Muusikoiden.net
11.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Blue Snowball
1
Bändimies
18.03.2013 23:21:13 (muokattu 18.03.2013 23:43:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve! En löytänyt täältä yhtään juttua Blue Snowball-mikrofonista. Onko Mnettiläisillä kokemuksia kyseisestä mikistä? Tarkoitus olisi ihan kotioloissa nauhoitella akustista kitaraa ja laulua. Toimii USB:llä eli tietokoneen kanssa mainiosti :) Hintakaan ei ole paha Thomannilla: http://www.thomann.de/fi/blue_snowball.htm

Jukka/MetalFear
Kalmo
21.03.2013 14:04:47

Äänen puolesta arvioiden mukaan erittäin laadukas peli. Ongelmana se, ettei siinä ole mitään in/out kytkentöjä, eikä edes kuulokeliitäntää äänityksenaikaiseen monitorointiin.

Kun tietsikka näkee tämän mikin yhtenä äänikorttina, ja sen on ilmeisesti kuitenkin käytettävä jotain toista (sisäistä?) äänikorttia äänentoistoon, niin vähänkin pidemmälle etenevissä äänittelyhommissa tulee taatusti ongelmia esim. kellotuksen kanssa. Tai sitten ei. Äänittelyforumeilla ongelmat USB-mikkien kanssa ovat yksi yleisimmistä kysymysten aiheista.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Bändimies
21.03.2013 19:52:16

Tosiaan tuli tilattua Thomannilta tuo. Voin tänne kirjotella pientä "arvostelua" kunhan oon saanut mikin käsiini :)

Jukka/MetalFear
Klezberg
22.03.2013 10:06:48 (muokattu 22.03.2013 10:52:41)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tämä, olen taannoin hommannut sen iPadin kanssa käytettäväksi, mutta jotenkin en ole siitä pitänyt enkä käsittänyt miksi sitä niin kehutaan. Kyllähän sillä saa selkeänä talteen miltä huoneessa kuulostaa, joten just tuommoinen että laulu ja kitara kerralla talteen voi hyvin mennä. Mutta semmoista soundia kuin mä saan noilla mun "oikeilla" mikeillä (lähimikitettynä) siitä ei tule, joten moniraitaäänityksiin en sitä käyttäisi (ja eihän se usb-mikkinä niihin sovikaan). Kirkasta ja selkeää, mutta ei tukevaa. Mutta tämä toki vain henkilökohtainen kokemus aika vähäisen kokeilun perusteella.

Usb-liittimen saa siihen muuten väärin päin kiinni. Valo palaa silloin mutta mikään ei toimi.

huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti