Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soittaminen päihteiden alaisena
1 2 3 4 518 19 20 21 22
Ed_Guy
27.03.2008 20:53:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äsken huppelissa rämpäytin akustisella E mollin ja se kuulosti mielestäni ihan helvetin hyvälle.
 
Olen idiootti. Minun kanssani ei kannata väitellä, koska vedän sinut omalle tasolleni ja voitan sitten.
Angus
27.03.2008 22:22:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko kysyä, että onko kukaan täällä tehnyt musiikkia pilvessä? Joidenkin 60-lukulaisten luovuutta se taisi kovasti parantaa. :)
 
Myönnetään, että yhdet sanoitukset olen osittain tehnyt pilvessä ja loput niistä sanoituksista kirjoitin seuraavana päivänä uppoamalla edellisen päivän fiiliksiin. Toimii :)
 
"Power & Volume" Fast Remedy
"The man in black fled across the desert and the gunslinger followed" Black Tower
aasit
28.03.2008 09:42:58 (muokattu 28.03.2008 13:05:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko kysyä, että onko kukaan täällä tehnyt musiikkia pilvessä?
 
Yhden erittäin lyhyen keikan (pari biisiä) soitin paukuissa, ja oli kyllä paljon vapautuneempaa se touhu. Ei pahemmin jaksanut stressata mistään virheistä tai muustakaan. Myös joku todella jäätävä soolontynkä tuli nykäistyä, normitilanteeessa olisin todennäköisesti jäätynyt täysin.
Tosin soitettava musiikkityylikin oli tällä kerralla hiukan vapaampaa hassuttelufunkkia, tuskinpa sitä mitään matikkaheviä jaksaisikaan ruveta nitkuttamaan minkään päihteen alaisena :).
 
Humalassa soittaminen on omien kokemusten mukaan järkyttävää vääntöä. Varsinkin jos on todella tukevissa niin on hankala saada mitään ylipäätään tunnistettavissa olevaa äänisarjaa mistään soittimesta ulos.
Krapulassa sen sijaan pidimme joskus aikoinaan onnistuneimmat treenimme. Ei jäänyt apinoinnille tilaa.
 
Ja Instrumenttini on rummut
 
Edit: Tälleen hiukan myöhässä huomasin että tämähän on kitarapalsta eikä rumpupalsta. No, kitaransoitosta on oikeastaan samanlaisia kokemuksia kuitenkin niin ei kai sen väliä =).
 
velsa
28.03.2008 10:52:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

äänittäkää niitä känni/tötsy vetojanne........totuus tulee esiin aika äkkiä....eikä voi syyttää basistia tai rumpalia.......!!!!!
 
Kauas on pitkä matka........
Kasperi Tervonen
28.03.2008 13:10:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin omalla kohdallani pieni nousuhumala hellittää esiintymiskammoa sen verran, että uskoisin sen vaikuttavan soiton tasoon jopa positiivisesti yleisön edessä. Tässä parin viikon päästä kun olisi elämäni eka "oikea" keikka tiedossa, niin ajattelin kyllä muutaman rohkaisevan ottaa ennen lavalle menemistä ettei ihan totaalijäätymistä tulisi sen yleisön edessä. :D
 
"the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde
Jzci
28.03.2008 13:22:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krapulassa sen sijaan pidimme joskus aikoinaan onnistuneimmat treenimme. Ei jäänyt apinoinnille tilaa.
 
Krapulatreenit eivät kyllä minun bändeissäni ole toimineet juuri ikinä. Silloin noissa treeneissä ei nimenomaan jää millekään muulle tilaa kuin tuolle apinoinnille. Muutaman loiventavan jälkeen tosin tilanne voi olla jo aivan toinen. :)
 
Mitä itse aiheeseen tulee, niin kyllä niillä muutamalla olusella on ihan ja vain pelkästään positiivinen vaikutus ainakin minun soittooni. Ehkä jotain sixpäkin kärsii juoda ennen kuin alkaa tarkkuus kärsimään.
 
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Kitarasankarointia: TÄÄLTÄ
brn2sk8
28.03.2008 13:31:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä enemmän olen kännissä sitä itsevarmempi olen ja sitä paremmalta soitto kuulostaa... pelkkä E duuri on mahtavampi kuin bachin hienoimmat sävellykset kun meikäläinen päästää ilmoille.. Se on akustisestikin paremman kuulonen kun sinfoniaorkesteri marsun kaapin läpi! Tosin keikkakokemusta ei oo kännissäsoittelusta koska luulenpa että yleisön pitäisi olla aina promillen edellä mua että niillä ois se sama asenne mun soittoo kohtaan... Noh, keikalla onkin ihan hyvä olla selvinpäin ettei tuu yhtäkkiä jotain ihme päähänpistoja tai sellasia vaan pysyy homma hanskassa ees jossain määrin.. Onhan päissään silti vaan niin hemmetin mukava olla :))))
 
Cry Baby and ask me WHY WHY
Kasperi Tervonen
28.03.2008 13:43:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosin keikkakokemusta ei oo kännissäsoittelusta koska luulenpa että yleisön pitäisi olla aina promillen edellä mua että niillä ois se sama asenne mun soittoo kohtaan... Noh, keikalla onkin ihan hyvä olla selvinpäin ettei tuu yhtäkkiä jotain ihme päähänpistoja tai sellasia vaan pysyy homma hanskassa ees jossain määrin.. Onhan päissään silti vaan niin hemmetin mukava olla :))))
 
Niinno... musta siinä selvinpäin olemisen ja hirveissä naamoissa örveltämisen välillä kulkee sellanen hiuksenhieno raja jota niinku kelasin lähteä tavoittelemaan. :D En oo tosiaan pienessä nosteessa huomannut soiton tarkkuuden kärsivän juuri lainkaan (ainakaan itse, tiedäpä sitten kuuntelijoista :D), mutta jos sitten tosiaan ottaa vähän enemmänkin kuin sen sixpäkin, niin meneehän se soitto tietyn pisteen tietyn pisteen jälkeen sen verran naurettavaksi räpellykseksi että sen huomaa itsekin. :)
 
"the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde
Lennu
28.03.2008 13:57:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittaminen päihteiden alaisena
 
Ihan mahtavaa!
 
"Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!" - Sam Other
Rocco_Longfella
28.03.2008 14:06:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittaminen päihteiden alaisena
 
On todella turhauttavaa. Heti kun päässä alkaa tuntumaan edes vähän, niin sormet ei enää suostu yheistyöhön.
 
Tosin jos soittaa juodessa tai juo soittaessa, näin ei käy. Tästähän oli puhetta vastaavassa ketjussa vähän aikaa sitten.
 
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
brn2sk8
28.03.2008 14:16:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinno... musta siinä selvinpäin olemisen ja hirveissä naamoissa örveltämisen välillä kulkee sellanen hiuksenhieno raja jota niinku kelasin lähteä tavoittelemaan. :D En oo tosiaan pienessä nosteessa huomannut soiton tarkkuuden kärsivän juuri lainkaan (ainakaan itse, tiedäpä sitten kuuntelijoista :D), mutta jos sitten tosiaan ottaa vähän enemmänkin kuin sen sixpäkin, niin meneehän se soitto tietyn pisteen tietyn pisteen jälkeen sen verran naurettavaksi räpellykseksi että sen huomaa itsekin. :)
 
Mitään vaan sit ku huomaa soiton olevan pielessä tajuaa että ainetta ei oo mennyt vielä tarpeeks alas kurkusta :D
 
Cry Baby and ask me WHY WHY
Rainer Frilund
28.03.2008 14:43:49 (muokattu 28.03.2008 14:47:23)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin omalla kohdallani pieni nousuhumala hellittää esiintymiskammoa sen verran, että uskoisin sen vaikuttavan soiton tasoon jopa positiivisesti yleisön edessä. Tässä parin viikon päästä kun olisi elämäni eka "oikea" keikka tiedossa, niin ajattelin kyllä muutaman rohkaisevan ottaa ennen lavalle menemistä ettei ihan totaalijäätymistä tulisi sen yleisön edessä. :D
 
...ja ensi kerralla pitää ottaa "muutama" + 1
ja seuraavalla "muutama" + 2 jne.
 
Jännitä mieluummin vaikka "kakit pöksyyn"
eka kerralla. Kyllä se kerta kerralta helpottaa.
Saattaa jopa tulla uudenlainen riippuvuus:
esiintymisen halu selvin päin.
 
Nimimerkki:
"Kamalimmat keikat silloin kun soittokaveri
on ollut lärvissä ja luullut soittavansa kuin
'Henriks'. Onneks mä nauhoitin keikkoja,
joten todisteet tuloksista tallentui."
 
Edit: typo.
 
"The company you keep is the measure of a man."
Kasperi Tervonen
28.03.2008 15:52:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...ja ensi kerralla pitää ottaa "muutama" + 1
ja seuraavalla "muutama" + 2 jne.

Jännitä mieluummin vaikka "kakit pöksyyn"
eka kerralla. Kyllä se kerta kerralta helpottaa.
Saattaa jopa tulla uudenlainen riippuvuus:
esiintymisen halu selvin päin.

Nimimerkki:
"Kamalimmat keikat silloin kun soittokaveri
on ollut lärvissä ja luullut soittavansa kuin
'Henriks'. Onneks mä nauhoitin keikkoja,
joten todisteet tuloksista tallentui."

 
No ajattelin kyllä ihan oikeasti ottaa vain sen pari kolme bisseä, että se kaikista pahin jännitys pikkasen hellittäisi. Ei tulisi mieleenkään nolata itseäni tavallistakin pahemmin menemällä sinne lavalle hirveessä kännissä. :D Ja jos ne pari bisseä nyt estävät sen kakkien tulemisen pöksyyn, niin sitä seuraavaa keikkaa voisi ehkä kokeilla ihan selvinkin päin. :)
 
"the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde
Flankku
28.03.2008 16:10:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pienessä nousussa on aina rennompi jammailla, ainakin fiiliksen puolesta. Kuten mainittu, kyllä posiitivisiakin vaikutuksia ihan soitannollisestikkin siitä näkökulmasta, että itsevarmuus ja inspiraatio saa kokeilemaan uusia musiikillisia juttuja eikä niistä pienistä virheistä jaksa "turhaan" ressata. Luulis että myös se soittamisen rentous välittyisi myös siihen mitä tulee ulos soittimesta, tosin jossain kohtaa menee se raja rentouden, ja "liian rentouden" välillä. :)
 
Kasu-_-
28.03.2008 16:48:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Treeneissä on melkein aina hiukkasen päissään ja keikalla sitäkin enemmän. Kännissä soittoakin pitää vain treenata jos sitä meinaa harrastaa silloin, kun on selväpäisempiä kuuntelemassa.
 
Ainakin omasta mielestä keikoilla kaljojen jälkeen sujuu melkein yhtä hyvin kuin sujuis selvänäkin ja meno on kovempi. Toisaalta nousuhumalassa keikkailuun ja treenailuun on liian helppo jäädä koukkuun ja joskus menee yli.
 
You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry!
jackdaniels
30.03.2008 10:03:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Treeneissä on melkein aina hiukkasen päissään ja keikalla sitäkin enemmän. Kännissä soittoakin pitää vain treenata jos sitä meinaa harrastaa silloin, kun on selväpäisempiä kuuntelemassa.
 
Ainakin omasta mielestä keikoilla kaljojen jälkeen sujuu melkein yhtä hyvin kuin sujuis selvänäkin ja meno on kovempi. Toisaalta nousuhumalassa keikkailuun ja treenailuun on liian helppo jäädä koukkuun ja joskus menee yli.

 
Harvemmin treenaan ihan selvinpäin olut ja kitara toimii hirveen hyvin yhessä
 
Johann Onn
30.03.2008 11:54:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juovuksissa kaikki muukin tuntuu kivemmalta ja paremmalta.
 
Ihmekkös yleisö joskus hurrasi mun soitolle. Moraalinen krapula oli taatusti suuri, seuraava päivänä.
 
Pari olutta ei tee vielä mitään, mutta muutama enemmin ja ei pysty enää sanomaan, soittaako huonosti vai ei. Yhden bändin kanssa aikoinaan videoitiin (känni-) treenit ja meikäläisen "ärsyttäviä vingutuksia, joka väliin" kerroin kasvoi, lähinnä 5x per olut.
 
K.Hill
30.03.2008 21:40:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun katsoo Wentus blues bandin 20-vuotisjuhlista tehdyn leffan "Family meeting",huomaa, että ihan selvin päinkin voi olla tosi hyvä tunnelma ja soitto sujuu Niko Riipalta, Sven Zettelbergiltä, Louisiana Rediltä, Omar Dykesiltä, Kim Wilsonilta, ym. ym.
 
arppah8
31.03.2008 00:46:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tuota oikeasti tullut joskus kokeiltuakin. Ennen vetoa puoltoista olutta on suurinpiirtein maksimi minkä voi juoda sen vaikuttamatta soittoon (joo, se puoliska vaikuttaa niin paljon). Tuli tuossa alkuvuodesta tosin soitettua bilebändillä keikka siten, notta koko keikan ajan (pari tuntia) tuli tiukkaa ja olutta lavalle ja ne tuli vedettyä soiton lomassa. Yllättävän hyvin sitä soitto pysyi kuosissa, mutta kun viimeinen biisi oli ohi huomasin olevani aivan päissäni. Jotenkin sitä ei huomannut siinä soittaessa. Kummallista oli se.
 
I rather be a jerk than being hip like you.
EO
31.03.2008 02:21:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä sitä jaloviinaa pittää keikalla juua. Kalja menee hyppysiin pahasti mutta Jallu ei.
 
COVS Nro: 4
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 518 19 20 21 22

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «