Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laulu flunssassa
1
Elämä
10.06.2018 05:09:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi, tarvisin vähän vinkkejä. Tulin tässä saaneeksi kesätyön, jonka puitteissa pitäisi heittää pari keikkaa päivässä laulaen. Kävi sitten ihanasti silleen että viikolla sairastuin flunssaan ja työt alkais maanantaina. Olen viimepäivät juonut kuumia juonia ja syönyt flunssalääkettä yms. mutta ei tunnu auttavan, flunssa jatkuu ja kurkku on hieman kipeä.
 
Onko mitään tehtävissä? En kyllä viitsisi työtä peruakkaan kun vain kaksi viikkoa kestää.
 
Tiffi
10.06.2018 09:10:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä toinen, joka kaipaa kiireesti vinkkejä. Minulla on kurkunpääntulehdus kestänyt viikon. Ei mene ohi, ääni on poissa. Olen aloittelija, mutta minun piti laulaa omissa häissäni, jotka ovat ensi lauantaina. Olen ottanut laulutunteja ja harjoitellut esitystäni puoli vuotta. Yritän selvitä ajatuksesta, että en laula.
 
Khassera
11.06.2018 18:59:29 (muokattu 11.06.2018 19:01:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari juttua:
 
Kurkunpääntulehduksen kanssa laulaessa leikkii ohuella jäällä. Flunssa ei välttis oo paha, ylähenkitietulehduskaan ei estä laulamista eikä poskiontelotulehdus, mutta jos kurkunpää on tulehtunut laulamista/puhumista tulisi kaikin keinoin välttää ja antaa taudin mennä syklinsä läpi.
 
Pavarotti puhuu Great Singers on Great Singingissä miten jokaisen laulajan pitäisi kerran elämässään laulaa keikka flunssassa ja löytää se "minimitoiminto" jolla pystyy tuottamaan ääntä vaikka olosuhteet ei ole parhaat, mutta sanoo muistaakseni ihan samassa lauseessa että kurkunpääntulehdus on eri, silloin ei pidä laulaa.