Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vibra kammesta
1 2 3 4 5 6 7 8 9
geeza
09.12.2009 16:00:48 (muokattu 09.12.2009 16:02:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teppo2: Yhdyssanavirhe!
 
Mutta asiaan, tai siis kannanotto ketjun offtopicciin. On vanha ketju, juu, mutta klassikot eivät koskaan kuole.
 
Hei, Olen Teppo2 ja omistan floikallisen kitaran... Tätä on jatkunut jo pari vuotta ja edelleen kyseinen kitara on kokoelmassani. Tiedän, kuulostaa pahalta...
 
Mutta enhän sitä floikkaa osaa käyttää, mielestäni "tatsi" on liian herkkä, mutta kitara on muuten vallan mainio, siksi en ole siitä luopunut.
 
En ymmärrä floikkavihaa. Tai no, ymmärrän toki, että persoonallisuushäiriöisille kelpaa melkein mikä tahansa syy toteuttaa häiritsevää käytöstään, mutta muuten floikka on vain yksi vibraratkaisu siinä missä muutama muu. Get on with it.

 
Joo, onhan noita kaikenmaailman härpäkkeitä. Oon kuullu myös että lapsille olis jotain 24-nauhasia kitaroita. Kaikkea sitä..
 
If found, please return to the pub.
Pande
11.12.2009 11:38:43 (muokattu 11.12.2009 11:39:26)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ymmärrä floikkavihaa. Tai no, ymmärrän toki, että persoonallisuushäiriöisille kelpaa melkein mikä tahansa syy toteuttaa häiritsevää käytöstään, mutta muuten floikka on vain yksi vibraratkaisu siinä missä muutama muu. Get on with it.
 
^ Totuus on tässä, lue ja ymmärrä.
 
Itselläni on kahdessa kitarassa floikka ja yhdessä ei. Joskin toisesta floikallisesta olen ottanut itse kammen pois koska liiallinen vemputtaminen saattaa kuulemma aiheuttaa sokeutta tai karvaisia käsiä.
 
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa."
strophe
11.12.2009 13:25:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääasiallisessa kitarassani (Jackson) on floikka, mutta olen iskenyt sen kiinni, sillä se ei varsinaisesti soivi soittotyyliini. Olen siis rytmikitaristi. Floikka on ihan näppärä laite, jos sitä osaa käyttää oikein. Tässä viisi penniäni.
 
~Volyymi korvaa puuttuvan taidon~ http://www.youtube.com/vonpalmhoff
foetor ex ore
11.12.2009 17:25:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

:O Voiko vibran saada kammestakin?!
 
pick 86
13.12.2009 13:13:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

foetor ex ore: :O Voiko vibran saada kammestakin?!
 
Tottahan toki. Mutta ne kammet sitten tarvitsevatkin toimiakseen parit sormiparistot..:O)
 
Matemaatikotkaan eivät kysele mitä numerot ovat, mutta kitara havainnollistaa hyvinvointimalliamme sekä ongelmanratkaisukyvyn huipentumaa.
touhis
14.12.2009 02:02:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lueskelin tätä topikkia ainakin kymmenen minuuttia siinä uskossa että täällä olisi ollut jotain hyödyllistä tietoa, mutta tää olikin vaan yhden vajakin provoilukenttä johon valitettavan monet lankesi. Mistä voin saada ne kymmenen minuuttiani takaisin?
 
O_o
pick 86
14.12.2009 05:59:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

touhis: Lueskelin tätä topikkia ainakin kymmenen minuuttia siinä uskossa että täällä olisi ollut jotain hyödyllistä tietoa, mutta tää olikin vaan yhden vajakin provoilukenttä johon valitettavan monet lankesi. Mistä voin saada ne kymmenen minuuttiani takaisin?
 
Niin vähänaikaa vain? Soot selvinny viel helpolla..:)
 
Matemaatikotkaan eivät kysele mitä numerot ovat, mutta kitara havainnollistaa hyvinvointimalliamme sekä ongelmanratkaisukyvyn huipentumaa.
Bigtus
17.12.2009 21:45:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Floikka tallan virittämisestä. miten tuommoinen floikallinen kitara kuuluu virittää. On tuo esp-mmv mallinen skeba huoneessa, ja ongelmia sen virittämisessä. kun kiristää kieltä niin talla liikkuu bodyyn päin? pitkästä infosta propsit
 
Carlsberg
17.12.2009 22:00:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bigtus: Floikka tallan virittämisestä. miten tuommoinen floikallinen kitara kuuluu virittää. On tuo esp-mmv mallinen skeba huoneessa, ja ongelmia sen virittämisessä. kun kiristää kieltä niin talla liikkuu bodyyn päin? pitkästä infosta propsit
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=28886&o=0
 
Tuolta löytyy yleisinfoa kitaran säätämisestä. Yks osio käsittelee nimen omaa floikkaa.
 
Jumalautsi!! Jeff Loomishan on melkein uudelleensyntynyt Jason Becker.
aalataur
17.12.2009 23:21:51 (muokattu 17.12.2009 23:25:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkupuolella ketjua väänettiin FR hyödyistä ja haitoista sekä siitä miten floikassa muiden kielten vire laskee kun yhtä venyttää. Itelläni havainnut, että kahden kielen yhtäaikaisissa venytyksissä olen tottunut bendaamaan vähän myös sitä kieltä jota ei oikeastaan bendata, kompensoimaan vireenlaskun. Nykyään kun koitan tehdä floikattomalla kitaralla tällaista double stop (?) bendiä niin on vaikeuksia saada se vireiseksi koska sormet tekee automaattisesti saman korjauksen, jos ei ole tarkkana... Vireenvaihto ym. vaihtuviin kielijännityksiin liittyvät ongelmat kyllä puhuu paljolti kiinteän tallan puolesta. Mutta ei se floikka pelkkiin dive bombeihin ole tarkotettu, sillä voi tehdä paljon hienovaraisempia ja musiikillisempiakin juttuja. Esim. iso nosto tai pudotus johonkin tiettyyn säveleen, isojen sointujen kevyt huojuttaminen, flutter, yksittäisen huiluäänen bendaaminen esim. puoli tai 1 sävelaskelen verran, rytmien "naputtelu" kevyesti kahvaan samalla kun sävel soi, pikkauksen korvaaminen "päästelemällä irti" alas painettua kampea nuottien kanssa synkassa (yhdistettynä legatoon)..
pick 86
18.12.2009 18:42:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: flutter
 
Mikä on "flutter"? :D
 
Muusikonrenttu
18.12.2009 19:07:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pick 86: aalataur:
 
Mikä on "flutter"? :D

 
http://www.sanakirja.org/search.php?q=flutter&l=3&l2=17
 
Aika vintage..
pick 86
18.12.2009 20:07:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muusikonrenttu: http://www.sanakirja.org/search.php?q=flutter&l=3&l2=17
 
Tämä selvä..O_o Täytynee katsoa vaikka youtubesta sitten jos selkeis vähän paremmin...
 
pick 86
18.12.2009 20:14:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pick 86: Tämä selvä..O_o Täytynee katsoa vaikka youtubesta sitten jos selkeis vähän paremmin...
 
Jahas. Katsottu on.. Vai on tuolle nyt sitten määritelty joku oma nimensäkin.. Homma bueno.
 
Minushuman
18.12.2009 21:00:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus näin juutuupissa videon jossa vertailtiin OFR:a ja jotain lisenssi floikkaa. Noi flutterit lähti kyllä palio komiammin OFR:lla. En ole vastaavia saanut omilla lisenssivehkeilläni saanut aikaiseksi. Kokemusta on Jacksonin näkemyksestä floikkarista vuodelta 1993 (pitää edelleen vireen vaikka kuinka kampeaisi!) ja Deanin Korean osaston poikien ja tyttöjen näkemys parin vuoden takaa. Originaali Floyd Roseen en ole koskaan päässyt käsiksi, mutta onko siinä enemmän massaa tai jotain muuta ovelaa noihin lisenssi vehkeisiin verrattuna, vai vittuiliko se videontekijä sälli lisenssi floikan omistajille?
 
"A man's got to know his limitations." - Harry Callahan
pick 86
18.12.2009 21:02:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minushuman: Joskus näin juutuupissa videon jossa vertailtiin OFR:a ja jotain lisenssi floikkaa. Noi flutterit lähti kyllä palio komiammin OFR:lla. En ole vastaavia saanut omilla lisenssivehkeilläni saanut aikaiseksi. Kokemusta on Jacksonin näkemyksestä floikkarista vuodelta 1993 (pitää edelleen vireen vaikka kuinka kampeaisi!) ja Deanin Korean osaston poikien ja tyttöjen näkemys parin vuoden takaa. Originaali Floyd Roseen en ole koskaan päässyt käsiksi, mutta onko siinä enemmän massaa tai jotain muuta ovelaa noihin lisenssi vehkeisiin verrattuna, vai vittuiliko se videontekijä sälli lisenssi floikan omistajille?
 
tässähän tämä.
http://www.youtube.com/watch?v=cwGcY6T4xHc
 
aalataur
18.12.2009 23:09:59 (muokattu 18.12.2009 23:10:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo flutteri on tosiaan tuo tuollainen päräyttely ja ei onnistu tietääkseni kaikilla floikilla. OFR:llä onnistuu ja mun vanhan Jacksonin lisenssifloikalla onnistuu jotenkin silläkin. OFR:llä paremmin. Pro Edgeistä sun muista ei ole kokemusta.
Decadetroll
19.12.2009 00:21:54 (muokattu 19.12.2009 00:24:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kylläpä tuolla edge pro:llaki lähtee flutterit, mutta ovatten vaan paljon vaimeampia kuin ofr tehdyt.. Varmaan massa ja materiaalierot tekevät tämän.. ehkä myöskin muotoilu, psykoakustiikka yms.. :) Itse olen kyllä ihan tyytyväinen tähän paljon parjattuun floyd roseen. Ja kyllä, omistan myöskin tavallisella vibratallalla varustetun kitaran ja tune o matic-vehkeen. Henkilökohtaisesti en aivan ymmärrä tätä nillitystä ja snobimaista tuhahtelua, kuinka floikka on belsebuubin keksintö ja jos ei ole tom, jossa vähintään .13 setin kielet, ei ole oikea kitaristi olleskaan. Mutta ehkäpä mun ei tarvikkaan ymmärtää tälläsiä vaikeita ammattimiesten asioita, mä kun soitan vaan kitaraa.
 
I'll be back again next week. Bring your friends, we'll have an ice cream treat Mom don't like it, but he don't give a fuck Kids come running for satan's ice cream truck
jussi1976
20.12.2009 13:09:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en muulla kitaralla soitakaan kuin floikallisella. Ei haittaa pätkän vertaa jo sitä hintaa on se 300 euroa enemmän. Ja sitä kammen vipua on kiva pitää Vaimaisesti taka-asennossa soitettaessa. Sillä pystyy tekemään hauskoja jippoja... ;o)
 
mattim
01.01.2012 17:57:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pick 86: Tottahan toki. Mutta ne kammet sitten tarvitsevatkin toimiakseen parit sormiparistot..:O)
 
Mielestäni tässä yhteydessä sauvaparistot olisivat paikallaan ;-)
 
Nallen alle jäänyt Puhin nalle antaa tilaa puhinalle
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «