Muusikoiden.net
08.12.2016

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tc helicon mic mechanic vs Boss Ve-20
1
Zamichu
30.01.2013 19:36:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin kääntyä nyt ongelmassani viisaampien/kokeneempien puoleen.

Eli minulla on tuollainen Boss ve-20 pedaali mitä käytän lähinnä kaikujen vuoksi ja etuasteena laulaessani, nyt kuitenkin silmiin osui tuo Tc Heliconin mic mechanic pedaali ja sekös alkoi sielua polttelemaan.

Nyt kysyisin henkilöiltä joilla on ollut nuo molemmat pedaalit että onko tuo Mic mechanic merkittävästi kätevämpi kapine kuin tuo Boss ve-20 ja kannattaako hankkiminen? Toisaalta oletteko käyttäneet molempia sarjassa?

Miten hyvin teillä on toiminut tuo Mic mechanicin "tone" nappi laulaessa ja toimiiko se myös hyvin kun vaihdetaan musiikki tyyliä.

Laitetaan myös samalla perään ettei tarvitse uutta aihetta tehdä..

Käytättekö Boss Ve-20:n Dynamics asetusta ja millaisilla asetuksilla?

Kovasti kiittelen paljon etukäteen vastauksista vaikka niitä ei tulisikaan..

nisumaka
31.01.2013 12:03:55 (muokattu 31.01.2013 12:05:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota TC Heliconin Mic Mechanicia en ole käyttänyt, mutta minulla oli pari vuotta sitten koekäytössä TC Heliconin laulupedaali, jossa oli tuo voice correction. Voin siitä toiminnosta vain sanoa, että se oli toimiessaan (siis korjatessaan ääntä) hieman epäluonnollisen kuuloinen. Huomasin, että yleisö reagoi lauluuni, kun pedaali teki korjauksia. Tämän vuoksi luovuin ko pedaalista. Tuo pedaali vaikuttaa TC Heliconin politiikalta tehdä näitä "stomp boxeja" keikka käyttöön, kuten ovat tehneet TC Helicon H1 harmonizerin. Kaikissa näissä on sama ilmiö, harmonioiden tuottaminen ja äänen pitchin korjaaminen prosessoivat lauluääntä siten, että palautteena olen saanut kommentteja "hieman epäluonnollinen / teennäinen".

Tosta Bossista mä sanon sen, että siinähän joutuu asettamaan sävellajin etukäteen, jos käyttää noita harmonisointipiirteitä. Voi olla, että tietoni ovat jostain vanhemmasta versiosta, mutta kummiskin. Mites suu pannaan sitten, jos biisissä on transpunointi ;-) Eli tuo on laitteen rajoite. Kaikuja yms käytettäessä kaikki tietävät, ettei tolla silloin ole merkitystä, mutta kummiskin tämä on pointti.

Mulla on toi TC Heliconin H1 käytössä, ja käytän sitä tosi konservatiivisesti. Siinä on se hyvä puoli, että se seuraa kitaraa, ja vaihtoehtoisesti antaa mahdollisuuden asettaa sävellaji. Näin ollen bassoa soitettaessa sitä voi myös käyttää. En juurikaan tarvitse monimutkaisia ja laajoja lauluääneni prosessointeja/muokkaamisia, koska laulan vain taustoja ja soitto on päätehtäväni. Tämän vuoksi kaikujen yms tuottaminen muualla, kuin PA-mikserissä, ei ole minulle hirvittävän oleellista.

Toivottavasti tuosta oli apua erilaisten tarkastelukulmien asettamiseen.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti