Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä on hyvä kitaristi? Mitä on hyvä kitaran soitto?
1 2 3 4 5 6 7 8
Bensusan
17.09.2007 00:30:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

semmoinen kaveri kuin Curt Kirkwood (Meat Puppets) on mun mielestä oppikirjaesimerkki hyvästä kitaristista. Tunnetta, melodian tajua sekä teknistä osaamista löytyy vaikka muille jakaa. Tyylikäs lauluääni kaverilla myös :)
 
"The only danger is falling too much in love with guitar playing. The music is the most important thing, and the guitar is only the instrument." -Jerry Garcia
John Titor
17.09.2007 00:36:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi Francesco Fareri ja Michael Angelo on aika kovia jätkiä, ei ikinä soita mitään ylimäärästä!
 
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
Bensusan
17.09.2007 08:14:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi Francesco Fareri ja Michael Angelo on aika kovia jätkiä, ei ikinä soita mitään ylimäärästä!
 
Joo Francesco on hieno muusikko, ainakin jos mnettiläisiä on uskominen :)
 
"The only danger is falling too much in love with guitar playing. The music is the most important thing, and the guitar is only the instrument." -Jerry Garcia
shovi
17.09.2007 08:29:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi Francesco Fareri ja Michael Angelo on aika kovia jätkiä, ei ikinä soita mitään ylimäärästä!
 
Fareri on kuin Ferrari, italialainen ja aivan liian nopea.
 
Welcome to my website this site is normal guitar site and if you have some suggestions you can go to **** -Ushmir
Bensusan
17.09.2007 08:35:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fareri on kuin Ferrari, italialainen ja aivan liian nopea.
 
Hohohohooo :D ton vois melkein pistää allekirjotukseks!
 
"The only danger is falling too much in love with guitar playing. The music is the most important thing, and the guitar is only the instrument." -Jerry Garcia
Hillboy
17.09.2007 14:21:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fareri on mielestäni jotenkin surullisella tavalla säälittävä kitaristi... nopeutta on ja tarkkuutta, mutta sen omissa melodioissa ja muussakaan ei ole yksinkertaisesti mitään järkeä... on vaan hillitön nopeus!
 
Hyvä kitaristi pitää itsestään ja muut pitävät hänestä. Siinä ikkupikkunen tiivistelmä ja ihan vaan mun mielipide...
 
"Teoria palvelee soittoa, eikä päinvastoin."
gorgonoidi
17.09.2007 15:50:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fareri on mielestäni jotenkin surullisella tavalla säälittävä kitaristi... nopeutta on ja tarkkuutta, mutta sen omissa melodioissa ja muussakaan ei ole yksinkertaisesti mitään järkeä... on vaan hillitön nopeus!
 
Hyvä kitaristi pitää itsestään ja muut pitävät hänestä. Siinä ikkupikkunen tiivistelmä ja ihan vaan mun mielipide...

 
Äläs ny, Fareri on paras!
 
ushimir
17.09.2007 18:17:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Music comes first: Technique is there for helping you to play what you want to play" Michael Angelo Batio.
 
Farerihan on suorastaan kitaristien "käsitys" nopeasta soitosta. "Farerimaista puuhaa"=D. Liian nopeaa soittoa eikä nuotit oikeen ees kuulu mutta jos tätä tyylilajia ei olisi niin sitten olisi aika tylsää. SHRED! ,,/
 
John Titor
17.09.2007 18:37:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fareri on mielestäni jotenkin surullisella tavalla säälittävä kitaristi... nopeutta on ja tarkkuutta, mutta sen omissa melodioissa ja muussakaan ei ole yksinkertaisesti mitään järkeä... on vaan hillitön nopeus!
 
Tarkkuus ja Fareri sopivat yhtä hyvin samaan lauseeseen kuin olympiakulta ja suomalainen jalkapallo.
 
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
Valdemart
17.09.2007 22:03:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wilko Johnson, Johnny Thunders, Keith Richards, Steve Jones. Siinä muutama kitaristi, jotka mielestäni ovat todella loistavia, vaikka ei heitä taideta pitää teknisesti mitenkään mullistavina. Kaikilla on kuitenkin oma tyylinsä (vaikkakin taitaa mennä niin, että Thunders matki Richardsia ja Jones Thundersia, mutta anyway), ja kaikki ovat tehneet upeita riffejä ja biisejä.
 
Toisaalta taas pidän sellaisista kitaristeista, kuin Peter Green, Eric Clapton, Jimi Hendrix, Jimmy Page, Jeff Beck jne, joiden taitoja kukaan tuskin voi kiistää.
 
Sen tosiseikan olen kuitenkin huomannut, että tunnettu kitaristi, joka ei tule teknisen taituruutensa takia tunnetuksi, on lähestulkoon aina hyvä. Toisaalta tekniset kitaristit voivat tulla tunnetuksi pelkästään teknisen taitonsa takia jolloin kitaristi ei pakolla ole hyvä. Menee vähän sekavaksi, mutta harvemmin nousee tunnetuksi kitaristi, jolla ei ole omaa tyyliä eikä teknistä taituuruutta. Siitä voisi johtua se, kun aina ihmetellään miksi taitavat kitaristit eivät ole ns. hyviä kitaristeja. Toisaalta temi hyväkitaristi on minusta turha, ei kitaristeja voi rankata mitenkään universaalisti.
 
You Can't Put Your Arms Around a Memory
miksuu
18.09.2007 10:54:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan sitä kyllä tiluttaa tunteikkaasti. Otetaan Esimerkkinä vaikka Matias Kupiainen. Jätkä tiluttaa aivan sairaan hyvin mutta tuntella. Tyyppi on mielestäni suomen toiseksi paras kitaristi heti Latvalan jälkeen.
 
Mitä enemmän vilkkuvia valoja, Sitä enemmän piparii

 
joo-o parhaita ja parhaita,mut montaako musiikin tyylilajia noi^ jäbät osaa soittaa? yhtä? vaiko kahta?
etsä pelkällä tilulilulla pärjää maailmassa.
 
BigPapa
18.09.2007 10:55:59 (muokattu 18.09.2007 10:59:23)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo-o parhaita ja parhaita,mut montaako musiikin tyylilajia noi^ jäbät osaa soittaa? yhtä? vaiko kahta?
etsä pelkällä tilulilulla pärjää maailmassa.

 
Mullon vähän sellanen kutina että Matias klaaraa kyllä aika monta tyylilajia halutessaan.
 
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. http://www.youtube.com/watch?v=skZoK37V8Mk
John Titor
18.09.2007 12:08:34 (muokattu 18.09.2007 12:09:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo-o parhaita ja parhaita,mut montaako musiikin tyylilajia noi^ jäbät osaa soittaa? yhtä? vaiko kahta?
etsä pelkällä tilulilulla pärjää maailmassa.

 
Täytyy muistaa että tilulilu ei itsessään kyllä varsinaisesti ole mikään tyylilaji vaan tapa suhtautua musiikkiin/soittamiseen.
Keskustelu tyylien hallinnasta ja monipuolisuudesta on aina niitä viimeisiä oljenkorsia joihin ihmiset tarttuvat yrittäessään kieltää jonkun soittajan taidot. On ihan siistiä, jos joku osaa soittaa erilaisia tyylejä, mutta maailmassa ei ole kovin montaa monen tyylin mestaria, jos oikeastaan yhtäkään. Niilläkin, jotka pystyvät surffaamaan useammassa tyylissä, se on melkein aina jonkin sortin fuusiota useista eri lähteistä, ja kyse on siitä, että tuntee musiikilliset ilmiöt ja osaa sovittaa oman soittonsa erilaiseen kontekstiin - ei tyylien autenttisesta hallinnasta. Tällöin kitaristi hallitsee vain oman tyylinsä.
 
Lisäksi, tietääkö kukaan tunnettua/loistavana pidettyä kitaristia, joka soittaisi kovin paljoa musiikkia tyylinsä ulkopuolelta? Guthrie Govan soittaa montaa tyyliä, mutta ei mitään erityisen autenttisesti - lisäksi sitä ei juuri tunne kukaan muu kuin asialleen omistautuneet kitaristit. Eric Clapton - bluesia ja blues-johdannaista musiikkia. Jimi Hendrix - Hendrixiä. SRV - bluesia ja blues-johdannaista musiikkia. John Petrucci - omaa musiikkiaan. Marzi Nyman - aika montaa juttua, mutta kaikki on melkoista fuusiota, bluesissa livahtelee jazzin sävyt ja toisin päin - lisäksi esmes heviä ei oikein kuulu. Jimmy Page - no sitä bluesia, rhythm and bluesia ja sen ympäristössä pyörivää kamaa, vähän rankemmalla saundilla. Pat Metheny - ei se särösoitto oikeen kauniilta kuulosta.
 
Eiköhän tää riitä aiheesta.
 
P.S. Matias on palkittu jazz-muusikko! :D
 
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
Ambitus
18.09.2007 13:50:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo-o parhaita ja parhaita,mut montaako musiikin tyylilajia noi^ jäbät osaa soittaa? yhtä? vaiko kahta?
etsä pelkällä tilulilulla pärjää maailmassa.

 
voihan svidu...kauheeta hypetystä....Mun mielestä se jo kertoo soittajasta ja sen kovuudesta aika paljon, jos pystyy pelkästään omalla jutullaan elättää itsensä. Latvala tähän pystyy, kovinkaan moni muu kitaristispedeilijä Suomesta ei. Mä näkisin tän asian niin, että olis helvetin hyvä osaa ees yks osa-alue hyvin...siit ei tuu hevonvittuu jos alkaa säheltää vähän kaikkea. Eilen opettelin jazzin, tänään bluesin, huomenna voisin treenata vaikka hevin.
 
ps. itse en todellakaan klaaraa kuin nippanappa muutaman tyylin ja that's it. Tää topikki menee taas siihen, et kuka on kova ja kuka ei...
 
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
BigPapa
18.09.2007 14:19:18 (muokattu 18.09.2007 14:21:19)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voihan svidu...kauheeta hypetystä....Mun mielestä se jo kertoo soittajasta ja sen kovuudesta aika paljon, jos pystyy pelkästään omalla jutullaan elättää itsensä. Latvala tähän pystyy, kovinkaan moni muu kitaristispedeilijä Suomesta ei. Mä näkisin tän asian niin, että olis helvetin hyvä osaa ees yks osa-alue hyvin...siit ei tuu hevonvittuu jos alkaa säheltää vähän kaikkea. Eilen opettelin jazzin, tänään bluesin, huomenna voisin treenata vaikka hevin.
 
Toikin on ihan oikeeta asiaa....meinasin vaan että kun on asiat noin hyvin hallussa niin ei oo vaikeeta vedellä auttavasti jotain vieraampaakin lajia...jos haluu...mut jos ei haluu niin se on ihan own choice....mäkin vielä joskus opettelen jotain, eri asia opinko...
 
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. http://www.youtube.com/watch?v=skZoK37V8Mk
ode_
18.09.2007 15:13:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä kitaristi ei soita virheellisesti soraäänillä.
 
Napsu
18.09.2007 17:35:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä kitaristi ei soita virheellisesti soraäänillä.
 
Ei niin, nämä ovat huonoja kitaristeja jotka ulostavat paskaa joka kuulostaa loistavalta. Esim. Venom.
 
miksuu
18.09.2007 17:43:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voihan svidu...kauheeta hypetystä....Mun mielestä se jo kertoo soittajasta ja sen kovuudesta aika paljon, jos pystyy pelkästään omalla jutullaan elättää itsensä. Latvala tähän pystyy, kovinkaan moni muu kitaristispedeilijä Suomesta ei. Mä näkisin tän asian niin, että olis helvetin hyvä osaa ees yks osa-alue hyvin...siit ei tuu hevonvittuu jos alkaa säheltää vähän kaikkea. Eilen opettelin jazzin, tänään bluesin, huomenna voisin treenata vaikka hevin.
 
ps. itse en todellakaan klaaraa kuin nippanappa muutaman tyylin ja that's it. Tää topikki menee taas siihen, et kuka on kova ja kuka ei...

 
joo-o,puhuinki freelance-maailmasta..
 
miksuu
18.09.2007 17:48:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

asiasta kolmanteen,
 
onko nopeus sitä parasta? onks se sairaan nopee soitto sitä valttia?
 
Sutela
18.09.2007 17:57:22 (muokattu 18.09.2007 18:01:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

asiasta kolmanteen,
 
onko nopeus sitä parasta? onks se sairaan nopee soitto sitä valttia?

 
Ei ehkä nopeus itsessään, mutta se on väline jolla saa aikaan jotain aivan mahtavaa. Kuten jo tossa todettiin niin ei hyvän kitaristin tarvi välttämättä hallita joka tyyliä, mulle ainakin riittää että se on hyvä siinä omassa jutussaan. Hyvä kitaristi on semmoinen jonka jutut kuulostaa hyviltä, oli se sitten nopeaa tai hidasta, ei sillä oo mitään merkitystä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «