Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laulutuntien "ikäraja"
1
Alicia
29.06.2003 16:42:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis, haluaisin alottaa laulutunnit, mutta en oo varma ikärajoista.. Musiikkiopistolla on kuulemma 16v, mutta pitäisköhän silti uskaltautua kysymään.. Mulla on ikää 15 ja oon ollu nuorisokuorossa yhden vuoden.. Halua äänen vahvistamiseen ja äänialan parantamiseen olis rankasti!
Ääni on ollu samanlainen, muutumaton jo pari vuotta.. Eli ei varmaan enää muutu vuodessa, jollon pääsisin tunneille.. Entä annetaanko muualla ku musiikkiopistossa lauluopetusta?
 
"Tarkistin vain, että olet siinä", Nasu sanoi ja tarttui Puhin käpälään
HCW
29.06.2003 17:33:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysy ihmeessä.Jotenkin tuntuu vaan todella tyhmältä ajatukselta että laulun/tuntien aloittamisessa olisi ikäraja,mutta tietenkin äänenmurrokset jne.vaikuttaa.
 
Jos sinusta tuntuu että pärjäät äänesi kanssa,niin etköhän voi
aloittaa tunnit.Jos ne ei hyväksy sinua iän puolesta opistolle,niin onhan aina yksityisiä opettajia.Mutta ne vaan maksaa.
 
Jos olen huomaamattani kuollut,keneltä kysyn kelloa?-Pablo Neruda.
anna!
30.06.2003 15:39:27 (muokattu 30.06.2003 15:42:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysy ihmeessä.Jotenkin tuntuu vaan todella tyhmältä ajatukselta että laulun/tuntien aloittamisessa olisi ikäraja,mutta tietenkin äänenmurrokset jne.vaikuttaa.
 
äänihuulia on helppo vahingoittaa ylirasittamalla niitä ennenkuin ne ovat lakanneet kasvamasta ja saavuttaneet lopullisen muotonsa. eli aikaisintaan siinä 16-vuotiaana.
siksi "ikäraja".
(ja puhun nyt siis klassisesta laulusta.)
 
l'enfer, c'est les autres
anna!
30.06.2003 16:08:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

höh. miksi tuo mun teksti tuli tuollaiseksi?
lainasin vaan sen ekan kappaleen.
 
l'enfer, c'est les autres
noir
30.06.2003 16:27:28 (muokattu 30.06.2003 16:27:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

höh. miksi tuo mun teksti tuli tuollaiseksi?
lainasin vaan sen ekan kappaleen.

 
Onnistuit poistamaan lainattavaa tekstiä muokatessasi sen lainauksen päättävän hakasulkeen.
 
Sitä sattuu, mitä tapahtuu.
 
Knowledge is power, France is bacon.
lazzarella
04.07.2003 15:10:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pop/jazz laulun aloitin musiikkiopistossa kasiluokan alussa, eli 14-vuotiaana. Ei ainakaan mulle ole ollut mitään haittaa, vaikka ensin olivatkin sitä mieltä että olen liian nuori. Tiesin kuitenkin olevani valmis tunneille, tinkasin vastaan ja pääsin. Nyt olen käynyt tunneilla kaksi vuotta, suorittanut 1/2. Ensi vuosi on sitten välivuosi, valitettavasti... Suosittelen lämpimästi kaikille laulun harrastajille tunteja!
 
DIIVA
07.07.2003 17:39:02 (muokattu 07.07.2003 17:41:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon ehdottomasti sitä mieltä että sinne vaan laulutunille jodlaamaan! et sä sitä ääntäs siinä sen enempää rasita kuin jos kiljuisit yksin kotonas...sitä paitsi opettaja kyllä yleensä osaa arvioida oppilaan äänen kestävyyttä. eri juttu on, et kuinka paljon hyötyä laulutunneista on jos ne aloittaa liian aikaisin...just joku 15-16 on aika hyvä ikä... laulutunteja saa yksityiseltäkin ja siellä ei ikää juuri kysellä, mut tosiaan hinta on aika korkee...
 
...sic itur ad astra...
Alicia
20.07.2003 18:38:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Apua.. kohta lähestyy elokuu ja sitten pitäis mennä kysymään... Mutta jos ne sitten sanookin ei! :/ Pitääköhän sille rehtorille antaa laulunäyte tms... Sori, jos vaikutan epätoivoselta :)
 
"Tarkistin vain, että olet siinä", Nasu sanoi ja tarttui Puhin käpälään
CarreyTrash
10.11.2013 17:49:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt 10 vuotta viestisi aloittamisen jälkeen pitää kysyä: no, aloititko tunnit? :)
 
Kipponi
13.11.2013 10:01:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CarreyTrash: Nyt 10 vuotta viestisi aloittamisen jälkeen pitää kysyä: no, aloititko tunnit? :)
Riittääkö tämä vastaukseksi:"
Olen 24-vuotias laulaja-lauluntekijä-näyttelijä. Valmistuin Lahden musiikki- ja draamainstituutista muusikoksi 2011 syksyllä ja olen sen jälkeen tehnyt keikkoja trubaduurina sekä osana erilaisia kokoonpanoja. Ansioluettelo löytyy täältä: Curriculum Vitae"
 
On julkaissut levynkin, EP:n.Löytyi neidon omilta sivuilta nämä tiedot.
 
Ihmiskunta on virus ja syöpä kaikelle muulle elolliselle tällä planeetalla. "Luulen, että EU-ministeri Stubbelon kauden jälkeen yleisimmät ammatit ovat marjojen, sienien ja käpyjen keräily ja kalastus. Valuuttana on oravannahat ja asumismuoto teltassa"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «