Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaiutinkaapelit itse tehden
1
Fransiscus
03.01.2017 17:47:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletteko tehneet itse kaapeleita passiivikaiuttimen ja vahvarin väliin? Kannattaako, ja jos niin millaiset speksit kaapelille, kun tehot on 150 W luokkaa?
 
rokkijuha
04.01.2017 21:41:31 (muokattu 05.01.2017 06:39:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fransiscus: Oletteko tehneet itse kaapeleita passiivikaiuttimen ja vahvarin väliin? Kannattaako, ja jos niin millaiset speksit kaapelille, kun tehot on 150 W luokkaa?
 
Ei kannata tehdä itse. Teollisesti valmistettua ja laadukasta, valmiiksi eristettyä kaapelia saa kaupoista kohtuuhinnalla.
 
Rallattelija
05.01.2017 02:19:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fransiscus: Oletteko tehneet itse kaapeleita passiivikaiuttimen ja vahvarin väliin? Kannattaako, ja jos niin millaiset speksit kaapelille, kun tehot on 150 W luokkaa?
 
Kyllähän noita on tullut itse koottua. Helppoa hommaa ja saa sen pituista kun tarvii. Mä oon käyttänyt 1,5mm_ ja 2,5mm_ kaapeleita. Ennemmin paksumpaa kuin ohuempaa. Toi 1,5mm_ on sulle ihan riittävä jos et ala sitä kymmeniä metrejä vetämään per kaiutin.
 
Mitä muihin ominaisuuksiin tulee niin ehdottomasti kumikaapelia eikä mitään muovipäälisteistä ja semmoista matskua mikä ei mee ihan tyystin tönköksi pienessä pakkasessakaan. Tönkköä on ikävä käsitellä.
 
Sitten kiinnittäisin huomiota siihen kuinka ohutta karvaa siellä yhdessä johtimessa menee. Se saa ennemmin olla vähän jäykkää eikä mitään pullasuti materiaalia. Noista liian ohuista karvoista on vaan huonoja kokemuksia.
 
Mistä tommonen ääni oikein tuli? No tuskin se on vakavaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «