Muusikoiden.net
08.12.2016

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Heikotus Murinalauluissa.
1
Saappineste
11.02.2014 21:58:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtaisko jollain olla tietoa, mikä voisi olla syynä kun viime aikoina reeneissä murinoita suorittaessa on alkanut pyörryttämään melkoisesti. Olen tätä kyseistä tulintaa nyt harjoittanu vuoden verran, enkä muista että aikaisemmin olisi ollut tämmöistä. Olen aprikoinut erillaisia syitä nestehukkaa, heikkoa verensokeria ja jopa niskojen jumitukset huomioiden. Jokainen saattaa vaikuttaa osittain. Mutta jos jollakin olisi heittää tietoa, mistä moinen todennäköisemmin johtuu niin olis aika bueno!

Khassera
11.02.2014 22:22:55 (muokattu 11.02.2014 22:24:54)

Saappineste: Mahtaisko jollain olla tietoa, mikä voisi olla syynä kun viime aikoina reeneissä murinoita suorittaessa on alkanut pyörryttämään melkoisesti. Olen tätä kyseistä tulintaa nyt harjoittanu vuoden verran, enkä muista että aikaisemmin olisi ollut tämmöistä. Olen aprikoinut erillaisia syitä nestehukkaa, heikkoa verensokeria ja jopa niskojen jumitukset huomioiden. Jokainen saattaa vaikuttaa osittain. Mutta jos jollakin olisi heittää tietoa, mistä moinen todennäköisemmin johtuu niin olis aika bueno!

Hyper/hypoventilaatio ois mun arvaus.

Käytät hulluna ilmaa ja happea tulee joko liikaa tai et ota tarpeeksi ilmaa sisään. Ja tuotat sikana painetta eli lihaksetkin käyttävät hapanderia.

Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
Saappineste
11.02.2014 22:47:47

Tuo voi kyllä pitää paikkaansa. Olen pyrkinyt lisäämään vähän voimaa tuohon ääneen, kun varsinkin reeneissä tahtoo jäädä matalaksi viritettyjen kitarojen alle. Epäilen myös että pallea ei ole oikein tottunut vielä rääkkiin, kun tässä pieni tauko on reenaamisessa ollut. Perjantaina olisi tarkotus mennä taas huuteloimaan, joten pitää koettaa tarkkailla mistä vois johtua.

Khassera
11.02.2014 22:58:43

Saappineste: Tuo voi kyllä pitää paikkaansa. Olen pyrkinyt lisäämään vähän voimaa tuohon ääneen, kun varsinkin reeneissä tahtoo jäädä matalaksi viritettyjen kitarojen alle. Epäilen myös että pallea ei ole oikein tottunut vielä rääkkiin, kun tässä pieni tauko on reenaamisessa ollut. Perjantaina olisi tarkotus mennä taas huuteloimaan, joten pitää koettaa tarkkailla mistä vois johtua.

Nonnii... Eli lisätäkö volyymia akustisesti vai lisätäkö volyymiä vehkeiden kautta, siinäpä vasta ongelma. ;)

Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
vellamoverikorva
12.02.2014 21:23:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, mielellään niin päin, että muu bändi tuuttaa vähän hiljempaa kuin että laulaja huutaa kovempaa. Ei tee äänelle hyvää.

Itselläni on ollut (ja edelleenkin on) juurikin se ongelma, että käytän laulaessani liikaa happea. Sen huomaa etenkin murinavokaaliosuuksissa, kun ei meinaa henki riittää laulaa rivejä loppuun saakka. Kannattaa miettiä valmiiksi biisistä ne kohdat, joissa ehtii hengittää, se on ainakin itseäni auttanut. Samoin auttaa venyttely ennen laulamista, silloin saa jotenkin paremmin sen äänen lähtemään oikeasta paikasta.

Sarchie
14.02.2014 05:37:01

Itellä ollut sama ongelma, ja tuntu että päässä pimenee ihan justiinsa. Huomannu myös samaa sillon kun lähtee oikeesti vetämään cleanilla ylärekisteriin ja tuuttaa menemään ihan perkeleesti niin meinaa jo taju lähtee, mutta ei oo onneks enään tätä ongelmaa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti