Muusikoiden.net
06.12.2016

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ongelmia äänen kanssa
1
FrozenZoul
28.06.2015 18:35:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!

Olen tässä harrastanu reilu 2v örisemistä/huutamista pääosin pändissäkin aikoinaan + itsenäisis reeneis vähän nuottiin laulamistaki, treenasin 4-5kr/vk viime kesäl-syksyl, ei mitään ongelmia äänen kanssa.

Sit mulla oli 6kk melkei kokonaa taukoa kun pändi hajos, muutin ja yritin löytää uusia motivaatioita laulujen kannalta, kun ajatusmaailmat "kasvanut" koska olen nuori 20v jantteri niin oli taukoa ns. itsensä löytämisen ja mietiskelyjen takia.

Nyt olin viime viikol alottanu reenaa heti jokapv pitkän tauon jälkee headvoicen rajoja myötäillen puhtaita lauluja.

Sit nyt alku viikosta heräsin kun ei lähde ääni normaalisti, ääni hajoilee kokoaja kun puhun hiljaa, sitku puhuin kovaa nii ääni tuli ihan puhtaasti ja käyny reeneissä ilman ongelmia ja nyt vasta alkanu esiintyy ongelmia. Ääneeni ei satu, normaalisti mulla tuntuu kihelmöintiä/pistelyä jos mun ääni on kärsiny.. yritin pitää taukopäiviäkin..

Tänäänki reenasin silti joku 6 biisiä, mut lopetin kun korkeimmat nuotit rupes hajoilee niin motivaatio lähti. Äääneen ei satu yhtään, ei mitään tapahdu fyysisesti mun äänilihaksistossa..

Tässä ny on jonku 7pv ajan ollu tämmöne ongelma, ei satu äänilihaksistoo mut ääni on menny iha outoon kuntoon

Eli mikä tässä mättäää? onko kyse äänilihaksiston väsymyksestä kun tauon jälkee alotin liia raskaasti reenaa? onko mitää vinkkejä?

En polta, En juo.. mut kahvia menee duunis iha huolel

Olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa oman järjensä tai omien kokemuksiensa perusteella!! haluaisin niin pikaisesti takas treenaamaan joka päivä rajojani myötäillen ilman että ääni hajoilee hyvin ärsyttävällä tavalla vaikkei tule fyysistä damagea

Khassera
28.06.2015 21:20:56 (muokattu 28.06.2015 21:23:04)

No voi vittu ku meni vastaus eetteriin. En jaksa kirjoittaa uudestaan. Laita ääninäyte soundcloudiin tai tubeen ni kuunnellaan jos sieltä jotain hölmöä kuuluis, muuten täältä tuskin mitään varmoja vastauksia saanet..

Eiköhän ongelma ole laulutekniikassa loppupeleissä.

Ehheheh luin ton sun viimisen lauseen. Tota tota. Haluat päästä treenaamaan äärirajoilla.

Miksi? Mitä hyötyä koet että siitä on?

Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
FrozenZoul
28.06.2015 23:02:22

Nojuu vois kyl kieltämättä lopettaa ainaki tälläsee aikaa äärirajoil käyminen kun ääni ei ole kunnos, jos se auttais

FrozenZoul
29.06.2015 01:09:20

miten tän voi poistaa?

Khassera
29.06.2015 08:42:37

FrozenZoul: miten tän voi poistaa?

:D

Et vastannu mun kysymykseen. ;) onko sulla se illuusio että äänihuulet vastaa punttitreenin kaltaiseen treeniin? Että jos vedät kokoajan äärirajoilla ni ne rajat sitten pikkuhiljaa venyy?

Asia ei valitettavasti ole niin, ja tarpeeksi kauan kun jatkaa saattaa ääni lähteä ihan muista syistä kuin tekniikan puutteesta.

Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
FrozenZoul
29.06.2015 19:55:29

No voi saatana mitä paskaa kun ei voi poistaa edes tätä aihetta täältä, kun ääni alkaa olee selvästi paremmas kunnos joten ongelma ratkaistu.

Ja kyllä, "punttisalin" kartaisia reenejä haluisin äänelleni taas tehdä. Ainakin ne toimi viime vuonna, nyt kun on ollu taukoa niin ei oo nähtävästi kestävyyttä siihen vielä

Khassera
29.06.2015 23:16:53

FrozenZoul: No voi saatana mitä paskaa kun ei voi poistaa edes tätä aihetta täältä, kun ääni alkaa olee selvästi paremmas kunnos joten ongelma ratkaistu.

Ja kyllä, "punttisalin" kartaisia reenejä haluisin äänelleni taas tehdä. Ainakin ne toimi viime vuonna, nyt kun on ollu taukoa niin ei oo nähtävästi kestävyyttä siihen vielä

Hyvä että toimii. Toivottavasti toimii jatkossakin. :)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti