Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tosi kovaa jammailua fretless-kitaralla!
1
Brownie
05.10.2010 15:24:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=1PyOZhgQnvU

Enpä ole aikoihin kuullut noin hyvää soittoa.

hallu
05.10.2010 15:35:32

No katos perhanaa, kaikkea se japanilainen kesii:-) onko tuo jollainen pellillä päällystetty tuo nauhaton otelauta?

btw. hienoa soittoa juu ei käy kiistäminen.

apenaattori
05.10.2010 15:53:49 (muokattu 05.10.2010 15:55:05)

Todella makea saundi kyllä, diggailen. Hyvin lähelle nyt pääsee tietysti ihan perinteisellä slide-soitolla, jotain hienoa tossa saundissa kuitenkin on mihin ei slidellakaan pääse.

http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
ReBeat
05.10.2010 15:58:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: onko tuo jollainen pellillä päällystetty tuo nauhaton otelauta?

http://www.vigierguitars.com/html/D … ption_US/Guitars/toucheUS_surf.html

kid ego
05.10.2010 16:17:52 (muokattu 05.10.2010 16:18:55)

Kappas, vai että Guthriellakin on tuollainen. Ei sinänsä ihme, nimittäin tässä vanhemmassa videossa Guthrien kaverina jammaileva Ron "Bumblefoot" Thal vetää sen verran maukkaasti nauhattomalla:

http://www.youtube.com/watch?v=76TQUY4sIF0

Haluaisin itsekin kyllä testata tuollaista Surfreteriä. Seuraavan kerran käydessäni Turun suunnalla, lienee pakko käydä Tube Soundilla.

Ja ranskalaisiahan nuo Vigierit taitavat olla, eivät japanilaisia.
kimurantti1
05.10.2010 16:28:51

Eittämättä taitavaa soittoa, mutta mä en jotenkin saa mitään irti tollasista tyhjänpäiväisistä parin soinnun jameista, improvisoisi vaikka jonkun kappaleen kun kerran rahkeita riittää. Tolla toisella kitaristilla, jonka pitäisi ilmeisesti enemmän kompata, on myös paljon hyökkäävämpi ja yläpäävoittoisempi soundi, jonka jalkoihin Guthrien kitara jää kaikissa pätkissä. :-/

http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Brownie
05.10.2010 16:45:46

kimurantti1: Eittämättä taitavaa soittoa, mutta mä en jotenkin saa mitään irti tollasista tyhjänpäiväisistä parin soinnun jameista, improvisoisi vaikka jonkun kappaleen kun kerran rahkeita riittää.

Ideahan on just siinä, että kaksi sointua riittää, kun improvisoidaan. Eri asia sitten jos soittaa jotain Mozartia, silloin se taide on siinä valmiissa sävellyksessä. Ja silloin ei improvisoida nuottiakaan.

Cucumber?
05.10.2010 17:23:50

Jotenkin tuntuu että kimurantilla on aina jotain negatiivista huomautettavaa. Ehkä olen saanut vain väärän kuvan=erittäin todennäköistä. Tai sitten kimurantti on vaan niin proo. Toki vanha vitsi kukaan ei ole täydellinen, muutenhan tämä olisi jumala. Mutta silti, jamit on jamit perkele. Ne, kuten soittamisen pitäisikin olla, on hauskanpitoa. Ei saundit välttämättä ole hifilaatua, virheitä sattuu jne. Jamitellassahan on yksinkertainen yleensä kaunista, varsinkin jos ei ole yhteen soittaneet ennen jnejnejne...Menipä taas ohi aiheen. Sori.

Wwes
05.10.2010 21:13:22

Jotenkin tuntuu että m.netissä ei saa kritisoida huippusoittajia edes asiallisesti. Suurin osa Kutrin pätkistä tuntuu nimen olevaan tätä jamittelua duuri- tai mollibluusin tai parin soinnun funkin päälle. Näissäkään ei sinänsä mitään vikaa ole ja jamitteluhan on perkeleen hauskaa, mutta jotenkin tuntuu että Guthrie on jo niin hyvin sanottavansa näissä sanonut että ei jaksa enää hämmästyttää. Vaikka tekisi sen nauhattomalla kitaralla.

heikkiha
05.10.2010 21:58:57

Henkilökohtaisesti voin Vigier-kitaroita suositella. Löysin oman Vigier Expert 63:seni sattumalta Espanjasta, ja oli pakko raahata se kotiin. Laadukasta jälkeä ovat kyllä saaneet aikaan. Positiivista kyseissä puljussa on vielä se että asiakaspalvelu toimii... Joskus vielä voisin toisen Vigin tilata. Ehkäpä juuri nauhattoman.

"Eihän täällä olla lusimassa vaan pitämässä hauskaa ja saamassa aikaan kunnon jälkeä." - Robbie Robertson
kimurantti1
05.10.2010 23:47:42 (muokattu 06.10.2010 00:14:53)

Cucumber?: Jotenkin tuntuu että kimurantilla on aina jotain negatiivista huomautettavaa. Ehkä olen saanut vain väärän kuvan=erittäin todennäköistä. Tai sitten kimurantti on vaan niin proo. Toki vanha vitsi kukaan ei ole täydellinen, muutenhan tämä olisi jumala. Mutta silti, jamit on jamit perkele. Ne, kuten soittamisen pitäisikin olla, on hauskanpitoa. Ei saundit välttämättä ole hifilaatua, virheitä sattuu jne. Jamitellassahan on yksinkertainen yleensä kaunista, varsinkin jos ei ole yhteen soittaneet ennen jnejnejne...Menipä taas ohi aiheen. Sori.

Mitä tähän nyt sanoisi. Kyllä mä asiaankin oon joskus kirjoittanut, aloita vaikka tosta: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=193292#p9460852

Guthrie Govan tuntuu kyllä olevan yksi niistä tyypeistä, joista kun sanoo mitään poikkipuolista, niin heti joku vetää herneen nenään (vrt. akkaripalstalla Tommy Emmanuel...) Mä kuitenkin esitin ihan järkevän perustelunkin sille, että miksi en tykännyt. Siispä ootko eri mieltä siitä mitä kirjoitin? Govan on tajuton kitaristi ja oon kuullut siltä niin, niin paljon parempaa ja mielenkiintoisempaa soittoa etten ymmärrä mitä erikoista tuossa pätkässä oli, muuta kun se että se nyt sattuu vetämään nauhattomalla kitaralla. Mutta totta kyllä, ehkä ei olisi pitänyt sanoa mitään. Selkääntaputtelijoiden.netissä kaikki on hyvää, kaikelle on paikkansa ja aina löytyy joku joka diggaillee jostain, mikä mun mielestäni on hirveää tuubaa. Peace. :-)

http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Tonski
06.10.2010 07:15:57

kimurantti1:
Guthrie Govan tuntuu kyllä olevan yksi niistä tyypeistä, joista kun sanoo mitään poikkipuolista, niin heti joku vetää herneen nenään (vrt. akkaripalstalla Tommy Emmanuel...) Mä kuitenkin esitin ihan järkevän perustelunkin sille, että miksi en tykännyt. Siispä ootko eri mieltä siitä mitä kirjoitin? Govan on tajuton kitaristi ja oon kuullut siltä niin, niin paljon parempaa ja mielenkiintoisempaa soittoa etten ymmärrä mitä erikoista tuossa pätkässä oli, muuta kun se että se nyt sattuu vetämään nauhattomalla kitaralla. Mutta totta kyllä, ehkä ei olisi pitänyt sanoa mitään. Selkääntaputtelijoiden.netissä kaikki on hyvää, kaikelle on paikkansa ja aina löytyy joku joka diggaillee jostain, mikä mun mielestäni on hirveää tuubaa. Peace. :-)

Tää on muuten ilmiönä vielä hauskempi, kun kattoo Youtuben musapiirejä:D Jos joku Child Progidy Amazing Neoclassicshred(9 year old) vetää mutasen molliarpeggion johonkin väliin ja siitä on huomautettu, joku on painanu dislike-nappulaa tai kirjoittaa perustellusti, miksi ei videon sisällöstä pidä, tulee flambeeraus olemaan valtava. Kyllä mä nyt vaan luen mieluummin perustellun, rikastavan mielipiteen sisältävän asiallisen viestin siitä, miks toi nyt vaan oli kauheeta paskaa ja pentu mainostaa itteään ikänsä perusteella, kuin sitä, miten 13-JUSTIN BIEBER FANIA PAINO EN TYKKÄÄ!11 Itsestäänselviähän nää reaktiot melkein on, mutta kyllä se ihmisten aivokuolleisuus joskus pistää miettimään.

http://www.youtube.com/watch?v=hZi0IHX1Wgg
Brownie
06.10.2010 07:58:35

Minä en edes tiedä kumpi noista peikoista on se Govan. Laitoin vaan videon linkin, kun mielestäni oli niin hyvällä svengillä ja tavalla yhdistetty jazzia ja hevimpää soundia. Hyvää FUU-SI-O-TA.

viny
06.10.2010 16:00:31

Itselle iskee kyllä. Vaikka ei mun mielestä ole govanin parhaita jameja.

Mutta...

Eihän kaikki voi kaikesta aina pitää. Muutenhan Euroviisuissa tulisi aina tasapeli. ;)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti