Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Shoegaze
1
Roudantuoja
20.11.2008 22:39:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä lajissa määrää tekninen ylivoima (efektien määrä) ja mitä kummallisimpien sointujen vääntäminen. Mikä on vain hyvä juttu. Jos aiheesta lähtisi vaikka keskustelu sikiämään. Kysynpä näin kärkeen, jotta mitä sointuja yleensä käytetään shoegazing-meiningissä (esim. Slowdive), itse kun olen huono blokkailemaan biiseistä yhtään haastavampia juttuja?
 
Askorbiinihappo
20.11.2008 23:17:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ööh, mikä on Shoegaze? Ihan tyhjää pukkaa nyt.
 
Entinen pulseofthemaggots, Youtubesta mut löytää samalla nimimerkillä
Coran
20.11.2008 23:32:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ööh, mikä on Shoegaze? Ihan tyhjää pukkaa nyt.
 
Tietoa löytyy yllättävästä lähteestä: http://en.wikipedia.org/wiki/Shoegaze
 
Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19
maelstorm
21.11.2008 10:55:43 (muokattu 21.11.2008 10:56:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

testaa luonnollisia molleja skaaloissa ja sitten läheltä dimisointuja, sellaisiin avorämpäytyksiin aina mahdollisimman monta kieltä mukaan.
 
ja mikä tärkeintä, aivan h0m0na delayn repeatteja maksimaaliseen katedraalireverbiin.
 
sydän.
 
Siivet.
Roudantuoja
21.11.2008 22:10:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

testaa luonnollisia molleja skaaloissa ja sitten läheltä dimisointuja, sellaisiin avorämpäytyksiin aina mahdollisimman monta kieltä mukaan.
 
ja mikä tärkeintä, aivan h0m0na delayn repeatteja maksimaaliseen katedraalireverbiin.
 
sydän.

 
Jotain tuollaisia sointuja yritin väsäillä, ja delayt käyttöön. Kuulosti kyllä hienolta, en ole pitkään aikaan innostunut mistään uudesta musiikkityylistä näin paljon. Upeaa kuunneltavaa ja kivaa soiteltavaa, varsinkin kun tällainen efektirunkkari olen.
 
Artist
22.11.2008 14:05:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reverbiä (reverse reverb lienee esim. MBV vakiojuttuja), särövalleja, delayta, erikoisia vireitä ja äärettömän kova volyymi. Siitä se lähtee.. ;)
 
Hmm. Shoegaze nimikkeen alle lokeroidaan mun mielestä aika paljonkin bändejä, jotka eivät ehkä ihan älyttömästi samalta tai miltään tietyltä jutulta kuulosta, joten yleispäteviä vinkkejä lienee vaikeahko kerätä?

Hienoa kuitenkin, että hieman vaihtoehtoisempikin musiikki saa oman ketjunsa tällä palstalla, välillä kun tuntuu ettei tänne kirjoitteleville ole muuta musiikkia olemassakaan kuin ne iänikuiset hevit, bluesrockit ja jazzit...
 
"So come on over with something to do, baby, I need the company"
Carvel
10.08.2016 18:46:23 (muokattu 10.08.2016 18:46:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väärä puoli....
 
reaper666
10.08.2016 23:15:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon luullut et termi meinaa sellasia nörttimuusikoita kellä ei ole meininkiä yhtään lavalla ja vilkuilevat vaan kenkiään.
 
elsewhere
11.08.2016 16:26:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reaper666: Mä oon luullut et termi meinaa sellasia nörttimuusikoita kellä ei ole meininkiä yhtään lavalla ja vilkuilevat vaan kenkiään.
 
Jep. Ihan parasta.
 
öl m
11.08.2016 20:46:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reaper666: Mä oon luullut et termi meinaa sellasia nörttimuusikoita kellä ei ole meininkiä yhtään lavalla ja vilkuilevat vaan kenkiään.
 
Paitsi että meininkiä on helvetisti. Se ei vaan juuri näy ulospäin.
 
"Voidaan varmaankin olla yhtä mieltä siitä, että te tarvitsette tällaisen laitteen."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «