Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ei hengitystaukoja
1
GiovanniDiRondo
25.11.2017 09:35:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen sen kummemmin opiskelematta laulanut erilaisissa bändeissä pitkän pitkän aikaa. Toki kehitystä tekniikassa on tullut, mutta enimmäkseen tapa on vähän sinne päin.
 
Olen nyt laulanut jokusen vuoden punk-bändissä joka oli aluksi haasteellista, kun biisien äänialat oli mitä milloinkin, mutta paremmalta kuulostaa koko ajan.
 
Meillä on yksi biisi, johon ei ole säkeiden väliin jätetty minkäänlaisia hengitystaukoja, eikä sitä siis oikeastaan pysty laulamaan kunnolla. Onko jotakin vinkkejä miten tuosta selviäisi jotenkin paremmin?
 
Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee.
Khassera
25.11.2017 17:48:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisää treeniä.
 
Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
tlintu
25.11.2017 21:41:28 (muokattu 25.11.2017 22:41:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivuttomammin päässee eteenpäin ottamalla pari yksityistuntia. Tee-se-itse henkinen voisi opiskella netistä hengitysharjoituksia. Esim. Melissa Crossin Zen of Screaming hengitysharjoituksien by the way -siemaisu voisi auttaa. Kaikilla opettajilla kait joku vastaava.
 
Tai sitten fuskaatte ja vedätte rivin yhdessä jonkun toisen kanssa. Ihmettelin esim. itse Gallowsin Miseryn hengitystä, mutta livestä selvisi, että vuorottelevat sen kokonaan kitaristin kanssa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «