Muusikoiden.net
11.12.2018
OGRE | Magnesiumkitarat 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hybrid picking-welhot, neuvokaa tyhmempiä
1
ogre
26.11.2006 10:05:35 (muokattu 26.11.2006 10:06:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nunnii!
Bumblefootia on tullut tapailtua kitaralla ja herra käyttää välillä tekniikkaa.. itse olen vähän klasariakin yrittänyt lähiaikoina soitella, todisteena kynnet. Ajattelin taklata muutaman sähkökitarazibaleen joissa hybridiä sitten käytetään ihan tosissaan.

Tulipa vaan mieleen kaiken tämän keskellä että onko sähkökitaralla kun näitä tekniikoita yhdistää ..tarkoitus soittaa kynsillä vai sormenpään lihalla? Tatsi tuntuu tosi kummalliselta kynsien kanssa. Muutenkin neuvoa kyseisestä tekniikasta kaivataan, on hiukka vieras minulle.

PS. Pahoittelen jos tästä kaiken kattava ketju on jo, itse en sitä huomannut

-Aleksi-
26.11.2006 10:21:30

...vai sormenpään lihalla...

:--------D

Pande
26.11.2006 10:25:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa vaan mieleen kaiken tämän keskellä että onko sähkökitaralla kun näitä tekniikoita yhdistää ..tarkoitus soittaa kynsillä vai sormenpään lihalla? Tatsi tuntuu tosi kummalliselta kynsien kanssa. Muutenkin neuvoa kyseisestä tekniikasta kaivataan, on hiukka vieras minulle.

En velho valitettavasti ole, mutta mielestäni tossa on 3 vaihtoehtoa: 1) sormenpään lihalla, 2) lyhyillä kynsillä, 3) pitkillä kynsillä. Kaikista tulee oma soundinsa. Itse käytän 1 tai 2 vaihtoehtoa. Eiköhän sitä saa soittaa miten lystää, soundaa erilaiselta mutta kaikki tavat toimivat. Varsinkin jos haluan "pehmeämmän atakin" nuottiin niin soitan sen ennemmin sormen lihaosalla. Sopivan (mutta ei liian) lyhyet kynnet vaikuttavat siten, että vaikka pikkaa lihaosalla kynsikin hipaisee kieltä ja vaikuttaa soundiin...

Brett Garsedin Undoing -biisin intro/pääriffi on muuten hyvä hybridipikkaustreeni (tottakai pitää Garsed mainita ketjussa jossa puhutaan tästä pikkauslajista!)

"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa."
weelie
26.11.2006 10:27:15

telecastermies Jim Campilongo kertoi viime viikonloppuna soittavansa yhä kynsillä, mutta vuosi vuodelta hänen kyntensä ovat lyhyemmät ja lyhyemmät. Nuorena ne oli pitkät, sitten pitkään sen pituiset että ne juuri ja juuri näkyy kun sormet suorana kämmen puolelta ziikaa. Mutta nyt oikeastaan ei ole pitkät enää lainkaan.

Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Ahti Tuumiainen
09.05.2018 05:21:40 (muokattu 09.05.2018 05:39:02)

Tulipa vaan mieleen kaiken tämän keskellä että onko sähkökitaralla kun näitä tekniikoita yhdistää ..tarkoitus soittaa kynsillä vai sormenpään lihalla? Tatsi tuntuu tosi kummalliselta kynsien kanssa.

Mun mielestä kynnet on aika jees, koska soundi on silloin plektrankin kanssa tasapainoisempi. Ja tatsiin tottuu ajan myötä. Itse olen soitellut välillä kynsillä ja välillä pelkällä ''lihalla''. Ja alkuun tuntuu oudolta jos on/ei ole kynsiä, mutta nopeaan siihen tottuu. Kynsiä kannattaa sitten myös oikeasti hoitaa, viilailla, muotoilla yms.

Olisiko jollain tiedossa kitaristeja, jotka käyttävät sujuvasti myös näppäilykäden pikkusormea? Itse olen havainnut sen aivan yhtä toimivaksi sormeksi kuin muutkin. Tietysti treeniä vaatii, kuten kaikki muukin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti