Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Economy picking
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Ianuarius
03.03.2010 22:29:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos täällä muita economylla soittajia?
 
Jotenki tuntuu vähän yksinäiseltä ku suunnilleen kaikissa lehtiartikkeleissa ja videoissa selitetään, että miten mikäki riffi kannattaa alkaa pikkaan jne. yms. "alota tää ylöspäin pikkauksella" tai "treenaa tää ensin niin että lähet downstrokella ja sit treenaa se myös upstrokella".
 
Sit ku ite kuitenki soittaa economylla, niin noilla ei oo mitään merkitystä.
 
Toinen minkä oon huomannu, on että legatojen käyttö on mulla käyny huomattavasti vähemmäksi ku oon alkanu vetään economylla. Just katoin videota jossa Gilbert hehkutti että "nää pulloffit helpottaa pikkausta paljon", mut ei se mulle tunnu siltä. Iteasiassa ne on monesti jopa vaikeampia ku on tottunu pikkaan kaiken economylla. :) Lähinnä jos alkaa vetää legaattona jotain, niin sen tekee vaan sen soundin takia.
 
Millasia kokemuksia muilla on näistä jutuista?
 
And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives.
jniska
04.03.2010 08:13:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis mitä?
Joko mä olen ymmärtänyt aivan väärin ( mikä voi olla täysin mahdollistakin) tai sitten en tajunnut tuota ketjun avausjuttua. Eikös economy picking-tekniikassa käytetä juurikin pull offeja ja hammereita ? Ja legatoissa samoin? Korjatkaa jos olen aivan hakoteillä ?
 
Laiha Lissu oli paras
F_Lame
04.03.2010 08:48:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Siis mitä?
Joko mä olen ymmärtänyt aivan väärin ( mikä voi olla täysin mahdollistakin) tai sitten en tajunnut tuota ketjun avausjuttua. Eikös economy picking-tekniikassa käytetä juurikin pull offeja ja hammereita ? Ja legatoissa samoin? Korjatkaa jos olen aivan hakoteillä ?

 
Ei, economyssa kieleltä toiselle siirtyminen tavallaan sweepataan. Eli kun siirrytään ohuemmalle kielelle, sekä paksumman kielen viimeinen, että seuraavan kielen ensimmäinen sävel pickataan alaspäin. Sama hommaa käänteisesti alaspäin mentäessä.
 
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
aalataur
04.03.2010 09:03:55 (muokattu 04.03.2010 09:07:09)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä yritän haltsata molemmmat, economy ja alternate. Välillä tuntuu että ne jotenkin "häiritsee" toisiaan, erilainen mentaliteetti, eli jos soittaa 10 min kaiken economylla niin siirtyminen alternateen voi aiheuttaa pientä tökkimistä ja päinvastoin. Muilla tällaista kokemusta? Eikös ole aika yleistä että kitaristi soittaa toisella näistä tyyleistä, ja välttelee toista?
 
Mutta yleensäkin se on sellaista, jos soitat paljon legatona niin tietty pikkaus jää vähemmälle huomiolle tai päinvastoin. Monilla on joku tietty vahvuus tekniikassa jolloin sitten on myös heikkouksia. Tapa soittaa/saada äänet ulos voi olla erilainen, ja moni tekee mielellään sillä tavalla millä parhaiten osaa, vältellen muita tapoja. Mulle sweepit on pahoja, jos mokaan oton niin luultavasti se kaatuu just siihen sweeppiin. Sen vuoksi koittanut tuota economya, se tavallaan "tukee" myös sweeppausta ja sitä ettei se sweeppi ole hallitsematon iso hutaisu, vaan kontrolli ja tieto siitä missä käsi menee säilyy koko ajan. Kaikki on tavallaan "yhtä isoa liikettä" mutta silti se pitäisi ajatella "pykälittäin" ja pystyä lopettamaan/vaihtamaan sweepin suuntaa missä tahansa kohdassa. Tässä economy auttaa mua.
Burn
04.03.2010 09:08:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä sitä tulee harrastettua, välillä ihan tahtomattaankin. Esim. jossain rivakammissa komppauskohdissa, missä soitetaan ensin yks sävel vaikka D-kieleltä ja sitten kaks säveltä A-kieleltä, niin käsi tekee sellasta alas-ylös-alas-alas-jne. liikettä. Jotenkin se tuntuu paremmalta, mutta joskus saattaa riippua ihan fiiliksestä.
 
http://www.youtube.com/watch?v=Ma_-L7aDVmc&feature=related
 
Tosta alusta sitä näkee hitusen, mikäli saa yhtään selvää. Sitte jossain nopeissa juoksutuksissa tulee myös välillä käytettyä, mikä nyt tuntuu kädelle parhaimmalta soittaa...
 
"Kristinuskon vastaisuuden lisäksi Benton on kiinnostunut moottoripyöristä."
Ianuarius
04.03.2010 10:10:34 (muokattu 04.03.2010 10:13:07)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps, yks kaveri mulle just alko selittään, että hän on treenaillu läpi kaikki eri pikkaustyylit vuosien aikana ja että economy on hänen mielestään se kaikkein järkevin tapa soittaa, kunhan sen vaan saa tasaiseksi ja varmaksi. Ite voin helposti yhtyä tähän lausuntoon. Economylla ei tule yhtään hukkaliikettä, toisin ku alternatella. Tietenki alternaten hallitseminen on economyssä tosi tärkeää, koska yksittäisillä kielillä ne jutut soitetaan edelleenki sillä alternatella. Eli ensin kannattais hanskata se ja vasta sitten siirtyä economyyn.
 
Mulla on nyt menny puoli vuotta ton economyn treenailussa ja nyt ku juttuja soittelee, niin ei niitä tarvi edes ajatella, vaan ne tulee automaattisesti economylla.
 
Tietty jotku sanoo, että ei oo mitään järkeä keskittyä johonki tekniikkaan vaan soittaa vaan aina sitä miltä tuntuu. Mä taas näkisin asian niin, että tietoisuus on aina parempi ku tiedostamattomuus. Kun vetää jotain juttua, niin on koko ajan perillä siitä, että miten sen vetää. Se tuo jonkinlaista varmuutta siihen hommaan.
 
Yks juttu kanssa minkä oon hokannu ku soittelen paljon jotain Petruccin juttuja ja Eric Johnsoneita ja ylipäätänsäkin vähän kaikkea, niin monesti jossain nopeissa juoksutuksissa on just tollasia legatojuttuja, jotka sotkee pikkauksen economylla kokonaan. :D Helpompi ois vaan pikata kaikki. Alternatella soittajat vaan monesti tekee sellasta, että pistetään joku legato johonki, että päästään siitä sit helposti pikkaan taas ns. kielten ulkopuolelta, eikä tarvi värkätä niitä sisäpuolia.
 
Economyssa taas mitään ei ikinä pikata ulkopuolelta. Jos kieleltä toiselle siirrytään, niin sit se on just sitä sisäpuolelta pikkausta tai tätä economylle ominaista samaan suuntaan pikkausta.
 
Joku kyseli, että millaista se economy on, niin se on just sitä, että pikataan eka kielellä soitettu nuotti aina siihen suuntaan mistä sille kielelle on siirrytty. Esim. jos siirrytään A-kieleltä D-kielelle, niin silloin eka nuotti D-kielellä on downstroke, vaikka A-kielellä viimenen nuottiki ois ollu downstroke. Samoin D-kieleltä A-kielelle, eka on upstroke. Eli just tohon sweeppaustyyliin. Jos soitetaan kielillä E, A, D, G, B jokaisella yks nuotti, niin sitten se menee just sellasena alaspäinpyyhkäisynä se liike.
 
Joku tällanen juttu on just hiton kevyt vetää economylla, mut pirun hankala saada meneen tasasesti... ainaki meikäläisellä. :D

E||--------------------------------3-5-7-||
B||--------------------------3-5-7-------||
G||--------------------2-4-5-------------||
D||--------------2-4-5-------------------||
A||--------2-3-5-------------------------||
E||--2-3-5-------------------------------||
     ^ v ^ ^ v ^ ^ v ^ ^ v ^ ^ v ^ ^ v ^
 
And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives.
Pande
04.03.2010 11:04:05 (muokattu 04.03.2010 11:17:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt sen kummemmin osallistu economy picking -keskusteluun, mutta kannattaa muistaa että pikkaustyylejä on muitakin kuin alternate vs. economy:
 
Joscho Stephanin esittelemä (Kitaraklubijaksossa) alas-ylös-alas (eri kielen nuotti alkaa aina alaslyönnillä)
 
Itse olen pikkausta treenannut joskus kymmenisen vuotta sitten rumpaleilta lainatulla idealla: alas-ylös-alas-alas-ylös-alas-ylös-ylös -- kannattaa kokeilla.
 
Frank Gambalen Speed Picking (tms) -videolta joskus vuonna nappi tuon economy pickingin bongasin ja opettelin. Kyllähän se alternatepikkauksen kanssa sotii filosofisella tasolla, mutta molempia mun mielestä "pitää" treenata. Economytyyli on kuitenkin rajoittunempaa, ja soveltuu vain tietynlaisiin juttuihin. Niinpä käytän alternatea noin niinkuin "oletuksena", sekä näitä muita pikkaustyylejä, joskus pelkästään alaspäin tai pelkästään ylöspäinkin jos se soveltuu paremmin siihen mitä nyt sitten olenkaan soittamassa ja economyä silloin kun se luontevasti sopii...
 
Itse en oikein keskity yksittäisten nuottien pikkaustekniikan treenaamiseen, koska se on mielestäni mulla jo kunnossa: haasteellisempaa on soittaa useampia nuotteja kerrallaan napakasti ja tarkasti, esim. semmonen tremologlissando-tyyppinen efekti jossa vaikkapa molli6-sointua siirretään otelaudalla ylös/alas samalla kun oikea käsi tekee niille kielille tremoloa jne.
 
(Muutenkin tosin rohkenen olla sitä sitä mieltä, että mulla ei ole nyt about 18 vuoden kitaran hinkkaamisen jälkeen itse tekniikassa enää ihan hirveästi kehittämistä (aina tietysti on siinäkin jotain) -- vaan ennemminkin siinä MITÄ soitan, ts. keskittymistä siihen itse musiikkiin. Se on mulle haastavampi asia ja haasteet ei varsinkaan sillä "alalla" takuulla lopu koskaan kesken :-P)
 
Carlsberg
04.03.2010 11:16:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistelen, että ihan alkuaikoina taisin nuo perus kolme-säveltä-kielellä soittaa aina economylla. Vasta myöhemmin tuli harjoiteltua sitä alternatea enemmän. Economya saa nähdäkseni treenata aika paljon, että tulis sillai yhtä lailla timmisti kuin tuo alternate. Etenkin jos meinaa lasketella menemään useampia kieliä samaan suuntaan.
Alternatessa tuntuu olevan se käsien synkronisointi helpommin hallittavissa.
 
Itse kuulun kans myös niihin, joilla se insidepicking on luonnollisempaa. Esimerkiks tuo Januaryn ehdottaman skaalailun paksun E:n fissän aloitan _aina_ ylöspäin. A-kielelle meen normaalisti alternatella ja siitä eteenpän joko economylla tai alternatella. Tää pitää yleensä tietoisesti valita. Vastaavasti ohuelta E:ltä lähdettäessä ensimmäinen isku on aina alaspäin.
 
Suurimman ongelman tossa economyssa oon itselläni havainnu siinä, että se sujuu toiseen suuntaan helpommin. Jos vaikka tuota Januaryn esimerkkiä mietin, niin aloitettaessa ohuelta E-kieleltä se menee paljon sujuvammin ja tasaisemmin kuin toiseen suuntaan mentäessä. Harjoituksen puutetta toki tämäkin. Pitänee jauhaa niitä Gambalen esimerkkejä ni alkaa sujumaan.
 
Burn
04.03.2010 12:28:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pande: En nyt sen kummemmin osallistu economy picking -keskusteluun, mutta kannattaa muistaa että pikkaustyylejä on muitakin kuin alternate vs. economy:
 
Joscho Stephanin esittelemä (Kitaraklubijaksossa) alas-ylös-alas (eri kielen nuotti alkaa aina alaslyönnillä)

 
Tätä muuten tulee käytettyä, jos kyseessä on kaks säveltä per kieli tyyppinen homma meneillään.
 
"Kristinuskon vastaisuuden lisäksi Benton on kiinnostunut moottoripyöristä."
aalataur
04.03.2010 13:17:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pande: about 18 vuoden kitaran hinkkaamisen jälkeen itse tekniikassa enää ihan hirveästi kehittämistä
 
Ohhoh saatana :o Jätkän soittoa olisi ilo tuolla sooloskaboissa kuulla... ellet sitten jo ole osallistunutkin?
Ianuarius
04.03.2010 14:19:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pande: Economytyyli on kuitenkin rajoittunempaa, ja soveltuu vain tietynlaisiin juttuihin. Niinpä käytän alternatea noin niinkuin "oletuksena"
 
Nii mihin se economytyyli on rajoittunut? Annahan vähän esimerkkejäkin kun tollasia väitteitä möläyttelet! >:)
 
Mä taas näkisin asian ihan toisin päin. Alternate on se rajoittunut tyyli, koska se just vaatii enemmän sitä turhaa liikettä samojen juttujen soittamiseen. Siispä sillä ei esimerkiksi voi soittaa yhtä nopeesti. Tietenkään toi ei oo kaikille niin tärkeää, mut mulle toi economy on ollu just paljon lepposampi tyyli, enkä kyllä varsinaisesti oo löytäny mitään, mihin se ei kykenis siinä missä alternatekin. Noi legaatot mainitsin, mutta pikkusella treenillähän nekin alkais tietty meneen.
 
Tietty sit ku mennään johonki komppaukseen, niin sehän on ihan eri asia jo... eikä sitä mun mielestä enää voi hirveesti miksikään pikkaukseksi kutsua. Ehkä murtosointujen tapauksessa. Silloin iteki saatan vetää joskus niin että hyppään vaikkapa ala-E:n taakse ja alan sieltä laskeutuun alaspäin, jos sellanen sointu on kyseessä. Toisinaan kyllä hoidan economylla tollasetki.
 
And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives.
kimurantti1
04.03.2010 14:28:09 (muokattu 04.03.2010 14:30:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

January: Nii mihin se economytyyli on rajoittunut? Annahan vähän esimerkkejäkin kun tollasia väitteitä möläyttelet! >:)
 
Economyssa ja alternatessa on aika erilainen soundi, musta se jo riittää perusteluksi. Economyn soundi on legatompi ja sillä ei pysty aksentoimaan läheskään yhtä tarkasti yksittäisiä nuotteja kuin alternatella. Myöskin jos oot economya treenannut vähän pitemmälle (siis muutakin kuin 3 ääntä/kieli -patternien soittoa ylös/alas), niin varmasti tiedät että on olemassa paljon lickejä jotka ei luonnistu puhtaalle economy pickingille sitten millään ja se suosii tietynlaista soittoa. Siispä, erilaiset tekniikkat erilaisilla soundeilla erilaisiin tilanteisiin. Soundin lisäksi merkittävin ero on se, että alternate on yleispätevä tekniikka, economy ei ole. Economy arpeggio-tyylisessa kamassa ehdottomasti näppärämpi, mutta muilla osa-alueilla sitten hävitään.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Ianuarius
04.03.2010 14:33:01 (muokattu 04.03.2010 14:42:34)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Economyssa ja alternatessa on aika erilainen soundi, musta se jo riittää perusteluksi. Economyn soundi on legatompi ja sillä ei pysty aksentoimaan läheskään yhtä tarkasti yksittäisiä nuotteja kuin alternatella. Myöskin jos oot economya treenannut vähän pitemmälle (siis muutakin kuin 3 ääntä/kieli -patternien soittoa ylös/alas), niin varmasti tiedät että on olemassa paljon lickejä jotka ei luonnistu puhtaalle economy pickingille sitten millään
 
Heitäs jotain noita likkejä, jotka ei luonnistu economylla millään.
 
Soundista, sen aksentin saa kuuluun samaanlaihin kun sitä treenaa. Treenauksen puutetta vaan, jos ei onnistu.
 
EDIT: Like so:
http://www.youtube.com/watch?v=4QMJSp9xqm0
:)
 
And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives.
kimurantti1
04.03.2010 14:45:48 (muokattu 04.03.2010 14:47:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

January: Heitäs jotain noita likkejä, jotka ei luonnistu economylla millään.
 
Kokeile vaikka soittaa duuriasteikkoa terssin hypyillä (aika perustavanlaatuinen musikaalinen juttu). Eli näin: C, E, D, F, E, G, F, A, G, B, A, C jne. Miten ikinä noi nuotit vasemmalle kädelle järjestätkään, niin tuollaista kuvioa ei saa kulkemaan puhtaasti economylla, vaan väliin tulee väkisinkin alternatea. Siispä mun mielestäni kannattaa treenata ennen kaikkea alternatea ja vetää koko roska sillä, sen sijaan että jakaisi ajan ja yrittäisi economy pickingillä nopeuttaa joitain yksittäisiä kielten vaihtoja. Vaikka jonkun lickin saisikin rullaamaan economylla, niin usein sille lickille on sitten vain yksi ainoa sormitus, mikä on todella rajoittava juttu esim. improvisoidessa. Edelleenkin sanon, että economy toimii tietyn tyylisiin juttuihin todella hyvin. Jos haluaa sellaisia soittaa paljon ja vauhdilla, niin economy on täysin validi tekniikka. Mutta yleispätevä se ei siltikään ole.
 
Soundista, sen aksentin saa kuuluun samaanlaihin kun sitä treenaa. Treenauksen puutetta vaan, jos ei onnistu.
 
Ootko ihan oikeasti sitä mieltä että economylla aksentoi ihan samalla tavalla kuin alternatella? Se on kyllä aikamoinen väite, mistä olisi kiva saada jotain käytännön todistetta.
 
E: Tossa laittamassasi linkissä ei mun mielestäni todellakaan tule aksentit kovin napakasti, eikä varsinkaan kielenvaihtopaikoissa. Kuulostaa nimenomaan economylta.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Ianuarius
04.03.2010 14:54:35 (muokattu 04.03.2010 14:56:59)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Kokeile vaikka soittaa duuriasteikkoa terssin hypyillä (aika perustavanlaatuinen musikaalinen juttu). Eli näin: C, E, D, F, E, G, F, A, G, B, A, C jne.
 
E: Tossa laittamassasi linkissä ei mun mielestäni todellakaan tule aksentit kovin napakasti, eikä varsinkaan kielenvaihtopaikoissa. Kuulostaa nimenomaan economylta.

 
Toi sun C, E, D, F jne. juoksutus menee kyllä pikku treenillä ihan iisisti. Tälleen aloin sitä heti alkuun kokeileen eikä vaikuttanu mitenkään hirveen ongelmalliselta:
 

E||--------------------------------||
B||----------------------------3---||
G||----------------2---4-2-5-4---5-||
D||----2---3-2-5-3---5-------------||
A||--3---5-------------------------||
E||--------------------------------||
     v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v

Niin no nyt hokasin, etteihän tossa sellasta economyhyppyy varsinaisesti missään tuukkaan, ellei sitten ota tota ekaa downstrokella... mikä ei sittenkään olis mikään kovin vaikea. Samoin sit jos palaa takas alaspäin, niin siellä tulee yks luiskasu, mut ihan peruskauraa. :)
 
EDIT: nii joo ja pitää pyytää tota kaveria tekeen joku video tosta aksentoinnista kun se on soittanu jo vähän pidempäänki tota economyy.
 
And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives.
jniska
04.03.2010 14:54:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juu, ei pitäisi amatöörin osallistua mihinkään keskusteluun, tarkoitan siis itseäni.
No tieto lisää tuskaa, eli treenaamaan.
 
Laiha Lissu oli paras
oiva tumpeloinen
04.03.2010 14:58:49 (muokattu 04.03.2010 15:04:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

January: Toi sun C, E, D, F jne. juoksutus menee kyllä pikku treenillä ihan iisisti. Tälleen aloin sitä heti alkuun kokeileen eikä vaikuttanu mitenkään hirveen ongelmalliselta:
 

E||--------------------------------||
B||----------------------------3---||
G||----------------2---4-2-5-4---5-||
D||----2---3-2-5-3---5-------------||
A||--3---5-------------------------||
E||--------------------------------||
     v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v

Niin no nyt hokasin, etteihän tossa sellasta economyhyppyy varsinaisesti missään tuukkaan, ellei sitten ota tota ekaa downstrokella... mikä ei sittenkään olis mikään kovin vaikea. Samoin sit jos palaa takas alaspäin, niin siellä tulee yks luiskasu, mut ihan peruskauraa. :)
 
EDIT: nii joo ja pitää pyytää tota kaveria tekeen joku video tosta aksentoinnista kun se on soittanu jo vähän pidempäänki tota economyy.

 
Onko noi sun tabeissa olevat v:t ja ^:t ylös- ja alaspäin lyöntejä plärällä? Jos on, niin voin sanoa osaavani economypikkausta enemmän kuin luulinkaan. Kovasti näyttäisi samalta kuin alternate.
 
kimurantti1
04.03.2010 14:59:00 (muokattu 04.03.2010 15:01:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

January: Toi sun C, E, D, F jne. juoksutus menee kyllä pikku treenillä ihan iisisti. Tälleen aloin sitä heti alkuun kokeileen eikä vaikuttanu mitenkään hirveen ongelmalliselta:
 

E||--------------------------------||
B||----------------------------3---||
G||----------------2---4-2-5-4---5-||
D||----2---3-2-5-3---5-------------||
A||--3---5-------------------------||
E||--------------------------------||
     v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v

Niin no nyt hokasin, etteihän tossa sellasta economyhyppyy varsinaisesti missään tuukkaan, ellei sitten ota tota ekaa downstrokella... mikä ei sittenkään olis mikään kovin vaikea. Samoin sit jos palaa takas alaspäin, niin siellä tulee yks luiskasu, mut ihan peruskauraa. :)

 
Missä kohtaa tuossa käytetään economya? Toi sun sormitushan on alternatea aivan koko matkalta, ja vieläpä sitä kielten sisällä pikkaamista, mikä on monien mielestä vaikeampaa. Missä se economy pickingin hyöty mukamas tulee, jos sitä ei käytetä ollenkaan? Katsos tätä nimenomaan meinasin - economy ei ole yleispätevä tekniikka.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Ianuarius
04.03.2010 15:04:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Missä kohtaa tuossa käytetään economya? Toi sun sormitushan on alternatea aivan koko matkalta, ja vieläpä sitä kielten sisällä pikkaamista, mikä on monien mielestä vaikeampaa. Missä se economy pickingin hyöty mukamas tulee, jos sitä ei käytetä ollenkaan? Katsos tätä nimenomaan meinasin - economy ei ole yleispätevä tekniikka.
 
Haha, ai nyt mä tajusin mitä sä tarkotit. :D Ei aluksi meinannu yhtään aueta.
 
Joo, no siis niinku sanoin, niin alternate pitää olla eka hanskassa. Ja alternaten economysta erottaa just se kielten ulkopuolelta pikkaus, ei toi sisäpuolelta pikkaus.
 
Toi mun esimerkki on economylla soitettu, koska siinä ei tuu hukkaliikkeitä (thus the name). Ihan yhtä hyvin se vois olla alternatellakin kyllä. Joskus nämä kaiksi menevät päällekäin, mut ei ne silti erojensa takia samoja tekniikoita ole. :)
 
And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives.
Vladi
04.03.2010 15:06:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse oon ollu koko ikäni puhtaasti alternate-miehiä. Hiljalleen tuntuu, että alan olla jo kohtalaisen hyväkin siinä. Economya taas en oo ikinä treenannu ja ne kerrat mitä oon sitä koittanu soittaa, on ollu aikamoista vääntöä. Pitäiskö ruveta huolestumaan ja treenata economyakin, vai kuinka paljon loppujen lopuks on juttuja, joihin tarvitsee nimenomaan economya?
 
Kyllä se siitä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «