Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänialasi?
1 2 3 4 525 26 27 28 29
paavi
20.10.2003 09:11:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tumma baritoni (tai dramaattinen...miksi sitä nyt kutsutaankin :). Mikkiin laulettuna kevyttä musaa voi käyttää huoletta ala-E:stä sellaset 2 oktaavia ja terssi ylöspäin. Klassista laulettaessa tietenkin sitten kapeammalta alueelta - varsinkin alhaalta.
 
Jos soittaisin humppaa, olisin vieläkin ahdistuneempi.
Raipe
26.11.2003 00:29:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Falseton kanssa n.4 oktaavia + Leikit.
 
noaid
17.02.2004 20:42:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyyrinen baritoni. Musikaalinen ääniala on suunnilleen A - a1. Mutta ääntä lähtee E:stä c3:een. Ja yläpäässä mennään tietty falsetossa jonkun matkaa.
 
Oon laulanu n. 15 vuotta huvikseni. Laulutunneilla aloin käymään vasta puoli vuotta sitten oikean tekniikan oppimiseksi. Ääniala laajentunut alaspäin kokosävelaskeleen ja ylöspäin paljon enemmän, vaikkei se olekaan oleellisinta tässä hommassa. Bohemian Rhapsody taittuu jo vaikkakin korkeimmat Galileo-kohdat vaatiikin kunnon avauksen. :)
 
No fiddu...miten tähän saa importattua skannatun nimmarin?
Nalle Puh
17.02.2004 22:49:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ope tuumas viime tunnilla ettei kukaan tenori ole koskaan maailmassa laulanut tuota korkeammalle...korkein ääni mihin mies kuulemnma pystyy, mikähän nuotti mahtaa olla kyseessä tietääkö kukaan??? ;)
 
seitikki
18.02.2004 22:49:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mul on vahva ääni, mut en pääse matalalle.
Olen siis esim kuoronjohtajan mukaan "kirkas,vahva sopraano"...
 
"-Olet viimeinen tikkumakkara!!" -Lillianna
sibelius
14.08.2004 18:17:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oon baritonibasso.kurkku äänel pääsen korkeamalle!
 
pippo
15.08.2004 22:46:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ope tuumas viime tunnilla ettei kukaan tenori ole koskaan maailmassa laulanut tuota korkeammalle...korkein ääni mihin mies kuulemnma pystyy, mikähän nuotti mahtaa olla kyseessä tietääkö kukaan??? ;)
 
Nalle Puh on masentava. :(
 
Joku joutuu ihan tosissaan tekeen töitä korkeitten äänien kanssa.... Puhilla ei oo ilmeisesti koskaan muodostunut mitään turhia jännityksiä.
 
Missä saadan kuulla sua, Puh? Teetkö keikkaa Hesassa? Onko sulla ääninäytettä netissä?
 
Nalle Puh
16.08.2004 21:25:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Missä saadan kuulla sua, Puh? Teetkö keikkaa Hesassa? Onko sulla ääninäytettä netissä?"
 
En tee Hesassa keikkaa en...enkä ole noihin ääninäytteisiinkään niin ihastunut, muiden kyllä olisi kiva kuunnella ;) olen aika matalaa profiilia pitänyt vielä kun on niin paljon opittavaa Hmm...menen ensi kuussa nauhoittamaan muutaman aarian ja jos se omastamielestä on OK! niin voisin laittaa mp3:sta tulemaan ;)
 
Kolada
17.08.2004 12:19:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...korkein ääni mihin mies kuulemnma pystyy, mikähän nuotti mahtaa olla kyseessä tietääkö kukaan??? ;)
 
http://www.singingsuccess.com/5-octave%20demo.mp3 En tiedä mikä tuo korkein nuotti on, mutta tuossa lopussa pihisee melkoisen korkealla :o Liekkö sinun opettaja kuullut tuosta äijästä? :)
 
Nalle Puh
17.08.2004 15:03:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei taida olla kuullut, vois olla et sillä pääsis itku kun kuulee :)
 
MiniDee
18.08.2004 15:02:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äkkiseltään katsottuna alhaalta pääsen pieneen D:hen, ylhäältä ilman falsettia kolmiviivaiseen D:hen, tosin se on aika vikinää. Falsetin kanssa pääsen kolmiviivaiseen A:han. Olen 16-vuotias poika.
 
Marico
18.08.2004 16:03:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suurinpiirtein pieni d-d2. Ja olen 15-vuotias neitokainen. On tuo ääniala laajentunu laulutuntien myötä ja laajenee edelleen...
 
Tiedät, että olet kitaristi vasta sitten, kun tiedät olevasi viisaampi kuin basisti!
Eddie
20.08.2004 11:55:04 (muokattu 20.08.2004 11:55:48)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aktiivisen harjoittelun juuri aloittanut ja ääniala suunnilleen pieni C-C#2. Ylemmäs olisi kiva päästä, heviä kun kuuntelen...
 
"If you like metal, you´re my friend."
venus
06.09.2004 19:56:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OOn nainen...tai no miten sen nyt ottaa yläasteella....
ääniala on.......öö...noin ylä D kyl E ja Fis ki menee nippa nappa. Mun ääni ala yls ennen vaan H.JA siit keski C:st N.3 alaspäin, eli G
 
carnath
28.09.2004 22:29:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh. Eilen musamaikka testasi ja ylin sävel taisi olla suuren tuskan ja pienoisen ihmeen jälkeen keski-C. Tässä vaiheessa ei laulu kuulostanut enää kovin kauniilta. Alimmat sävelet olivat himpun vajaa pari oktaavia alempana.
 
"The difference between false memories and true ones is the same as for jewels: it is always the false ones that look the most real, the most brilliant." -Salvador Dali
Habitus
29.09.2004 14:19:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisko joku kertoo untuvikolle, että miten noi määritellään kuka on esim. altto ja kuka basso...
 
"Trying is the first steps towards failure"
Black widow
30.09.2004 09:54:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulunopettaja on sanonu, et oon korkee sopraano...koloratuurisopraano en ainakaan ole, ääni ei ole niin notkea. Ehkä lyyrinen on lähempänä. Olen siis nainen. Ja ääniala on siinä abouttiarallaa 2,5-3 oktaavia, riippuu päivästä.Keski-c:stä vähä yli kaksi oktaavia ylöspäin ja alaspäin mennään puolikkaan oktaavin verran, joskus enemmän joskus vähemmän. Korkealta ja kovaa pitää "kirkua" laulutunneilla...ja kyllä ainaki mulla on ääniala kasvanu sitä mukaa mitä on oppinu sitä hallitsemaan.
 
I'm my own enemy!
Nymph
05.10.2004 16:42:10 (muokattu 05.10.2004 16:44:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cis - gis2, nainen, 16. Riippuu miten hyvin olen lämmitellyt ääntä ja millainen sen hetkinen fyysinen vointi on. Se perus 2,5 oktaavia tms.
 
shine through me hitler
pwallin
05.10.2004 17:28:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisko joku kertoo untuvikolle, että miten noi määritellään kuka on esim. altto ja kuka basso...
 
No se joka laulaa matalammalta valitaan bassoksi. Rahalla myös selviää jos ei muuten onnistu. Voit siis ostaa äänialakaupasta itsellesi "sopraanolisenssin" vaikka olisitkin altto.
 
Sori kaikille tämä vastaus...
 
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Sävis
05.10.2004 20:03:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisko joku kertoo untuvikolle, että miten noi määritellään kuka on esim. altto ja kuka basso...
 
http://www.jyu.fi/move/koulutus/soi … intaulukko/lauluaanien_aanialat.htm
 
My name is James Bond, James Bond.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 525 26 27 28 29

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «