Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Complete vocal technique?
1
error-potion
23.05.2013 18:42:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CVT?
 
Mielipiteitä, Kokemuksia?
 
OPJ1974
23.05.2013 22:44:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

error-potion: CVT?
 
Mielipiteitä, Kokemuksia?

 
Sellaiselle, joka on jo kokenut laulaja ja/tai omaa aiempaa koulutuspohjaa esim. klassiselta puolelta on ihan hyvä, koska voi poimia "helmet" työkalupakkiin.
 
Kokematon hajottaa äänensä. Kokemuksia on tuttavapiirissä. Eli ensin perinteisemmällä tavalla tekniikkapohja kuntoon.
Jeweli
24.05.2013 00:12:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OPJ1974:
Kokematon hajottaa äänensä. Kokemuksia on tuttavapiirissä. Eli ensin perinteisemmällä tavalla tekniikkapohja kuntoon.

 
Öhh..hajottaa äänensä?! CVT:n yksi ns. periaate on opettaa laulamaan oikein ääntä rasittamatta. Laulaminen ei saa sattua tai tuntua pahalta, jos näin on niin silloin et laula oikein.
 
Keskustelu jatkukoon täällä: https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=149865&co=120
 
Oot melkein kuin naispuolinen Captain Planet juttujes perusteella.. :) -pira
Silva2.0
26.05.2013 17:48:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OPJ1974: Sellaiselle, joka on jo kokenut laulaja ja/tai omaa aiempaa koulutuspohjaa esim. klassiselta puolelta on ihan hyvä, koska voi poimia "helmet" työkalupakkiin.
 
Kokematon hajottaa äänensä. Kokemuksia on tuttavapiirissä. Eli ensin perinteisemmällä tavalla tekniikkapohja kuntoon.

 
Jos joku vaan päättää ottaa CVT-kirjasta randomin kohdan ja kehittää jotain tekniikkaa mihin ei ole vielä valmis niin kyllä, siinä voi hajottaa äänensä. CVT:ssä on paljon juttuja aloittelijoille mitä he saavat harjoitella paljon ensin sen sijaan että pelleilevät asioilla mitä pitäisi katsoa vasta sitten kun alkualueet ovat kunnossa
 
Kipponi
26.05.2013 23:24:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tässä ole ns.belting-tekniikka?Sillä voi saada äänensä rikki, ainakin väliaikaisesti.
Eikä tuo sen parempi ole kuin muutkaan laulutekniikat, pirusti vaan kalliimmat tuntihinnat.Sehän ei tarkoita parempaa.
 
Ihmiskunta on virus ja syöpä kaikelle muulle elolliselle tällä planeetalla. "Luulen, että EU-ministeri Stubbelon kauden jälkeen yleisimmät ammatit ovat marjojen, sienien ja käpyjen keräily ja kalastus. Valuuttana on oravannahat ja asumismuoto teltassa"
Kiukkuli
28.05.2013 08:42:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kipponi: Eikös tässä ole ns.belting-tekniikka?Sillä voi saada äänensä rikki, ainakin väliaikaisesti.
Eikä tuo sen parempi ole kuin muutkaan laulutekniikat, pirusti vaan kalliimmat tuntihinnat.Sehän ei tarkoita parempaa.

 
Belting-termiä ei enää käytetä. Moodit ovat neutraali, curbing, overdrive ja edge.
 
KayoGuitar
28.05.2013 22:54:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käynyt noin 3:lla eri perus-lauluopettajalla ja yhdellä CVT-opettajalla. Ero niissä on että CVT-tietoinen voi opettaa paljon yksityiskohtaisemmin asioista ihmisille ketkä ei välttämättä käsitä niitä perus-selityksistä. Tähän kategoriaan kuuluu esim. minä
 
on monia ketkä ei vaan käsitä niitä asioita yhtä helposti, ja sitten etenkin kun puhutaan kehittyneemmistä tekniikoista monet laulajatkin ovat hakoteillä. Kyllä, se on ylihinnoiteltu, mutta henkilökohtaisesta kokemuksesta ja tuttuni kokemuksesta voin sanoa että toimii
 
Silva2.0
30.05.2013 17:14:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

agreed. Kroppa on monesti aika vaikeasti ymmärrettävä instrumentti. Sadolin on oikeasti tutkinut laulamisen lääketieteellisiä seikkoja ja keksinyt miten monet saa äänestään semmoisen lauluäänen irti mitä eivät olis ikinä edes kuvitellut
 
Kipponi
30.05.2013 20:47:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiukkuli: Belting-termiä ei enää käytetä. Moodit ovat neutraali, curbing, overdrive ja edge.
Mitäs edustaa esim.tälläinen harjoitus noista moodeista:kvaak,kvaak, kuten sorsa?
Ainakin tälläistä on tullut kokeiltua, en sitten tiedä kuuluuko CVT-tekniikkaan.
Hyvä harjoitus joka tapauksessa.
 
Ihmiskunta on virus ja syöpä kaikelle muulle elolliselle tällä planeetalla. "Luulen, että EU-ministeri Stubbelon kauden jälkeen yleisimmät ammatit ovat marjojen, sienien ja käpyjen keräily ja kalastus. Valuuttana on oravannahat ja asumismuoto teltassa"
Kiukkuli
31.05.2013 07:48:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kipponi: Mitäs edustaa esim.tälläinen harjoitus noista moodeista:kvaak,kvaak, kuten sorsa?
Ainakin tälläistä on tullut kokeiltua, en sitten tiedä kuuluuko CVT-tekniikkaan.
Hyvä harjoitus joka tapauksessa.

 
http://www.completevocaltechnique.fi/CVT/index.html
 
Onksu
08.08.2013 20:23:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen nyt opiskellut cvt:ä kolmisen vuotta ja aloitin aivan puhtaalta pöydältä, eli toisin sanoen minulla ei ole kokemusta muista tekniikoista. Tämä tekniikka ja harjoittelutapa sopii minulle erittäin hyvin!
 
En oikeastaan ennen ensimmäistä cvt tuntia edes tiennyt osaavani laulaa ja aivan lyhyen moodien harjoittelun jälkeen ääneni oli aivan kuin jonkun muun, en voinut uskoa sen tulevan minusta!
 
Tekniikka on minusta hyvin selkeästi jaoteltu eri osa-alueisiin ja se antaa mahdollisuuden keskittyä täsmällisesti juuri itselle heikkoihin kohtiin. Mutta erityisesti pidän tekniikasta sen vuoksi, koska rajoituksia äänentuottamiselle ei juuri ole, on vain erilaisia keinoja tuottaa haluttu lopputulos.
 
Olen siis cvt-fani henkeen ja vereen!
 
Khassera
09.08.2013 14:21:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onksu: Olen siis cvt-fani henkeen ja vereen!
 
Ja rikas ku perkele!
 
"Adaptation hinders progress."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «