Muusikoiden.net
08.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laadukas kondensaattorimikrofoni kotistudioon?
1
Archferumphis
12.01.2016 12:15:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tuossa reilu vuosi sitten kokeilumielessä perusvarman ja budjettiin sopivan Shure SM58:n kun aloin treenailla laulamista. Innostuin kuitenkin harrastuksesta enemmän, mitä olin alunperin kuvitellut. SM58 on dynaaminen mikki, joka ei ole paras mahdollinen vaihtoehto kotistudioon ja siksi olen nyt ajatellut konkkamikin hankkimista. Mitä kondensaattorimikrofonia porukka suosittelisi rockiin ja metalliin? Budjetti voisi olla noin 200-300€, mutta mahdollisesti myös kalliimpi.

Khassera
12.01.2016 19:51:25

SM7B kandee testata.

Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
Archferumphis
13.01.2016 09:24:27

Khassera: SM7B kandee testata.

Tuosta olen kuullut hyvää. Maksaa nähtävästi Thomannilla 389€ Thomannilla. Löytyisikö jotain hieman halvempaa variaatiota, vai kannattaisiko tuohon satsata?

nightbird
13.01.2016 09:44:11

Myös AKG:n suurikalvoisten puolelta löytyy muutamakin kotistudioon ihan
kelvollinen mikki.
P tai C sarjasta.
Hintaluokat päälle satasesta pariin kolmeen sataan.(Thomanilla)
Kannattaa tarkistaa myös päivän kotimaiset tarjoukset näistä mikeistä(Soundtools)

OPJ1974
10.02.2016 22:08:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin juuri itse uuden brittiläisen tulokkaan, Aston Microphonesin, kaksi Spirit-mallin studiokonkkaa. Ensitestit aiheuttivat tahattomia ilonkiljahduksia.

Malleja on kaksi: Origin, se riisutumpi malli, maksaa 300 euroa ja isoveljensä Spirit noin 450 euroa. Originissa on suuntakuviona hertta, Spiritissä lisäksi omni ja kahdeksikko valittavissa. HPF ja -10/-20 vaimennus sisäänrakennettuna, ainakin Spiritissä.

Brittiläistä käsityötä ja innovatiivista suunnittelua, mm. sisäänrakennettu pop-filtteri.

Terveen kuuloinen, luonnollinen soundi

http://astonmics.com

Suomen jälleenmyyjiä ovat ainakin DLX ja Fazer-musiikit.
http://astonmics.com/where-to-buy/
insight
21.06.2016 15:41:23

Mulla oli Rode NT1000
http://www.rode.com/microphones/nt1000

Matala taustakohina, mikä on studiomikin (ainakin mun mielestä) yks tärkeimpiä kriteereitä. Hintalaatusuhde kohdallaan ja menee sun hintahaarukkaankin. Huomioi kuitenkin, että hyvään ständiin ja ripustimeen menee helposti yli 100 euroa. Pop-filtterin voi tosiaan tehdä sukkahoususta ja rautalangasta. Itse ostin senkin kaupasta, koska miellyttää enemmän silmää :)

Itse tykkäsin tosta mikistä paljon apogee duetin kanssa, mutta oli niin vähän käyttöä, että möin pois vuosi sitten molemmat :( Studiolaatua noilla kyl sai.

EikkaKuikka
05.07.2016 14:08:53

http://www.thomann.de/fi/rode_nt1_kit.htm

Tuon uskoisin sopivan moneen ja monelle.

yykaakoonee
kalakukko
11.07.2016 20:39:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oo hirveesti vertailupohjaa mulla, mutta ostin joskus varmaan 10 vuotta sitten Studio Projects B1:n kotistudiomeininkeihin, täällä mnetissä itekin näistä kyselin ja isot pojat suosittelivat.
On ollut suht vähäisellä ja satunnaisella käytöllä, mutta hyvin on pelittänyt ja hyvältä soundannu omaan korvaan. Viimeks keväällä oli taas käytössä. Tykkään.

http://www.thomann.de/fi/studio_projects_b1.htm

Ei ole. Parilla kolmella hullulla vaan, ja sitten ne vaihtelee niitä aina että vaikuttaisi että olisi monta.
kalakukko
11.07.2016 20:46:09

http://www.thomann.de/fi/km_23956_p … f=search_rslt_filter+k%26m_106995_1

Lisäyksenä vielä, että tällänen popkilleri kannattaa hankkia samoilla vauhdeilla. Joku taisikin jo mainita että voi tehä sukkahousuista ja henkarista asiansa ajavan virityksen niinkuin itsekin aikanaan tein, mutta kyllä tommosen saa kummasti helpommin ja jämäkämmin asetettua just siihen mihin haluaa. Onhan tee-se-itse meininki tosin aina jees :)

Ja sen lisäksi että suodattaa ne ilmavirrasta aiheutuvat possahdukset niin noi konkkamikit on sen verran herkkiä että hygienan näkökulmasta tuo filtteri käsittääkseni lisää konkkamikkien käyttöikääkin aika hyvin eli suojelee sitä mikkiä muutenkin kaikelta ryönältä...

Ei ole. Parilla kolmella hullulla vaan, ja sitten ne vaihtelee niitä aina että vaikuttaisi että olisi monta.
kalakukko
11.07.2016 20:47:12

Oho tää riidihän oli alunperin jo tammikuulta :D

trauha
10.11.2016 13:34:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Archferumphis: Ostin tuossa reilu vuosi sitten kokeilumielessä perusvarman ja budjettiin sopivan Shure SM58:n kun aloin treenailla laulamista. Innostuin kuitenkin harrastuksesta enemmän, mitä olin alunperin kuvitellut. SM58 on dynaaminen mikki, joka ei ole paras mahdollinen vaihtoehto kotistudioon ja siksi olen nyt ajatellut konkkamikin hankkimista. Mitä kondensaattorimikrofonia porukka suosittelisi rockiin ja metalliin? Budjetti voisi olla noin 200-300€, mutta mahdollisesti myös kalliimpi.

Miksi dynaaminen laulumikki ei olisi lauluun paras mahdollinen?
Khassera suosittelee Shuren SM7:aa jota paljon käytetään studioissa lauluun ja radioasemilla puheeseen. Se on hyvä mikki, ja dynaaminen.
Se on SM57:aan perustuva.
Eri runko vaan, ja linjalta valitut parhaat kapselit.
Monen kuuluisan hittilevyn voxit on tuolla äänitetty.

SM58 on hyvä mutta voi kaivata enemmän EQ:ta ennen kuin sen potentiaali selviää.

www.poprockjazz.com
insight
23.11.2016 14:12:47

Dynaaminen on vähän kuin kaiutin käänteisesti eli kelan induktiokenttää muutetaan. Konkkamikissä elektrodilevyjen etäisyyttä, joka muuttaa kapasitanssia/sähkökenttää. Konkkamikin mekaanisesta rakenteesta saadaan tästä syystä paljon kevyempi eli herkempi.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti