Muusikoiden.net
04.12.2016

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Voice massage
1 2 3 4
Täräys
09.04.2005 10:47:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään kokemusta? Telkusta tuli ohjelmanpätkä muistaakseni Akuutissa ja Tommi Hakala vakuutteli, että apua on äänenhuollolle ym. Liekö??

d-iivil
11.04.2005 12:25:57

Miun lauluopettaja passitti miut joskus tuollaiseen. Kyllähän siinä katosi kaikki kireys ja jännitys jota minulla ilmeni kielen kannan lähistöllä. Helepotti vaikka aika karsealta tuo itse hieronta tuntuikin.

- Official mr. Pekoni.
Rising from the flames and.... CRUSHING THE GATES!
1980's are going to be back: Tyres are screaming, FIRENOTE is burning!
Ärlä #022
Latnemitnes
13.04.2005 10:05:06

itse en ole kokeillut (vielä), mutta eräs puolituttu kuoronohjaaja kehuu maasta taivaaseen..

Rautapelto
17.04.2005 10:23:35

Kandee käydä kokeilemassa, auttaa fyysisissä ongelmissa

Heroin
17.04.2005 19:32:17

yleisin syy lauluongelmiin on luultavimmin (kuulopuheiden/luetun perusteella) jäykkä lihaksisto äänihuulten lähettyvillä. uskoisin että on apua paljonkin..

Haen bändiä. Soitan kitaraa. Voin myös huutaa.
tanjuli
20.04.2005 20:15:27

yleisin syy lauluongelmiin on luultavimmin (kuulopuheiden/luetun perusteella) jäykkä lihaksisto äänihuulten lähettyvillä. uskoisin että on apua paljonkin..

yleisin syy lauluongelmiin on äänielimistön jatkuva käyttäminen niin, että äänielimistö on jatkuvassa rasitustilassa. voihan sitä voicemassagessa ravata, mutta jos puhe- ja laulutekniikka on pielessä, siitä ei ole pidemmän päälle hyötyä. huomaattehan, että myös puhe rasittaa äänielimistöä.

sama kun jäykkään niskaan kävis hierojalla muttei koskaan verryttelis omatoimisesti.

[i hear voices but at least they're on tune]
Caron
21.04.2005 17:27:11

Miun lauluopettaja passitti miut joskus tuollaiseen. Kyllähän siinä katosi kaikki kireys ja jännitys jota minulla ilmeni kielen kannan lähistöllä. Helepotti vaikka aika karsealta tuo itse hieronta tuntuikin.

Miltäs toi sitten tuntuu, ja mille ja mitä siinä käytännössä tehdään? Entä hintaluokka? Kiinnostus heräsi, mutta vähän arveluttaa jos se on tosi epämiellyttävää.

tanjuli
21.04.2005 17:48:55

Miltäs toi sitten tuntuu, ja mille ja mitä siinä käytännössä tehdään? Entä hintaluokka? Kiinnostus heräsi, mutta vähän arveluttaa jos se on tosi epämiellyttävää.

siinä hierotaan hengityslihaksia, kaulan ja kurkunpään ja kasvojen lihaksia. ei se o sen epämiellyttävämpää kun normaalikaan hieronta.

rouva ruuvi
21.04.2005 19:41:56

No empä nyt tiedä, Mua sattui ainakin ihan helvetisti. Ensimmäisellä kerralla hierottiin vain hengitykseen käytettäviä lihaksia, se oli oikein mukavaa ja rentouttavaa. Varsinkin kasvohieronta, aaaah! Mutta kun seuraavalla viikolla siirryttiin kurkunpään alueeseen, syvähierontaa,, AAArrghh! ehkä mulla oli vaan sitten niin kireenä ne lihakset. Jos se sattuu sitten enempi. Varsinkin leuan alta kun hierottiin, auch. Mutta siitä olikin sitten apua, että kannatti käydä.

Haluaisinkin käydä uudestaan mutta asun Irlannissa eikä täällä olla kuultukaan moisesta! Että siinä olis jollekin hyvä markkinarako..

En muista paljon maksoi, enemmän kuin perushieronta varmasti. Voice massagea saa tehdä kait vaan siihen erikoistunut fysioterapeutti tai jotain. Ei pelkillä hierojan papruilla ainakaan saa sorkkia. Siinä mennään kyllä aika syvälle kurkunpään ja kielen alueella.

tanjuli
21.04.2005 20:13:56 (muokattu 21.04.2005 20:14:48)

Voice massagea saa tehdä kait vaan siihen erikoistunut fysioterapeutti tai jotain. Ei pelkillä hierojan papruilla ainakaan saa sorkkia. Siinä mennään kyllä aika syvälle kurkunpään ja kielen alueella.

http://www.voicemassage.com/

siellä on listattu laillistetut voicemassageterapeutit. ei todellakaan normaalihieroja saa voicemassagea ees ehdottaa.

faith
04.09.2005 12:39:12

Nostinpas tämän aiheen takaisin pinnalle, kun ite kävin äänihierojalla viikonloppuna. Täytyy sanoa että kyllä auttoi!!

Jo sekin yksittäinen asia että hartiat meni takaisin normaaliasentoon, ku ne oli ollu useita senttejä eteenpäin painuneena.
Suun sisältä löytyi tautisen kipeitä kohtia, ja kyyneleet valui silmistä vaikka hieroja tuskin koski sinne (hän näytti välillä käsivarteen sen voiman jolla hän sieltä suusta "hiero", se tuskin tuntui käsivarressa, niin varovainen se kosketus oli.). Mutta jälkeenpäin olo oli niin upea että menisin milloin tahansa uudestaan.
Itse sain ehkä eniten irti sillä että sain selvyyden mistä ongelmani johtui ja että mitä niiden korjaamiseksi voi tehdä. Sain harjoitteluohjeita ja neuvoja mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä. Eli tämä itsehoitaminen on helpompaa.

Suosittelen siis lämpimästi äänihierojalla käyntiä, enkä vain laulajille vaan myös puhetyötä tekeville, soittajille ja kaikille muillekin.

"Kylmä kahvi kaunistaa, mutta kun vatsa ei vedä niin paljon kuin naama vaatisi."
Mer
05.09.2005 21:37:00

Nostinpas tämän aiheen takaisin pinnalle, kun ite kävin äänihierojalla viikonloppuna. Täytyy sanoa että kyllä auttoi!!

Minkä verran maksoit lystistä ja kuinka kauan kesti?

meskalita
06.09.2005 14:07:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varasin juuri perjantaiksi itselleni ajan ihan vain kokeilumielessä nyt kun sattuu olemaan hieman ylimääräistä jäljellä kesätöiden jäljiltä. Aikaa varattiin puolitoista tuntia.

Voin kertoilla kokemuksiani tänne sitten kun niitä on.

sound in - pleasure out
faith
06.09.2005 17:05:39

Minkä verran maksoit lystistä ja kuinka kauan kesti?

No se kesti semmosen (arviolta) puoltoista tuntia ja makso 50€.. tai no mie sain opiskelija-alennusta jonku verran. =) Enemmänki siinä saattaa joskus mennä aikaa, mutta tunti ja vartti taitaa olla pienin aika millä ehtii käyä läpi ne alueet.

"Kylmä kahvi kaunistaa, mutta kun vatsa ei vedä niin paljon kuin naama vaatisi."
Mäyrä
10.09.2005 22:44:42 (muokattu 10.09.2005 22:46:03)

Mä olin hierottavana viime keväänä ja voi pojat kun otti kipiää! Mutta paikat aukes ja samalla sai vinkkejä hengitykseen, että suosittelen! Aika villin tuntuista kun kaulanlihaksia hierotaan...

Ainut miinuspuoli (ja aika iso sellainen) oli että hieroja ilmoitti sellaisella kaikkivaltiaan meiningillä, että mun leuan asento kuulemma estää kokonaan mun laulamisen. Mukavaa kun olin vasta puolivuotta opiskellu tosissani ja sitten tuntematon täti sanoo jotten voi muka laulaa. Menin ihan paniikkiin pariksi päiväksi, ennen kun laulunopettaja sanoi ettei kannata piitata moisesta, kun kerran edistyn kokoajan.

Hinnasta muistelen, että itte piti maksaa 23 euroa, koulu makso meille suunnilleen puolet siitä 50 eurosta.

faith
11.09.2005 11:44:43

Ainut miinuspuoli (ja aika iso sellainen) oli että hieroja ilmoitti sellaisella kaikkivaltiaan meiningillä, että mun leuan asento kuulemma estää kokonaan mun laulamisen.

Voipi olla että se sano sen siksi että sitä leuan asentoa voi korjata. Eli että alkaisit korjata sitä ja laulaminen helpottuis. Tai mistäs minä muitten mielenliikkeitä tietäisin =)

Mäyrä
11.09.2005 20:48:32

Voipi olla että se sano sen siksi että sitä leuan asentoa voi korjata. Eli että alkaisit korjata sitä ja laulaminen helpottuis. Tai mistäs minä muitten mielenliikkeitä tietäisin =)

Sitähän se varmasti tarkoitti mutta mua suututti tapa, millä hän sanoi asian. Jotenkin tosi tympeästi ja tyyliin "kyllähän minä tiedän kun olen niin kokenut jne..." Mutta se on nyt mennyttä ja anteeksiannettua!

faith
11.09.2005 21:19:29

Sitähän se varmasti tarkoitti mutta mua suututti tapa, millä hän sanoi asian. Jotenkin tosi tympeästi ja tyyliin "kyllähän minä tiedän kun olen niin kokenut jne..." Mutta se on nyt mennyttä ja anteeksiannettua!

Kyllä, kuulostaa tosiaan inhottavalta. Palveluammattihan se on kuitenki seki, eli pitäis ajatella asiakasta. Onneksi mulla ei ollu tuommosta, mie ottaisin ne niin tosissaan etten uskois mitään vakuutteluja siitä ettei se oikeasti pidä paikkaansa.

kuunsirppi
15.09.2005 16:19:37

Mulle ehdotti tänään Meilahden foniatri voicemassage-hierojalle menoa.

Onko jollain kokemusta pk-seudun hoitajista, jonka hoidosta vielä sais kela-korvauksenkin. Sain nimittäin sinne oikein lähetteen.

kay
15.09.2005 23:39:44 (muokattu 15.09.2005 23:42:32)

Totta on että monet ihan oikeat asiantuntijat sanovat lausuntojaan välillä harkitsematta.

Varmasti ko. hieroja on tarkoittanut vain sitä että leualle pitäisi vaan tehdä jotain, sanomatapa on vain ollut aika tökerö.
Tai ainakin sanomat pitäisi selittää ja antaa lisäohjeita ja jatkohoitosuositus.

En usko että hän on sentään ollut sitä mieltä että jonkun fysiikka voi laulamisen estää.

Olen muuten saanut joskus kunnian olla voice-massagen "äidin", Leena Koskisen käsittelyssä ja siinä kyllä tuli äitiä ikävä. Mutta toisin kuin monen ei niin pätevän käsittelyn jälkeen, ei kroppa ollut kipeä seuraavana päivänä. Vain autuaan auki...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti