Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Floikka
1 2
-wildchild
04.02.2010 22:50:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko siis totta että kyseisen kitaran floikka olisi huono, kaverit suosittelevat että ei tuota koska kuulemma ei pelittäisi ainakaan kauaa? http://www.power-sound.fi/product_i … anufacturers_id=91&products_id=3027 < kyseinen kitara!

Moyhiss
04.02.2010 22:53:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei todellakaa kannata siis toi on aivan täyttä paskaa ja tiekkö sää tajuat vuoden päästä että alexi laiho on paska nii sua hävettää soittaa tollasella v-mallilla. Osta strato.

Alfauros
04.02.2010 22:59:04

Väärälle alueellekin laitettu :(

Sergei Fallinen
04.02.2010 23:02:36

neljänkymmenen vuoden päästä rupeat kuitenkin soittamaan bluesia niin osta saman tien telecasteri

suck, baby, suck, with the CD of Chuck Berry, Chuck
hevo
05.02.2010 12:57:08

Tämähän kuuluisi oletettavasti Kitarakamat osioon, mutta koska yhtään suoraa vastausta kysymykseen ei ole tullut, kannan korteni kekoon :). Tuohon hintaluokkaan (jos linkki on ihan ajan tasallaan) rupeaa saamaan jo ehkä siedettävän tallan. Jotkut Lisenssifloikat voi olla jopa hyvinkin laadukkaita, jos kriteereinä on ne, että pitää vireen, eikä osat oo veistetty jostain vaahtomuovista. Original floidia tossa ei kuitenkaan taida olla. Parhaiten toki saa tuntumaa, jos kyseistä keppiä, tai vaihtoehtoisesti samankaltasta kirvestä pääsee koeajamaan, jossa sama talla olisi. Pointtina siis se, että siinä olisi sama, tai jokseenki samanlainen koneisto. Hintahan ei välttämättä kerro mitään. En toisaalta usko, että toi nyt samantien levähtäisi takaisin osiksi. En löytäny äkkiseltään mainintaa takuuehdoista tolta sivulta, että jos vaikka parin vuoden takuu olis niin saishan silläkin edes jotain vastinetta rahalle. Uskoisin kyllä, että josset remmo sitä kampea näin vertauskuvallisesti kaksin käsin, niin kyllä kestää ihan kiitettävän aikaa.

Räkkipeli
05.02.2010 13:16:16

Tossa on vissiinkin lisenssi floikka. Se on vähän semmosta tuuripeliä noiden kanssa. Omassa saman hintaluokan Jackson -kitarassa, jonka ostin kauan aikaa sitten, on Jacksonin lisenssi floikka (titaania) ja pitää vireen HELVETIN hyvin tähänkin päivään asti. Mutta suurimmassa osassa tapauksista noi ei pelitä halutulla tavalla. Eli niiden kavereiden puheissa voi olla pientä perää.

Mutta kannattaa nyt ehdottomasti kokeilla ennen kuin ostaa. Sen kammen kanssa! Katsot pysyykö se vire siinä vaikka käyttäisit kampea paljon.

"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
Tande
05.02.2010 14:19:03

Tom Raww: ei todellakaa kannata siis toi on aivan täyttä paskaa ja tiekkö sää tajuat vuoden päästä että alexi laiho on paska nii sua hävettää soittaa tollasella v-mallilla. Osta strato.

Täyttä asiaa! :D Otappa plussa!

In Rock.
Tande
05.02.2010 14:22:21

Hivenen yksipuolinen keppi soundeiltaankin. Pelkkä tallassa oleva EMG81, eikä tonea...

In Rock.
Lennu
05.02.2010 14:23:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tande: Hivenen yksipuolinen keppi soundeiltaankin. Pelkkä tallassa oleva EMG81, eikä tonea...

No ei sillä mitään jatsia oo tarkotuskaan soittaa, ku HEAWY MEDALL!

My life is like an Opel-highway.
Karipiirto
06.02.2010 03:29:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitään kaulamikki muljutuksiakaan ei sitten sooloiluihin saa, eli jos Ynkkä ja Iron meteli käväisee mielessä niin kannattanee hommata keppi missä on hiukka enempi säätövaraa. Toisaalta, jos ja kun olet soittohommissa kuinka alussa, niin niitä potikoita tuskin hirveästi kesken soiton muutenkaan kääntelet. Eli eipä kait siinä. Lisenssifloikat on tosiaan semmosia ettei oikein kokeilematta kannata hankkia, kun aina voi osua käteen justiin se tinaversio, mikä pitää vireen sen pari kuukautta hyvin, minkä jälkeen... Mutta sähän se kumminkin lopulta päätät. :)

"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
Vesco
11.04.2010 14:12:29

Floikka-asiantuntiat ohoi. Mulla on sellane pulma että kielet on AIVAN liian korkella mun kitarassa, ja mulla on tälläne mekanisimi siellä päässä.

http://www.thomann.de/fi/floyd_rose_original_vibrato_kit_gold.htm

Ja siis kielet on liian korkella. Ongelmaa mutkistaa se et tolpan juuri on niin ylhäällä, että niitä ei saa tarpeeksi alas! Mite tän vois ratkasta? Kaula mulla on vähän kovera,
sen säädän ASAP. Mut senki jälkee näyttää vahvasti siltä et kielet liian korkeella.

Help?

Muuki
11.04.2010 14:31:34 (muokattu 11.04.2010 15:00:26)

Vesco: Floikka-asiantuntiat ohoi. Mulla on sellane pulma että kielet on AIVAN liian korkella mun kitarassa, ja mulla on tälläne mekanisimi siellä päässä.

http://www.thomann.de/fi/floyd_rose_original_vibrato_kit_gold.htm

Ja siis kielet on liian korkella. Ongelmaa mutkistaa se et tolpan juuri on niin ylhäällä, että niitä ei saa tarpeeksi alas! Mite tän vois ratkasta? Kaula mulla on vähän kovera,
sen säädän ASAP. Mut senki jälkee näyttää vahvasti siltä et kielet liian korkeella.

Help?

Ei hätiä mitiä, on tuossa vaihtoehtoja parikin

1. Mie ostan sulta sopuhintaan koko laitteen pois.. :)
2. Voit törkätä kaulaliitokseen jotain materiaalia, esim. pahvia, jolloin saat actionia matalemmalle.
3. Homma jonka minä tekisin: kielet löysälle, talla irti, ankkuriholkit esille ja jollain ilveellä irti, ja ei muutakun koloa vaan rauhassa syventämään runkoon. Tuo sun floikka on ilmeisesti asennettu jälkeenpäin? Taviksen vai ammattilaisen toimesta?

E: Kaikki detaljit muuten mitä pystyt kertomaan, auttaa meitä auttamaan sinua. Tarkat kuvatkin tekis kyllä poikaa, tämä virtuaalineuvonta kun on vähän tämmöstä.

Keksitään kun keretään.
Vesco
11.04.2010 14:39:45

Muuki: Ei hätiä mitiä, on tuossa vaihtoehtoja parikin

1. Mie ostan sulta sopuhintaan koko laitteen pois.. :)
2. Voit törkätä kaulaliitokseen jotain materiaalia, esim. pahvia, jolloin saat actionia matalemmalle.
3. Homma jonka minä tekisin: kielet löysälle, talla irti, ankkuriholkit esille ja jollain ilveellä irti, ja ei muutakun koloa vaan rauhassa syventämään runkoon. Tuo sun floikka on ilmeisesti asennettu jälkeenpäin? Taviksen vai ammattilaisen toimesta?

E: Kaikki detaljit muuten mitä pysty kertomaan, auttaa meitä auttamaan sinua. Tarkat kuvatkin tekis kyllä poikaa, tämä virtuaalineuvonta kun on vähän tämmöstä.

Joo, kyllä on vaihettu jälkeenpäin. Joku yksittäinen tyyppi on sen tehny, en tiiä onko ammattilainen. Kiitoksia koutenki tiedosta että jotain on tehtävissä! =)
Todennäkösesti lähen viemään tätä paikallisee musaliikkeesee ja kysymää voisvatko auttaa asian kanssa...jos vielä vaikka pääsis kattomaan miten homma toimii =)

Muuki
11.04.2010 14:52:59

Vesco: Joo, kyllä on vaihettu jälkeenpäin. Joku yksittäinen tyyppi on sen tehny, en tiiä onko ammattilainen. Kiitoksia koutenki tiedosta että jotain on tehtävissä! =)
Todennäkösesti lähen viemään tätä paikallisee musaliikkeesee ja kysymää voisvatko auttaa asian kanssa...jos vielä vaikka pääsis kattomaan miten homma toimii =)

Njoo. Tuo prosessi voi olla helpoimmillaan jopa sellanen, ettei ne ankkuriholkit ole edellisen asentajan toimesta ihan pohjassa asti. Toisaalta jos niillä holkeilla on ollut paljonkin eroa edelliseen tallaan niin pieni poraus on varmaan paikallaan. Mutta toki ammattiukolle vaan jos ei tiedä mitä tekee, ne kyllä hoitaa.

Onko se talla sinun mielestä muuten korkealla runkoon nähden? Suurinpiirtein siis, jääkö sinne hirveä rako vai onko koko höskä niin sanotusti alempana runkoon nähden. Tuossa jotain vertauskuvaa http://www.musicyo.com/docs/k09.jpg

Tuli vaan mieleen että pahimmassa tapauksessahan se talla saattais loppujen lopuksi ottaa kiinni kitaran runkoon. Mutta enpä ala pelottelemaan. Onko muuten mistä kitarasta kyse?

Keksitään kun keretään.
Vesco
11.04.2010 15:02:10 (muokattu 11.04.2010 15:29:37)

Muuki: Njoo. Tuo prosessi voi olla helpoimmillaan jopa sellanen, ettei ne ankkuriholkit ole edellisen asentajan toimesta ihan pohjassa asti. Toisaalta jos niillä holkeilla on ollut paljonkin eroa edelliseen tallaan niin pieni poraus on varmaan paikallaan. Mutta toki ammattiukolle vaan jos ei tiedä mitä tekee, ne kyllä hoitaa.

Onko se talla sinun mielestä muuten korkealla runkoon nähden? Suurinpiirtein siis, jääkö sinne hirveä rako vai onko koko höskä niin sanotusti alempana runkoon nähden. Tuossa jotain vertauskuvaa http://www.musicyo.com/docs/k09.jpg

Tuli vaan mieleen että pahimmassa tapauksessahan se talla saattais loppujen lopuksi ottaa kiinni kitaran runkoon. Mutta enpä ala pelottelemaan. Onko muuten mistä kitarasta kyse?

Kitara on ESP JP-KHV. Ja floikan levy on samassa tasossa ku syvennyksen reuna. Ja nää ''ankkuritapit'' on sillee huonosti että nimenomaan niissä oleva leveä osa ottaa siihe syevnnyksen alareunaa kiinni, siks ei saa alemmaks.

Yritän laittaa pari kuvaa tilanteesta, käy vilkasemassa kohtapuoliin, kuha saan kameran akun ladattua.

E: Laitoin yhen kuvan. Tarkennus on ilmeisen huono, mut siitä näkee mikä on tilanne.

Muuki
11.04.2010 15:41:49

Joop, hiriveen ylhäällä näyttää floikan perustukset olevan ainakin omaan silmään. Helppo juttu tulee varmasti olemaan korjaus, kun tuo sun kitarakin taitaa olla sen mallinen että syö kevyesti tuon OFR:n. Tappia vaan syvemmälle reikään.. ;)

Liekkö tuossa kitarassa muuten ollut lisenssitalla alunperin? Itse kun en satu muistamaan muutakun että maltaita maksaa.

Keksitään kun keretään.
Vesco
11.04.2010 16:08:21

Muuki: Joop, hiriveen ylhäällä näyttää floikan perustukset olevan ainakin omaan silmään. Helppo juttu tulee varmasti olemaan korjaus, kun tuo sun kitarakin taitaa olla sen mallinen että syö kevyesti tuon OFR:n. Tappia vaan syvemmälle reikään.. ;)

Liekkö tuossa kitarassa muuten ollut lisenssitalla alunperin? Itse kun en satu muistamaan muutakun että maltaita maksaa.

Joo, on ollu. Mut edellinen omistaja (tai sitä aikasempi) vaihto tähän aidon, et mikäpäs tässä nyt on soitellessa kunhan saan vaan kieliä vähän alemmas =DD

Decadetroll
11.04.2010 16:12:10

Lisenssifloikkahan tuossa Petosalmen mallissa on alunperin. Voi toki olla että uudet tukipaalut ei vaan ole asennettuna tarpeeksi syvälle kuoppaansa. Ota talla irti, ruuvaile ne tukipultit pois ja katso sinne istukkaan mihin ne pultit ruuvataan.. Aika usein nuo istukkaosat ovat avoimia myös toisesta päästä, jolloin näkee ottaako ne puuhun kiinni vai ei. Jos eivät ota niin koputteleppa ne niin syvälle kuin saat. Jos taas ottaa kiinni puuhun niin irti vaan ja syvennä niitä koloja.

I'll be back again next week. Bring your friends, we'll have an ice cream treat Mom don't like it, but he don't give a fuck Kids come running for satan's ice cream truck
Vesco
15.04.2010 16:36:20

On taas kyllä kaikki mua vastaan...

Siinä kitarassa on tosissaan väärät ankkuriruuvit, ja musaliike tilas nyt sit siihe uudet kunnolliset.

Ja sitte ne laitto niitä paikoillee ja hups, ne kolot oli liian isot. Elikkä ex-soittaja oli tehny omat ruuvit siihe. Sille kiva, mulle ei; luulin selviäväni sillä kuuellakympillä mut tais hinta tuplaantua >___>

Muuki
15.04.2010 20:14:13

Vesco: On taas kyllä kaikki mua vastaan...

Siinä kitarassa on tosissaan väärät ankkuriruuvit, ja musaliike tilas nyt sit siihe uudet kunnolliset.

Ja sitte ne laitto niitä paikoillee ja hups, ne kolot oli liian isot. Elikkä ex-soittaja oli tehny omat ruuvit siihe. Sille kiva, mulle ei; luulin selviäväni sillä kuuellakympillä mut tais hinta tuplaantua >___>

Ei jumaleissön, käsittämätön sälli. Sanoko ne hinnasta mitään vai tuplaantuko oikeesti? Kuulostaapa aika kovalta paukulta..

Keksitään kun keretään.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti