Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänialoista
1
0101735
13.10.2003 20:27:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota, minkälaisia äänialoja sanoisitte teillä olevan? Kyseessä ihan "perusääni", ei falsetti. Kerrotteko myös, miten kauan olette harrastanut ja kuinka säännöllisesti.
 
Itse olen ottanu laulutunteja vajaan kaksi vuotta epäsäännöllisesti ja vaikka välillä tuntui, että hyvin menee ja pääsen koko ajan korkeampiin ääniin, niin nyt tuli sitten stoppi. Eikä johdu mistään kehityksen ilmakuopasta, vaan siitä että sain keuhkoputken tulehduksen ja sairastin sitä pari kuukautta. Yskin lopulta kylkiluuhun murtuman joten joutui kovalle koetukselle tuo äänikalustokin siinä samalla.
 
Minkälaisia kokemuksia teillä on ollut tällaisista taudeista. Johtuuko tämä tällä hetkellä vallitseva äänen toimimattomuus tauosta, vai onko mahdollista, että sairastin kaikki laulumahdollisuudet lopullisesti taivaan tuuliin?
 
valje
14.10.2003 21:22:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo äänialakeskustelu oli jo aiemmin otsikolla "Äänialasi."
 
Itse olen harrastanut klassista laulua jo vuosia ja välillä on käynyt tosi pahoja tauteja joiden takia ääni on totaalisesti kadonnut. Sen oon kuitenki aina saanu takas entistä ehompana jos oon kiltisti ollu laulamatta koko sairastelun ajan, eli alotellu kevyesti vasta kun on yks terve päivä ollut.
 
Ja kannattaa uskoa, että flunssassa tms. taudissa ei lauleta. Ääni voi mennä lopullisesti tai paraneminen hidastua jopa viikkoja. Kokemusta on, koin sen ihan vasta kantapään kautta kun oli harjoteltava ja esiinnyttävä flunssassa.
 
*dancing in the graves*
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «