kuunnellu alusta asti kaikkee mahollista, niin ei ole kiinnostus lopahtanut mihinkään muuhun kuin räppiin ja reggaeen niiden tylsyyden ja yksinkertaisuuden vuoksi.
 
Rokkifotoja www.haje.fi
Sakmongkol
05.11.2010 18:22:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Onneks oon kuunnellu alusta asti kaikkee mahollista, niin ei ole kiinnostus lopahtanut mihinkään muuhun kuin räppiin ja reggaeen niiden tylsyyden ja yksinkertaisuuden vuoksi.
 
Eli et ole kuunnellut kunnolla edes reggaeta.
 
Wild String Of Voodoo Strat
05.11.2010 19:00:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sakmongkol: Eli et ole kuunnellut kunnolla edes reggaeta tai räppiäkään. Kuten tät yhtyettä: http://www.youtube.com/watch?v=GylgTLMJzGs&feature=related
 
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas
llarppp
08.11.2010 02:49:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta :p
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
"Every man dies, not every man really lives."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «