Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mielipiteitä/vinkkejä bändissä aloittelevalle laulajalle.
1
puupaa47
12.05.2013 22:27:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi siis kaveriporukassa tässä muutaman viikon sisällä tarkoitus laittaa jonkun sortin bändi pystyyn ja laulajaksi he minua kyselivät, olen miettinyt itsekkin noita bändi hommia ja nyt kun mahdollisuus siihen tarjoutui ajattelin lähteä mukaan.
 
Laulamisesta en käytännössä mitään teksnistä puolta tiedä joten olen yrittänyt laulaa samaan tyyliin ja siten, että se kuullostaa hyvältä levyn päälle ja omasta mielestä siinä jopa jotenkin onnistunutkin, mutta kannattaisiko minun ottaa siihen laulamisen mukaan myös aimoannos fiilistä ja mennä osaksi senkin varassa vaikka itse laulu olisikin vain kelpo eikä mikään erityinen/täysin hallittu?
 
Muitakin vinkkejä voi laittaa ne todellakin ovat tervettulleita. :)
 
Booombox
14.05.2013 13:35:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulutunnit on erittäin hyvä sijoitus hyvällä opettajalla. Mitään muuta en osaa neuvoa.
 
Shakers Gonna Shake!
sepisti
15.05.2013 07:09:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä sanoisin, että äänitä omaa lauluasi ja kuuntele miltä kuulostaa. Siitä on hyvä jatkaa. Omissa korvissa valmiin äänitteen mukana laulaminen kuulostaa usein paremmalta kuin todellisuus.
Fiilistä pitää laulussa olla tietenkin.
 
atheos
15.05.2013 08:51:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulutunnit eivät ole yhtään huono idea, edes muutama että saa kiinni oikeasta hengitystekniikasta ym. Fiilistäkin pitää olla mutta ei liikaa tekniikan kustannuksella, onhan näitä Dylaneja, Juiceja ja Hynysiä joiden laulu nyt ei mitään kovin mairittelevaa teknisesti ole mutta kyllä noin niinkun pääsääntöisesti on paljon parempi idea koittaa vetää hyvin. Freddie Mercury ei tarinan mukaan käynyt ikinä laulutunneilla joten jos pystyt vetämään yhtä hyvin kylmiltään niin ei sitten varmaan tartte laulutuntejakaan.
 
Laulutunteja saa DVD:lläkin, esim. hevilaulajien perusteos tässä on Melissa Crossin Zen of Screaming, kannattaa tosin muutenkin vilkaista koska alkupää on ihan yleistä hengitystekniikkaa ja harjoituksia jotka pätevät ihan kaikenlaiseen yleiseen ääntelyyn, oli se death-murinaa, jazz-laulua tai puheen pitämistä.
 
Itsensä äänittäminen on parasta omien taitojen arvioimiseksi, siinä kun ei tule mitään anteeksi jos menee pieleen ja itseään kuuntelee yleensä paljon kriittisemmin kuin muita, äänitettynä siis. Sitten taas kun itse lauleskelee suihkussa/missälie ja siinä samalla kuuntelee suoritustaan niin sehän kuulostaa aina hyvältä kuten tuossa todettiinkin. Oikeasti ei välttis kuulostakaan hyvältä mutta kukaan ei vaan yleensä kehtaa sanoa että laulat muuten aika reisilleen.
 
Laulaja on lyömäsoitin.
Timitzii
15.05.2013 16:13:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Mä sanoisin, että äänitä omaa lauluasi ja kuuntele miltä kuulostaa. Siitä on hyvä jatkaa. Omissa korvissa valmiin äänitteen mukana laulaminen kuulostaa usein paremmalta kuin todellisuus.
Fiilistä pitää laulussa olla tietenkin.

 
Ehdottomasti tämä. Äänittämällä itseäni surkeimmalla mahdollisella kännykällä kehitti laulutaitoani ja soundiani RADIKAALISTI kolmen vuoden aikana.
 
puupaa47
15.05.2013 21:29:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selvä juttu kiitti hyvist vinkeist ja suosituksist eiköhä tää täst viel paranemaa päin lähe :)
 
Bootface
27.02.2016 03:15:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

puupaa47: Olisi siis kaveriporukassa tässä muutaman viikon sisällä tarkoitus laittaa jonkun sortin bändi pystyyn ja laulajaksi he minua kyselivät, olen miettinyt itsekkin noita bändi hommia ja nyt kun mahdollisuus siihen tarjoutui ajattelin lähteä mukaan.
 
Laulamisesta en käytännössä mitään teksnistä puolta tiedä joten olen yrittänyt laulaa samaan tyyliin ja siten, että se kuullostaa hyvältä levyn päälle ja omasta mielestä siinä jopa jotenkin onnistunutkin, mutta kannattaisiko minun ottaa siihen laulamisen mukaan myös aimoannos fiilistä ja mennä osaksi senkin varassa vaikka itse laulu olisikin vain kelpo eikä mikään erityinen/täysin hallittu?
 
Muitakin vinkkejä voi laittaa ne todellakin ovat tervettulleita. :)

 
Bändien takarivin paavona sanoisin, että kyse on vaan siitä mihin asti kantti kestää eli onko sanamuisti hyvä, kaiken muun voi kyllä yleensä harjoitella ja parantaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «