Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tummalle äänelle mikkiä
1
Luonnotar
18.12.2012 20:26:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjes!
 
Onkos väellä kokemusta tuollaisesta jenkkien hehkuttamasta Heil PR 35:sta?
 
Itse olen erittäin matalalta laulava naisaltto, ja nykyinen shuren beta 58 on aivan liian kiertoherkkä ammattilaismiksaajasta huolimatta kun ääntäni ei meinaa saada bändistä kuulumaan, matala ääni uppoaa herkästi instrumentteihin. Laulan erittäin pehmeästi, huuto tai puskeminen ei tulisi kysymykseenkään (ja shureen joutuu puskemaan)
 
Mikki ei ole tietenkään ainoa tekijä, mutta ihan ilman bändiä laulaessakin se jättää paljon äänensävyistä pois latistaen ohueksi (verrattuna kunnon konkkamikkiin) ja nyt on haussa hieman konkkamikkimäisempi dynaaminen mikki. Minulle on suositeltu Audixin om-6:sta (koska se on kuulemma parempi naisäänelle, joka yleensä tarkoittaa ettei ole hyvä minulle) ja om5:sta (joka on miesäänelle parempi kertoman mukaan).
 
Kaupassa saa toki kokeilla noita audixeja, mutta ei taida kukaan suomalainen liike myydä tuota heilin mikkiä?
 
Kiitos jo etukäteen jos jollakin on jotain asiaan antaa.
 
cake
18.12.2012 20:58:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heil-mikrofoneja tuo Suomeen turkulainen musiikkialan yrittäjä. Hän myy niitä ainakin huuto.netin kautta. Tässä linkki Heil PR35:n myynti-ilmoitukseen:
 
http://www.huuto.net/kohteet/heil-pr35-dynaaminen-mikrofoni/247897991
 
Turussa varmaan pääsee kokeilemaan jos nyt tamperelainen tohtii Turuus käydä.
Kyseleppä sieltä niin asiat selviävät...
 
Luonnotar
19.12.2012 11:42:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko kenelläkään kokemusta EV N/D767A N/DYM-Series -mikistä? Se kuulostaa lupaavalta, mutta yleensä herkkyydessä tulee kaverina kiertoherkkyys, onko tälläkin?
 
Kiitos jo etukäteen!
 
BigAgib
24.12.2012 01:36:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PR 35 on erittäin hyvä mikki. Siinä on erittäin "tuhti" alakerta, joten jos olet altto, voit joutua leikkaamaan eq:lla sieltä pois jonkin verran. Mutta jos sulla on tumma soundi, niin takuulla lahkeet lepattaa tuolla mikillä : )
Kannattais myös koklata blue encore 300!
Se on konkkamikki, mutta ei mikään herkkä kiertämään, koska antaa gainia erittäin kovasti ennen kiertoa!
Soundtools tuo maahan Helsingissä. Löytyy www.soundtools.fi
 
Tuo blue maksaa nyt poistomyynnissä n.130€
Heil on n 300€
 
Kumpikin on todella hyviä mikkejä!
 
Spedemix
25.12.2012 22:50:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on ongelmia kierron kanssa, ja tosiaan oma laulu ei ole sellaista "huutoa", niin yksi varteenotettava vaihtoehto vois olla AKG:n D5 mikki. Sitä aikoinan mainostettiin sloganilla "Feedback is dead". Mikki ei tosin sovi edes hiukankaan "nenäkkäämmille" laulajille.
 
miksauksia: http://soundcloud.com/spede-1
Numb
27.12.2012 10:16:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luonnotar: Olisiko kenelläkään kokemusta EV N/D767A N/DYM-Series -mikistä? Se kuulostaa lupaavalta, mutta yleensä herkkyydessä tulee kaverina kiertoherkkyys, onko tälläkin?
 
Kiitos jo etukäteen!

 
Tää nyt tulee aika myöhäsestään, mutta mulla on käytössä enny muista mikä EV N/D -mikki. Vähemmän herkkä kiertämään se on kuin industry standard SM58. Soundiltaan on kirkkaampi kuin mainitty verrokki, joka menee mun baritonijoikunallani turhan sameaksi.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
TCBS
29.12.2012 01:31:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse käytän livetilanteissa ja treeneissä Röde M2 mikkiä. Kierrosta ei ole tietoakaan ja homma toimii moitteetomasti. Koska kyseessä on konkkamkki, pitää miksauspöydästä löytyä phantomi, toistaiseksi kaikkialla on ollut. Äänialaltani olen basso/baritoni joten hieman eri sarjan tekijöitä toki ollaan.
 
I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed or numbered. I am a free man!
drtdg
15.01.2013 14:53:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

otsikkoon komentti:
 
sennheiser e 935 tai 945.
 
"muuntelematta paras" eli mikrofoni toistaa äänen ilman sävyä tms. kuulostat itseltäsi.
 
ei kierrä ja kestää keikkoja. kunnon kapula!
 
tosin komentti hieman myöhässä, mut jos jollekkin apuja!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «