Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Millä volumella laulat
1
UnderConstruction
19.01.2021 12:40:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olenpa tuota miettinyt. Riippuu toki genrestä mutta löytyykö jotain optimialuetta. Kotona laulaessa häritsee ettei uskalla/kehtaa laulaa riittävän kovaa. Voiko siitä olla haittaa jopa? Toisaalla olen taas lukenut, että hyräily/hyminä esim. suu kiinni on juuri hyvä treeniä (esim. semmoisia koiranpentuvinkunoita) Tiedä sitten.
 
Khassera
30.01.2021 13:57:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdottomasti on haittaa jos ei uskalla käyttää ääntä tai miettii naapureiden häiritsemistä. Tämä jos laulat melkeempä mitään muuta kuin tuutulauluja. Kannattaa kokeilla laulaa vaikkapa kenkään/saappaaseen, se vaimentaa tosi paljon ääntä ja samalla todennäköisesti vapauttaa paljon ylimäärästä jännitystä lihaksissa ja psyykkeessä. :)
 
Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
UnderConstruction
23.02.2021 16:11:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Khassera: Ehdottomasti on haittaa jos ei uskalla käyttää ääntä tai miettii naapureiden häiritsemistä. Tämä jos laulat melkeempä mitään muuta kuin tuutulauluja. Kannattaa kokeilla laulaa vaikkapa kenkään/saappaaseen, se vaimentaa tosi paljon ääntä ja samalla todennäköisesti vapauttaa paljon ylimäärästä jännitystä lihaksissa ja psyykkeessä. :)
 
Joo! Mutta mikä on "oikea volume"? Vaikea ilman säestystä ja mikkiä/vahvistusta funtsia mikä on hyvä lauluvolyymi, joskus kuulin sellaisen nyrkkisäännön, että "luokan perälle pitäisi kuulua" eli ei ainakaan hiljempaa?
 
Kefiiri
01.03.2021 10:43:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

UnderConstruction: Joo! Mutta mikä on "oikea volume"? Vaikea ilman säestystä ja mikkiä/vahvistusta funtsia mikä on hyvä lauluvolyymi, joskus kuulin sellaisen nyrkkisäännön, että "luokan perälle pitäisi kuulua" eli ei ainakaan hiljempaa?
 
Noin se varmaan on, että ääni kuuluu mutta ei vielä tarvitse huutaa. Esimerkiksi Anssi Kela kuulemma laulaa varsin voimallisella äänenpaineella.
 
En ole musiikin asiantuntija.
insight
12.08.2023 08:25:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen alkanut laulaa kotona hiljaa. Tuntuu että olen oppinut laulutekniikkaa paremmin kuin koskaan ennen ja ääni soi paremmin. Voimaa siihen on helppo lisätä ja ylä-äänet lähtee helposti eikä ääni rasitu yhtään.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «