Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko ääntäsi verrattu julkiseen laulajaan?
1 2 3 4 5 612 13 14 15 16
Stain
14.10.2004 21:44:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onneksi ei.
 
Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan.
kvuoti
15.10.2004 00:08:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus Björkiin, vaikka jazzia laulankin... Johtunee siitä, että asun ulkomailla ja ihmiset luulee aina et oon islannista. Yks pianisti sano että mun ääni kuulostaa hapanimelältä... Kuulostaa aika pahalta mut englanniks se on sweet and sour, jolloin merkitys muuttuu jopa imartelevaksi.
 
Pääasiassa omastamielestäni kuulostan itseltäni, ja siihen olen pyrkinyt kaikessa tekemisessäni.
:D
 
Hot RedX
15.10.2004 19:11:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

alanis morrisette, velvet undergroundin nico
 
Magiz
18.10.2004 20:15:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vaikka olenkin rumpali, ni mä laulan silti.. usein kaikki vaikeet kakkosäänet laitetaan mulle sinne rumpujen taakke.. mua ei oo verrattu kehenkään.. mulle on sanottu kyllä, että mulla on uniikki ääni, ja ehkä hieman muistuttaa jotain, mutta koskaan ei oo saanu päähänsä että mitä.. :P
 
Siinä vierelläin oot, sun nukkuvan nään, olet kaunis, sua katsomaan jään, tän hetken haurautta tuskin voin ymmärtää, ensi hetkellä sä olet poissa..
jazzy
20.10.2004 16:03:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus Björkiin, vaikka jazzia laulankin
 
Loishtavaa! :) Björk+jazz-laulaja = mahtava ääni (pakko olla!)
 
Joskus olet enemmän oikeassa kun olet väärässä kuin jos olisit oikeassa.
Juho L
21.10.2004 00:43:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esa Pakarinen/Luciano Pavarotti
 
Buahaha! Mainiota!
 
Minun ääntä on sanottu Terävän ja Läpitunkevan kuuloiseksi. Ovatkohan nämä herrat sukua Ihan Kauhealle? Vähän sama vivahde sukunimessä..
 
MYYDÄÄN: Creamware SCOPE Project ja Clavia Nord Modular
Pastilli?
IMIK - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
pihinen
22.10.2004 15:23:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hetfieldin ääneen on verrattu, varsinkin kun vetää Mama saidia. Johtuu varmaan siitäkin, että mulla on pakonomainen tarve matkia alkuperäistä laulajaa, ei siis pelkästään Hetfieldiä. En välttämättä (ehkä) imitoi ääntä, vaan yritän vetää samalla tavalla kuin levylläkin. Omissa biiseissä en ainakaan yritä matkia ketään vaan vedän niin kuin parhaalta tuntuu. Yhtä biisiä on verrattu Metallicaan, en tiedä johtuuko lauluäänestä vai itse biisistä... vai molemmista.
 
Miten kuuro kuulisi sanoman? Miten sokea löytäisi sanojan? Miten mykkä vastaisi sanoilla? Miten pimeys väistyisi runolla?
A.R.P.
27.10.2004 20:38:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

valon villeen.. otan sen ihan kohteliaisuutena..;)
 
Samoin... juuri tänään kuulin ekan kerran... =)
 
Jäätelö on hyvää kylmänä :P
Margarita
29.10.2004 02:14:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on vähän silleen, että jos on naislaulaja Suomessa ja tekee vähän omituisempaa musaa, niin aika äkkiä kertyy kaikki "standardit" vertaukset plakkariin: Björk, Nico, PJ Harvey, Tori Amos, Diamanda Galás, Lydia Lunch... Eli linja puuttuu aika lailla. Ensin se on imartelevaa, sitten se rupeaa tuntumaan vähän turhalta. Eniten oon saanut kuulla Diamandaa, PJ:tä ja Björkiä.
 
Krice
29.10.2004 18:31:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todella monet suomalaiset rock-bändien laulajat kuulostavat/yrittävät kuulostaa A.W.Yrjänältä, mikä on joskus ärsyttävää.
 
Minulla on valitettavasti synnyinlahjana samanlainen ääni kuin A.W:llä eli bassobaritoni puolen oktaavin äänialalla...
 
Angra
09.11.2004 10:33:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jonna Tervomaahan. (Tosin kommentti oli "sähän laulat tän biisin paremmin kuin Jonna Tervomaa"). Pakkohan se oli ottaa kohteliaisuutena.^^
 
*kaamos*
10.11.2004 13:02:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua verrataan aivan ärsyttävän usei enkeliin.. :p
 
Dweia
Hot RedX
13.11.2004 15:06:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusin; Ertha Kitt.kkrrrrrr...
 
Keppis
15.11.2004 20:53:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siihen Insomniumin jätkään on.
 
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
thrashmetallisti
16.11.2004 01:28:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua verrataan usein Janne Joutsenniemeen, siis tietysti sen aikaiseen kun Stonessa huusi...
 
Thrash till death!
Valli
17.11.2004 10:59:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Phil Anselmo. Chuck Schuldiner. Wreak Havoc (NJ Bloodline). ...zzzzzzzzzz....
 
Noidanmetsästäjä
22.11.2004 12:58:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kuulemma mielenkiintoinen yhdistelmä Kari Peitsamoa, Ismo Alankoa ja Toni Wirtasta...
 
"Minä olen Kari Peitsamo!"
Lux
23.11.2004 09:12:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lauloin Mötley Crüe -tribuutissa, se oli eka kerta kun jouduin kiekumaan paineella ja vähän nenään.
 
Kuulostin kuulemma Vince Neilin ja Maija Vilkkumaan sekoitukselta. Otin sen kohteliaisuutena, vaikka hassulta tuntuikin. Sittemmin oon yrittänyt saada tuohon kiekumiseen enemmän syvyyttä, mutta pirun vaikeeta se on.
 
vapaus veljeys vandalismi
anttipi
24.11.2004 23:29:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin Rushin, Placebon ja The Sparksin mitkä-niiden-nimet-nyt-olikaan laulajiin on verrattu.
 
Ai niin, eikä pelkästään lauluääntä vaan biisejänikin on verrattu yllä mainittujen bändien matskuun. Sinänsä mielenkiintoista, että Placebosta en yhtään edes tykkää ja Rushiin ja Sparksiin sain ensikosketukseni vasta noiden vertausten _jälkeen_.
 
JaB
30.11.2004 22:43:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kitaristi (heitän välillä akustisen kanssa laulua), mutta Rodney Crowelliin ja Townes Van Zandtiin. Ja molemmat on countrylaulajia ;)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 612 13 14 15 16

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «