Muusikoiden.net
10.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vanhat langattomat Chiayo ja Rexer
1
Sajamon
11.12.2015 22:25:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuvan mukainen satsi:
https://www.dropbox.com/s/cz10csqe96fwqy5/2015-12-11-3415.jpg?dl=0

- 6kpl Chiayo ehjiä
- 3kpl Chiayo vara-osiksi
+ 4mikrofonia näihin

- Rexer VX-102DR Quartz Locked Wireless
Japsi amis vehje vailla mikkiä..

Ilmeisesti vanhoilla taajuuksilla: Voiko vastaanottimia jotenkin virittää laillisille pituuksille? Ei kait.. Mutta jos, niin voisin ottaa projektiksi.
Rexerissä taisi lukea taajuudeksi 231.5hz tms.

Mitä olette itse tehnyt vanhoilla langattomillanne?

Jos laitteet kiinnostavat ostomielessä, pistä yv:tä!

Ku sais vain aamulla nukkua..
basisti1971
13.12.2015 10:26:14

Moi.

Hyviä 1U räkkikoteloita noista saa ;).

Itse olen vanhaa Nadyn nykyään laitonta VHF langatontani käyttänyt silloin tällöin kun on ollut varmaa ettei kantomatka riitä häiritsemään mitään ko. viranomais-taajuudella majailevaa laillista käyttäjää, mutta sakothan tuosta pahimmassa tapauksessa rapsahtaa jos käry käy.

Kantomatkathan noissa lähettimissä on maksimissaankin muutaman sadan metrin luokkaa suoralla näköyhteydellä, joten korpikeikoilla voi melko huolettomasti vedellä menemään.

En toki ketään kehota lakia ehdointahdoin rikkomaan, mutta en myöskään toimivia pelejä tuhoamaan.
Enkä myöskään moisia ostaisi, mutta ottaisin toki vastaan jos joku tarjoaisi.

Itse ostin tuon Nadyn setin aikoinaan reipaasti alle mukana tulleen SM58 kapseliparin hinnalla, ja kapselit ovat toki käyttökelpoisia langallisiinkin kapuloihin jos tuolla tapaa haluaa asiaa ajatella.

T:Samuli

Sajamon
13.12.2015 13:52:47

Bändin reenikämppä on korvessa, ehkä niitä voisi siellä kokeilla.

Katsoo jos jotain projektia kehittäisi, mietin kanssa että jos noista mikrofoneista saisi normaali toimiset, tai ainakin kapselit irti ja näin.

Ku sais vain aamulla nukkua..
basisti1971
17.12.2015 08:09:36

Moi.

Sajamon: Bändin reenikämppä on korvessa, ehkä niitä voisi siellä kokeilla.

Melko huoletta mun mielestä.

Riippuen tietty hieman taajuuskaistoista joilla luvatta ollaan.

Vuonna kirves ja kivi kun noita langattomia tehtiin itsekin, joku minua huomattavasti kokeneempi sanoi "turvalliseksi" nyrkkisäännöksi 2* suoran näköyhteyden kuuluvuuden.
Tuon ulkopuolella ei häiriöitä enää pitäisi tulla.

Sajamon: ... mietin kanssa että jos noista mikrofoneista saisi normaali toimiset, tai ainakin kapselit irti ja näin.

Kapselit vaativat passiivikäytössä usein sovituksen 600Ohm käyttöön, ja tuo saattaa rajoittaa mielivaltaista uudelleenkäyttöä.
Ainahan voi toki rakentaa etusenkin jos ei oikea muuntosuhde ole tiedossa ja sille sopivaa muuntajaa hyllyssä.

Tuli tuossa myös erään Englantilaissyntyisen kääpiökitaristin (kivikautisen)langattoman käyttötapa mieleen.
Jos signaali on "sopivasti huono", saattaa siitä saada tavaramerkkisärön aikaiseksi ;).

Moisen paketin saisi näpsäkästi koteloituakin niin ettei mitään ylimääräistä RFI saastetta vuoda ulos eikä sisään.

T:Samuli

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti