Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nopeuden kehittäminen
1 2 3 4 510 11 12 13 14 15 16
kimurantti1
18.05.2010 00:09:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Tuohon hikoiluun suosittelen sinne studiolle, treenikselle tai kotiin tuuletinta. Parilla kympillä saa oikein hyvin puhaltavan ropelin ja hikoilee huomattavasti vähemmän.
 
Tosta voisi tehdä musaliikkeet vaikka pakettitarjouksen: Matiaksen shredaus-opetusvideo, tuuletin, kokovartalopeili ja paita jossa lukee "It's easy to play fast, but you also have to make it look Good."
 
Ottakaa vaikka mallia Vaista: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b2/Steve-Vai.jpg
 
:-D
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Kontiak
18.05.2010 03:26:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cr4b: No jos nykyinen tyylini on se että ranne on jäykkänä ja soitto on epätarkkaa ja hidasta, niin vaihan kyllä mielelläni sitä tyyliä. Pitää nyt kokeilla kaikkea saman tien - löytää se paras tyyli.
 
Yksi mahdollisuus on nojata pikkauskäden peukalolla kieleen kämmensyrjän sijasta. Kas näin: http://www.youtube.com/watch?v=GiaNDe-QfwU
 
Itsellä ainakin vasta sitten ranne asettui luonnolliseen asentoon (tämä varmasti riippuu myös käytetyn kitaran bodyn muodosta) ja pikkaus pysyy ylös-ja alasiskuissa kielten muodostamassa tasossa. Helpottaa myös sweeppausta.
 
Metalrock
18.05.2010 06:48:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

It's Easy To Play Fast"-kirja - ja dvd-sarja on jo tulossa;)
 
Oli pakko antaa plussa tosta :)
 
Tonski
18.05.2010 10:50:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur:
Ei se ranne minusta paljoa sen isommin liiku, pikemminkin plärä ylittää kielen helpommin kun se on kulmassa (ei välttämättä 45 asteen, pienempikin riittää), se ikäänkuin "luiskahtaa" kielen yli, mikä aiheuttaa punotuilla kielillä tuon Gilbertmäisen skrits skräts -soundin, mistä se puhuu tuossa videolla tykkäävänsä.

 
Jaa-a.. Pöytä alkaa olla jo aika lailla lakastu, mut tää on musta tosi tatsikohtanen juttu. Mä etin sopivaa plekutekniikkaa semmoset pari kolme vuotta ennen tähän nykyiseen päätymista, ja ainakin musta tehtävän liikkeen määrä pieneni älyttömästi plekukulman muutettuani kielten suuntasesti. Se on ihan totta et pleku tuntuu antavan vähemmän vastusta kulmassa, mut tätä voi sit kompensoida pyöreempikärkisellä plekulla.
 
Näin paljon ollaan tekniikasta jauhettu, minkäköhänlaiset tekstimuurit on edessä kun päästään ite musiikkipuolen kimppuun ja fraasien muodostukseen:D
 
ihku
Räkkipeli
18.05.2010 11:17:11 (muokattu 18.05.2010 11:18:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tonski: Näin paljon ollaan tekniikasta jauhettu, minkäköhänlaiset tekstimuurit on edessä kun päästään ite musiikkipuolen kimppuun ja fraasien muodostukseen:D
 
No tiiäkkö olin just sanomassa samaa, et laitetaanko tän jälkeen ketju pystyyn missä keskitytään ihan muihin juttuihin ku tekniikkaan. En tiedä muista mut meikäläinen haluis ainakin paljon enemmän nähdä keskustelua juurikin siitä musiikillisesta puolesta ja sen kehittämisestä kuin näistä iän ikuisista tekniikka "ongelmista".
En tiedä, ehkä se tekniikka juttu on itselle sitten niin paljon luonnollisempi ulostulo kun muilla, kun ei vaan synny juurikaan kysymyksiä tai ongelmia joita täytyisi täällä analysoida loputtomiin. Itse oon aina soittanut niin, kuin on "hyvältä tuntunut" sen kummempia miettimättä ja ainakin nämä nopeustavoitteet alkaa pikkuhiljaa olla jo tehty. En sano että olisin nopein todellakaan, mulle vaan riittää se, että soitin esim. viime levyllemme kuudestoista osia tempoon 220. En näe mitään niin tärkeää syytä tai juttua, miksi pitäis rehkiä vuosia että voisin soittaa vieläkin nopeampaa.
 
E: Tai sanotaan näin, että en näe syytä kehittää nopeutta vieläkin edemmäs, ennen kuin muutkin osa-alueet ovat about samalla tasolla.
 
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
Räkkipeli
18.05.2010 11:20:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs se ketju olikaan, missä puhuttiin improvisoinnista (lähinnä Jazzissa) tausta huomioon ottaen. Se ketju täyttyi lähinnä Jucciczen, John Titorin ja Ambituksen (ja parin muun fiksun osaajan) asiarikkaista viesteistä ja se oli pitkästä aikaa oikeasti kiinnostava aihe!
 
Muistaako kukaan?
 
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
antnis
18.05.2010 11:47:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Mikäs se ketju olikaan, missä puhuttiin improvisoinnista (lähinnä Jazzissa) tausta huomioon ottaen. Se ketju täyttyi lähinnä Jucciczen, John Titorin ja Ambituksen (ja parin muun fiksun osaajan) asiarikkaista viesteistä ja se oli pitkästä aikaa oikeasti kiinnostava aihe!
 
Muistaako kukaan?

 
Eikös se ollut se Jazz-leadin salat tms? Käytä hakua :)
 
cr4b
18.05.2010 11:50:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tonski: Jaa-a.. Pöytä alkaa olla jo aika lailla lakastu, mut tää on musta tosi tatsikohtanen juttu. Mä etin sopivaa plekutekniikkaa semmoset pari kolme vuotta ennen tähän nykyiseen päätymista, ja ainakin musta tehtävän liikkeen määrä pieneni älyttömästi plekukulman muutettuani kielten suuntasesti. Se on ihan totta et pleku tuntuu antavan vähemmän vastusta kulmassa, mut tätä voi sit kompensoida pyöreempikärkisellä plekulla.
 
Miten kovaa puristat plekua? Mulla on suorassa kulmassa tylppäkärkiselläkin pikatessa se ongelma, että plektra on koko ajan kääntymässä väärään asentoon. Lisäksi ongelmia tuottaa dynamiikka - pikkaus ei ole tasaista, vaikka yritän siitä sellaista tehdä. Vuosien saatossa tekniikka on kyllä itsestään parantunut sen verran, että pikkaan aivan plektran kärjellä, vaikka alussa plektra osui mikkeihinkin koko ajan pikatessa.
 
If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
Tonski
18.05.2010 12:04:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cr4b: Miten kovaa puristat plekua?
 
Hyvin vähän, niin vähän kun suinkin mahdollista halutun lopputuloksen saamiseksi.
 
Räkkipeli: No tiiäkkö olin just sanomassa samaa, et laitetaanko tän jälkeen ketju pystyyn missä keskitytään ihan muihin juttuihin ku tekniikkaan.
 
Jauhetaan nyt tässä ketjussa koko homma puhki että tässä on sitten myöhemmin asiasta kysyville ketju linkitettäväksi.. Ja se ketju mistä kysyit oli aalataurin alottama Jazzleadin salat, mua kiinnostas ehkä enemmän kanssa kuulla tyyppien fraasien muodostuksesta, niiden toisiinsa ja kontekstiin liittämisen ajattelutavasta, miten harmonia/moodipohjasta/whatever, miten teemoja käsitellään, millasilla aika-arvoilla leikitään(Titorilla ja Ambituksella aika suvereeniä 16-osien ja triolien ulkopuolella) jne. Lisäks alotin joskus slide-tekniikkaan keskittyvän triidin, mut eipä sen pidemmälle viemisestä keskustelu ketään kiinnostanu, valtaosa mielenkiinnosta on nopeudessa ja swebissä;)
 
ihku
aalataur
18.05.2010 15:07:47 (muokattu 18.05.2010 15:08:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo jos mennään sitten siihen että mitä nuotteja soittaa... se onkin jos sitten loputon keskustelunaihe, toki nopeuden kehittäminen tarkoittaa sitä että myös joustavasti ja musikaalisia juttuja saa irti nopeasti, ei pelkkää E-molliskaalaa hypernopeutta edestakaisin.
 
Piti vielä tarkentaa kun eilen tarkkailin oikeen antaumuksella tota soittoasentoani, eli eihän mun kämmen tue kieliin KOKO AIKAA läheskään, ainoastaaan ohuimpia kieliä soittaessa eli silloin kun se tulee luontevasti. Tämä sama asento vaan sit säilytetään, vaikkei kämmenen alla olekaan muuta kuin tyhjää, soitettaessa punottuja kieliä. Tuen myös muilla kämmenen osilla ajoittain eli näin:
 
http://i603.photobucket.com/albums/ … rsehiki/P1010002-1.jpg?t=1274184313
 
Etenkin vissiin niitä paksuja kieliä soittaessa jotain tuntumaan hakee tolla vasemmalla ympyröidyllä alueella, saatta toi alue sinne tallaankin välillä hieman osua. Kyllä mulla on vielä vakioitumatta jotkut osa-alueet soitossa tai en tiedosta niitä niin hyvin mitä luulin kun kirjotin ton pitkän jorinan tekniikasta.
 
Jazzleadin salat: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=176651&oo=30
cr4b
18.05.2010 17:29:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilin tänään Jazz III plekua ja täytyy sanoa että yllätyin suuresti kuinka hyvältä se tuntui soittaessa suoraan ilman harjoitustakin. Taidan siirtyä pysyvästi näihin pikkeihin, ja harjoituksella varmasti alkaa tuntumaan vielä paremmalta.
 
aalataur: Pikkaus ranteella, sweeppaus ihan samalla lailla. Mutta minusta sweeppauksessa liikutetaan kyllä kyynärvarttakin, jos tehdään usean kielen sweeppejä. 3 kielen sweepit menee vielä pelkällä ranteella, mutta en ymmärrä miksi väkisin jähmettää kyynärvarsi. On luonnollista liikuttaa sitä vähän esim. string skipping -pikkauksessa, miksei siis myös 6-4 kielen sweepeissä. Se mitä kyynärvarrella EI pitäisi (minusta) tehdä on yrittää saada esim. alternateen lisänopeutta, mihin ei muuten pysty.
 
Yksi tarkentava nippelikysymys vielä. Kun liikuttaa kyynärvartta niin siinä samallahan se pikin asento kieliin nähden muuttuu... alaspäin niin plektra on jyrkemmässä kulmassa kieliin nähden ja ylöspäin, niin plektra menee enemmän yhdensuuntaiseksi. Olisiko parempi siirtää kättä olkapäästä asti alaspäin ohuemmille kielille siirryttäessä, jolloin se kulma pysyisi vakiona? Vai muuttaa plektran asentoa sormissa sen mukaan, soitetaanko ala- vai yläkielillä. Vai onko sillä merkitystä?
 
If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
Pande
18.05.2010 19:04:56 (muokattu 18.05.2010 19:14:57)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liikaa matskua taas tullut tähän ketjuun kunnolla kommentoitavaksi, mutta tosta fraseerauksesta sanon tän asian mikä on mun mielestä miljardi kertaa tärkeämpi kuin mikään muu asia:
 
1) Fraasi mietitään ensin päässä (jos ei siihen pysty kitara kädessä niin kitara pois kädestä, miettii taustan/soinnun/melodian/whatever päälle fraasin ja painaa sen mieleensä, ennenkuin edes ottaa kitaraan käteensä)
 
2) Sitten vasta kitaralla. Ja itse teen lisäksi niin, että jos soitan jonkun paskan kitarakliselickin koristeeksi niin lyön itseäni päähän. Olen niin äärimmäisen kyllästyny blueslickeihin tällähetkellä.
 
Jos haluaa tehdä vitun hyvää melodista musaa niin suosittelen olemaan kuuntelematta kitaristeja. Itse saan hemmetin paljon enemmän irti esim. Ludovico Einaudin juttuja soitellessa (ja niiden päälle improvisoidessa jne.) Tarkastakaapa spotifystä vaikka biisit Divenire ja Primavera. Primaveran päälle tossa just itse soittelin ja siihen keksii suorastaan ekstaattisen hienoa tavaraa kun se itse musa on tarpeeksi minimaalista. Kunhan tosiaan unohtaa joka ikisen paskan kitarakliselickin ja miettii musaa ensin, kitaraa vasta sitten.
 
Käytännössä mun soitanta on tämän seurauksena muuttunut siten, että kaikki entinen "lineaarisuus" loistaa poissaolollaa, ja yleensäkin laajat intervallihypyt (joita esim. just pianon soittajat tekee paljon) määrällisesti kasvaneet, eli enemmän string skipping -tyylistä tavaraa. Which is nice. Keksii paljon kauniimmalta kuulostavia ideoita. Kokeilkaa esimerkkinä vaikka tämmöstä juoksutusta tohon Primaveran fiiliksen päälle:
 
http://users.jyu.fi/~mkkoykka/pandevera.jpg
 
ts. mun mielestä pitää unohtaa kitaraa soittaessaan se että soittaa kitaraa. Kitarakliseet on jo kuultu ja niihin on jo kyllästytty, aika tehdä jotain uutta, imo.
 
Toivottavasti joku tajuaa mitä ajan takaa, se ei välttämättä ole tästä sepustuksesta helppoa :-P
 
E: Ja joo tää on ihan väärä threadi varmaan tälle mutta ei nyt tullut parempaakaan mieleen eikä uuttakaan viitsinyt tämän takia tehdä
 
aalataur
18.05.2010 21:24:46 (muokattu 18.05.2010 21:28:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cr4b: Kokeilin tänään Jazz III plekua ja täytyy sanoa että yllätyin suuresti kuinka hyvältä se tuntui soittaessa suoraan ilman harjoitustakin. Taidan siirtyä pysyvästi näihin pikkeihin, ja harjoituksella varmasti alkaa tuntumaan vielä paremmalta.
 
Joo, mä tykkään. Totuin myös todella nopeasti, olen vaihdellut tätä ennen plektraa monesti mutta enää tuskin vaihdan koskaan. Tosin mulla siis XL-versio.
 
Normi: http://www.thomann.de/fi/dunlop_jazz_iii_02.htm
XL: http://www.thomann.de/fi/dunlop_plektren_jazz_iii_xl_schwarz_6.htm
 
XL = sama, mut isompi tarttuma-alue. Sopii niille joiden mielestä Jazz III olis muuten hyvä, mutta tuntuu hukkuvan sormiin pienuutensa takia. Terävyys, paksuus yms. ominaisuudet on 100% samat.
 
Yksi tarkentava nippelikysymys vielä. Kun liikuttaa kyynärvartta niin siinä samallahan se pikin asento kieliin nähden muuttuu... alaspäin niin plektra on jyrkemmässä kulmassa kieliin nähden ja ylöspäin, niin plektra menee enemmän yhdensuuntaiseksi. Olisiko parempi siirtää kättä olkapäästä asti alaspäin ohuemmille kielille siirryttäessä, jolloin se kulma pysyisi vakiona? Vai muuttaa plektran asentoa sormissa sen mukaan, soitetaanko ala- vai yläkielillä. Vai onko sillä merkitystä?
 
Vaikee kysymys, en ole noin tarkkaan miettinyt asiaa.. :o Käärin just paidasta hihan ja kattelin, kyllä olkapää ja hauislihas jotain tekee kun kieltä vaihdetaan, kai? Ei toi kulman muutos iso ole, en mä osaa sanoa miten hoidan jutun.. muuttaisko käsi ja/tai ranne sitten kulmaa kielestä riippuen, vai soitanko joka kieltä vähän eri kulmalla vai miten.. en osaa kyllä todellakaan sanoa, ihan miettimättä se tulee.
Sakmongkol
18.05.2010 21:30:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cr4b: Yksi tarkentava nippelikysymys vielä. Kun liikuttaa kyynärvartta niin siinä samallahan se pikin asento kieliin nähden muuttuu... alaspäin niin plektra on jyrkemmässä kulmassa kieliin nähden ja ylöspäin, niin plektra menee enemmän yhdensuuntaiseksi. Olisiko parempi siirtää kättä olkapäästä asti alaspäin ohuemmille kielille siirryttäessä, jolloin se kulma pysyisi vakiona? Vai muuttaa plektran asentoa sormissa sen mukaan, soitetaanko ala- vai yläkielillä. Vai onko sillä merkitystä?
 
Ei kai se plektran kulma nyt olennaisesti muutu jos vähän kääntää rannetta eri asentoon siirryttäessä eri kielelle? Tai minulla ainakin kääntyy ikäänkuin luonnostaan. Olkapäästä asti ei minusta pitäisi liikuttaa kättä ikinä. Kyynärvartta ehkä vähän, mutta siltikin lähes kaikki liike lähtee ranteesta. Plektran asennosta en osaa sanoa, en ole itse aina tietoinen missä asennossa se on. Silleen kun hyvältä tuntuu. Jos alkaa pikkaus tuntua luonnottomalta niin voipi olla tarve hieman muuttaa asentoa.
 
Pande: Ja itse teen lisäksi niin, että jos soitan jonkun paskan kitarakliselickin koristeeksi niin lyön itseäni päähän.
 
Hoho! Tuommoista harjoitusmetodia voisin itsekin kokeilla. :D
 
Pande: Jos haluaa tehdä vitun hyvää melodista musaa niin suosittelen olemaan kuuntelematta kitaristeja.
 
Tuo on varmasti totta. Itse en osaa tehdä minkäänlaista edes keskinkertaista musaa, mutta nyt jonkin aikaa olen ollut lähes täysin kuuntelematta kitaramusaa. Voi johtua siitä että vittuunnuin siihen kun en itse osannut soittaa joitakin niitä juttuja vaikka olisin kovasti halunnut. Mutta jotenkin nyt on musiikin kuuntelukin mukavampaa. Ei paljoa enää edes huvita kuunnella mitään tiluhermanneja. Välillä toki vähän. =)
 
cr4b
18.05.2010 23:39:11 (muokattu 18.05.2010 23:40:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sakmongkol: Ei kai se plektran kulma nyt olennaisesti muutu jos vähän kääntää rannetta eri asentoon siirryttäessä eri kielelle? Tai minulla ainakin kääntyy ikäänkuin luonnostaan. Olkapäästä asti ei minusta pitäisi liikuttaa kättä ikinä. Kyynärvartta ehkä vähän, mutta siltikin lähes kaikki liike lähtee ranteesta. Plektran asennosta en osaa sanoa, en ole itse aina tietoinen missä asennossa se on. Silleen kun hyvältä tuntuu. Jos alkaa pikkaus tuntua luonnottomalta niin voipi olla tarve hieman muuttaa asentoa.
 
Kuulostaa loogiselta. Anatomian kannalta ajateltuna tuntuisi järkevältä, että ranne olisi aina mahdollisimman suorassa kyynärvarren kanssa. Tämän aikaansaamiseksi kyynärvartta liikuttelee sen mukaan millä kielellä mennään, pikkausliikkeen lähtiessä kuitenkin ranteesta.
 
Vielä käden lepuuttamisesta kitaran bodya vasten: joskus tuntuu, että tremolopikkaus on helpompaa kun irrottaa "tuennan" ja pitää kättä ilmassa. Ainakin Van Halen mielestäni käyttää tätä tyyliä. Tällöin pikkausliike ei tule ranteesta vaan koko kyynärvarsi ikään kuin "pyörii" edestakaisin aikaansaaden liikkeen. Ilmeisesti tämä ei kuitenkaan ole yhtä hyvä menetelmä kuin ranteella pikkaaminen?
 
http://www.youtube.com/watch?v=iGVlc0cp2O8
 
If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
cr4b
18.05.2010 23:51:38 (muokattu 18.05.2010 23:53:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Joo, mä tykkään. Totuin myös todella nopeasti, olen vaihdellut tätä ennen plektraa monesti mutta enää tuskin vaihdan koskaan. Tosin mulla siis XL-versio.
 
Normi: http://www.thomann.de/fi/dunlop_jazz_iii_02.htm
XL: http://www.thomann.de/fi/dunlop_plektren_jazz_iii_xl_schwarz_6.htm
 
XL = sama, mut isompi tarttuma-alue. Sopii niille joiden mielestä Jazz III olis muuten hyvä, mutta tuntuu hukkuvan sormiin pienuutensa takia. Terävyys, paksuus yms. ominaisuudet on 100% samat.

 
Mun mielestä toi normaali tuntui just hyvältä, niin aion käyttää sitä. Tavallaan HC:mpi meininki kun plektra on niin pieni, että on melkein mahdotonta pikata liian syvältä sillä. Sen takia varsinkin olin yllättynyt kuinka hyvältä se tuntui, että olen tähän asti käyttänyt aina samoja isoja ja tylppäkärkisiä plektroja. Ekat varmaan pari vuotta tekniikkani oli sellainen, että pikkasin varmaan sentin syvyydeltä niitä kieliä ja pleku osui mikkeihin jatkuvasti. Muutenkin ei olisi tullut kuuloonkaan käyttää pientä saati terävää plektraa. Näköjään vuosien varrella tekniikka on itsestään kehittynyt aika paljon, koska nykyään pikkaan pelkästään plektran kärjellä ja paljon tarkemmin muutenkin. Nyt vaan treeniä kehiin, niin ehkä saavutan nopeuttakin ;)
 
If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
Sakmongkol
19.05.2010 00:18:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cr4b: Vielä käden lepuuttamisesta kitaran bodya vasten: joskus tuntuu, että tremolopikkaus on helpompaa kun irrottaa "tuennan" ja pitää kättä ilmassa. Ainakin Van Halen mielestäni käyttää tätä tyyliä. Tällöin pikkausliike ei tule ranteesta vaan koko kyynärvarsi ikään kuin "pyörii" edestakaisin aikaansaaden liikkeen. Ilmeisesti tämä ei kuitenkaan ole yhtä hyvä menetelmä kuin ranteella pikkaaminen?
 
Tuo on totta, mielenkiintoinen asia. Muistan kun itse yritin melko aikaisessa vaiheessa siirtyä Slayeriin ja muuhun nopeahkoon kamaan, niin oli aina noustava seisomaan että sai kyynärvarren pyörimään tarpeeksi. En tiedä miksi. Mutta käsihän siinä vain tuli kipeäksi, kun yritin väkisin saada kättä liikkumaan ja jännitin lihaksia aikalailla.
 
En siis silloin oikeasti osannut ollenkaan alternatea. Onneksi käsi tuli kipeäksi niin tajusin lopettaa sen koko käden pyörityksen ja opetella homman kunnolla ranteella. Voipi olla hyväkin joissain jutuissa irrottaa käsi rungosta, sillä saa ehkä vähän nopeutta mutta tarkkuus kärsii, mikä taasen ei esim. yhtä kieltä soittaessa niin haittaa. Mutta en usko että kannattaa pitkäkestoisemmin tuolla tavalla soitella.
 
cr4b
19.05.2010 17:54:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www2.siba.fi/harjoittelu/index.php?id=47&la=fi
http://www2.siba.fi/harjoittelu/index.php?id=18&la=fi
 
Tuolla puhutaan ylirasituksesta ja siitä, että kovan harjoittelupäivän jälkeen pitäisi aina olla kevyt harjoittelupäivä, että keho ehtii palautua siitä. Onko kellään tapahtunut sellaista, että olisi tullut liiasta soittamisesta jonkinlainen ylikunto?
 
If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
Tinippa84
19.05.2010 19:48:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olis hauska saada joku vähän kattavampi erilaisia tekniikoita sisällään pitävä opetusmateriaali, jonka ympärille vois kasata tavallaan "reeniohjelman" ...
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
aalataur
19.05.2010 19:48:09 (muokattu 19.05.2010 19:55:38)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cr4b: http://www2.siba.fi/harjoittelu/index.php?id=47&la=fi
http://www2.siba.fi/harjoittelu/index.php?id=18&la=fi
 
Tuolla puhutaan ylirasituksesta ja siitä, että kovan harjoittelupäivän jälkeen pitäisi aina olla kevyt harjoittelupäivä, että keho ehtii palautua siitä. Onko kellään tapahtunut sellaista, että olisi tullut liiasta soittamisesta jonkinlainen ylikunto?

 
Ylikunnosta en tiedä, mutta niveliin on vihlonut (esim. nyt kun pikkaillut suht paljon)... Ajattelin siksi soitella pelkkää täppäystä ja finger stylee lopun iltaa. Kyllä se tosta, esim. itelläni nivelvaivoihin osaltaan auttanut lihaskuntoreenit, Joint2 ym ohella..
 
Tosta 45 asteen kulmasta, enpä mäkään sitä pidä läheskään niin suuressa kulmassa. Jossain siinä 45 ja suorasuuntaisen puolivälissä about. Dave Mustaine taisi sanoa että pitää plekua "almost parallel to the string, but not completely parallel, so that it nudges over the string" tjsp... eli ei sitä tarvii pitää kuin vähän vinossa, jolloin se huomattavasti helpommin ylittää kielen. Eri asia sitten jos haluu enemmänkin sitä kilpertti-kihinää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 510 11 12 13 14 15 16

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «