Muusikoiden.net
09.12.2016

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kumpi Shure PG58 vai PG48
1
jjude
03.02.2015 09:50:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotikaraokeen mikkiä vailla.
Nuo edullisia, mutta mitä käytännön eroa?
Tekeekö noilla yhtään mitään?

rintapek
04.02.2015 17:12:20

Tekee niillä "mitään".

Bänditouhuihin budjetin salliessa suosittelisin jotain muuta.
Kotikaraokeen mä hakisin ClasOhlsonilta kympillä "okey"- mikin.

Khassera
04.02.2015 20:03:52

Melkeempä mikä tahansa mikki passaa erinomaisesti kotikaraokeen.

Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
harpist
04.02.2015 23:09:52

jjude: Kotikaraokeen mikkiä vailla.
Kumpi Shure PG58 vai PG48 ?

Jos opettelee (oppii) laulamaan ominaisuuksiltaan (liian) huonosti laulamiseen soveltuvaan mikkiin - on shokki aikamoinen - kun pitäisi vetäistä laulusuoritukset jossain vaiheessa paremman luokan pro-mikkiin.

Kaikki ne työtä vaativat "puskemiset ja prässäykset" sellaisilla äänialueilla, joilla halpismikin toisto on huonoimmillaan - jäävät laulajalle ns. päälle.

Kun sitten yrittää laulaa "paremman" laatuluokan mikkeihin, alkaa epäillä omia kykyjä, koska opittua ylenpalttista prässäämistä ei enää tarvita äänen muodostamisessa - mutta ne vaan tulevat sieltä jostain ikäänkuin automaattisesti .... ja tulos on sen mukaista.

Vaikka kyseessä onkin vain "kotikaraoke"-käyttö, suosittelisin jättämään kaikki Ohlsson ym. mikit kaupan hyllylle.

Jos budjetti sanelee, että näiden kahden väliltä pitäisi valita - niin ehdottomasti PG 58

Se on läheisempi ominaisuuksiltaan, taajuusvasteiltaan ja käyttäytymiseltään Shuren SM 58: aa, josta on tullut jonkin asteinen "teollisuus-standarti" keikkailevien muusikoiden keskuudessa.

" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
pitk
09.02.2015 19:16:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Tekee niillä "mitään".

Bänditouhuihin budjetin salliessa suosittelisin jotain muuta.
Kotikaraokeen mä hakisin ClasOhlsonilta kympillä "okey"- mikin.

Mitä? Vieläks niitä saa?

Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
rintapek
09.02.2015 21:50:05 (muokattu 09.02.2015 22:12:46)

pitk: Mitä? Vieläks niitä saa?

Sun vinkistäsi noita aikanaan hain puoltusinaa. Kaikki tietääkseni toimivat vieläkin. En o pariin vuoteen olssonilla käyny, mut mikäs pahan tappais?

Muoks...

Mä ny en enää soita yhtikäs mitään yhtikäs missään. Nurkkabaarissani toisinaan on karaåke, ja jos mä olen ihan saakelin juovuksissa, niin saatan vetää "punatukkaiselle tytölleni". Huomattavasti mielummin vetäisin silloin langalliseen okey- mikkiin kuin langattomaan arvauskapulaan.

Noit jälkimmäisiä kun nurkkabaarissa on, mut puolet ei toimi ja toimivista acun kestävyys on arvaus.

Ei tosiaankaan ole mun menneiden tai mahdollisesti tulevienkaan bändieni kamalistalla koskaan.

-pekka

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti