Muusikoiden.net
08.12.2016

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyräilyssä outo ääni
1
Kikon
25.06.2014 17:12:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen jonkin aikaa harrastanut laulamista itsekseni ja ääneni lämmittämiseen olen käyttänyt hyräilyä. Nyt aivan yhtä äkkiä hyräilyyni on tullut outo uusi ääni, vaikka en ole mitään tavassa muuttanut. Se on outo surina, joka saa ääneni kuulostamaan kazoo pilliltä tai sireeniltä.

Onko tämä surina "merkki kehityksestä" vai jotain mikä kannattaisi harjoitella heti pois? Se tulee automaattisesti ja voimistuu ylemmissä nuoteissa.

Khassera
25.06.2014 17:34:07 (muokattu 25.06.2014 17:42:39)

Kikon: Olen jonkin aikaa harrastanut laulamista itsekseni ja ääneni lämmittämiseen olen käyttänyt hyräilyä. Nyt aivan yhtä äkkiä hyräilyyni on tullut outo uusi ääni, vaikka en ole mitään tavassa muuttanut. Se on outo surina, joka saa ääneni kuulostamaan kazoo pilliltä tai sireeniltä.

Onko tämä surina "merkki kehityksestä" vai jotain mikä kannattaisi harjoitella heti pois? Se tulee automaattisesti ja voimistuu ylemmissä nuoteissa.

Ääninäytettä kehiin! :) Uskoisin että se on hyvä asia ja nimenomaan merkki kehityksestä. Twang-mekanismihan se siellä varmaan surisee, eli ääni tulee oikeasta paikasta eikä esim vuoda nenään tai juutu kurkkuun.

EDIT: Miltä sun naamassa/huulissa tuntuu? Tuntuuko värinää?

EDIT2: https://www.youtube.com/watch?v=q1PT_Z7t_vw&feature=player_embedded

Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
Kikon
25.06.2014 19:51:55

Khassera: Ääninäytettä kehiin! :) Uskoisin että se on hyvä asia ja nimenomaan merkki kehityksestä. Twang-mekanismihan se siellä varmaan surisee, eli ääni tulee oikeasta paikasta eikä esim vuoda nenään tai juutu kurkkuun.

EDIT: Miltä sun naamassa/huulissa tuntuu? Tuntuuko värinää?

EDIT2: https://www.youtube.com/watch?v=q1PT_Z7t_vw&feature=player_embedded

Kiitos vastauksesta ja videosta! Valitettavasti en voi laittaa ääninäytettä. Kun sain tämän koneen, siitä ei saanut ääntä sisään eikä ulos. Nyt saa jotain ulos, mutta sisään ei mene mitään. Ajureilla ei apua.

Se surina ääni on kuin commondore pelistä. Ainakin näin päässäni. :) Tuntuu värinää enimmäkseen nenässä, jonkin verran huulissa. Saan sen nyt myös aikaan suu auki ja nenä kiinni. Jonkin verran myös saan sitä sekoitettua lauluun. Vuoronkauden uudella äänellä leikittyäni vaikuttaisi siltä, että matalemmissa nuoteissa surina on äänen takana ja ylemmissä se menee kuin äänen eteen. Liuttaessa voimistuu ylöspäin ja vaimenee alaspäin menneessä, mutta ei missään vaiheessa katoa tai katkea.

Khassera
25.06.2014 20:15:20

Kikon: Se surina ääni on kuin commondore pelistä. Ainakin näin päässäni. :) Tuntuu värinää enimmäkseen nenässä, jonkin verran huulissa. Saan sen nyt myös aikaan suu auki ja nenä kiinni. Jonkin verran myös saan sitä sekoitettua lauluun. Vuoronkauden uudella äänellä leikittyäni vaikuttaisi siltä, että matalemmissa nuoteissa surina on äänen takana ja ylemmissä se menee kuin äänen eteen. Liuttaessa voimistuu ylöspäin ja vaimenee alaspäin menneessä, mutta ei missään vaiheessa katoa tai katkea.

Tuo kuulostaa mun mielestä twangilta. Eli jos sulla aiemmin ei sitä ollut, niin pidä se ehdottomasti. Ja yleisesti ottaen aina kun ääni ei ole nasaali eikä liian tumma (kurkussa) niin homma on hanskassa. :)

Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti