Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laulajaksiko?? :)
1
JenniXD
01.12.2012 16:04:55 (muokattu 01.12.2012 16:12:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut pienestä pitäen aika hyvä laulamaan. Olen laulanut yleisessä karaokessa ja minulle on sanottu, että minussa olisi ainesta laulajaksi. Olen 12 vuotias joo. Heh heh. :) Laulan hyvin mielelläni ihmisjoukkojen edessä. Olen todella hyvä juttelemaan ihmisten kanssa. Ihan vaikka tuntemattomien. :)
 
OPJ1974
01.12.2012 17:05:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JenniXD: Olen ollut pienestä pitäen aika hyvä laulamaan. Olen laulanut yleisessä karaokessa ja minulle on sanottu, että minussa olisi ainesta laulajaksi. Olen 12 vuotias joo. Heh heh. :) Laulan hyvin mielelläni ihmisjoukkojen edessä. Olen todella hyvä juttelemaan ihmisten kanssa. Ihan vaikka tuntemattomien. :)
 
Ja eikun hyvän laulunopettajan oppiin, siitä se lähtee - varsinkin, jos olet vasta 12-vuotias, niinkuin sanot. Mihinkään ei ole kiire ja kannattaa itselleen rakentaa hyvä pohja.
JenniXD
02.12.2012 15:51:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on kyllä hyvä idea, mutta täällä ei ole laulun opettajia. :( Tai no ehkä meidän opettaja. Se on hyvä musiikin opettaja. Pitää kysyä. :)
 
Jenni Nieminen
Saappineste
03.12.2012 00:25:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunhan et mene mihinkään vitun idolssiin niin olet kehitettävä tapaus.
 
Niq
03.12.2012 11:26:10 (muokattu 03.12.2012 11:26:55)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saappineste: Kunhan et mene mihinkään vitun idolssiin niin olet kehitettävä tapaus.
 
Vähän voisi harkita sanojaan, noin ylipäänsä, mutta etenkin tässä tapauksessa kun kysyjä on vielä melko nuori. Ensinnäkin kielenkäyttöä voisi siistiä, ja toisekseen, tällainen kärkkäiden mielipiteiden heittely vailla mitään perusteita on aika huonoa keskustelua, jos sitä edes keskusteluksi voi laskea. Idolsin kautta on muutamakin artisti luonut ihan hyvän uran itselleen. Onko se oikein vai väärin, niin se jääköön jokaisen omaksi mielipiteeksi. Kykyjenetsintäkilpailuja on harrastettu jo ainakin viime vuosisadan alkupuolella, ellei jo aiemminkin ihmiskunnan historiassa. Ei siis mitään uutta tämän auringon alla.
 
Aloittajalle: Laula aina kun voit ja kun tuntuu siltä, sehän on ehkä kivointa hommaa ikinä. Jos laulaminen tuntuu pahalta kurkussa tai muualla kehossa, teet jotain väärin tai on tauon paikka. Väkisin siis ei kannata puskea. Jos kiinnostaa, opettele soittamaan jotain säestysinstrumenttia, kuten kitara tai piano. Sitä kautta on helppoa kehittää omaa sävelkorvaa, musikaalisuutta ja rytmitajua. Toki myös laulaminen on kivempaa, jos voit itse säestää itseäsi.
 
Saappineste
03.12.2012 13:37:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Njoo, pitää kyllä myöntää että ehkä nyt ilmaisin asian helpoimman kautta. Pahoittelut.
 
Oma näkemys kykykilpailuista: Homma perustuu siihen että koetetaan saada nuorista unelmien toteuttajista tähän maahan uusia "menestyneitä" poppareita. Toisin sanoen sinun odotetaan tekevän levy joka myy. Jos se ei myy, niin se lasku maanpinnalle on aikamoisesti pahempi. Tulee ehkä juontokeikkaa pr-henkilönä Sokokoksen sukkamyyjäisiin, mutta levy-yhtiöt tuskin enää innostuu auttamaan. Ja siis onhan se mahdollista menestyä esim. Idolssin kautta, mutta aika huteralla pohjalla se on. Eikä tässä ole edes vikana itse artisiti. Vaan monesti levy-yhtiö joka ei viitsi edes markkinoida uutta artistia kunnolla. Eli missä ovat: Pete Parkkonen, Hanna Pakarinen, Martti Saarinen ja jne? Ei ainakaan huipulla.
 
Siksi tahdon että ihmiset keräävät sen maineen itselleen aivan rehellisesti töitä tehden. Se ei saata tapahtua koskaan, mutta oma näkemys varmasta ja turvallisesta maineen hommaamisesta on vain jaksaa keikkailla siellä Heinolan nuorisoseurantalolla.
 
Niq
03.12.2012 15:53:01 (muokattu 03.12.2012 15:53:41)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saappineste: Oma näkemys kykykilpailuista: Homma perustuu siihen että koetetaan saada nuorista unelmien toteuttajista tähän maahan uusia "menestyneitä" poppareita. Toisin sanoen sinun odotetaan tekevän levy joka myy. Jos se ei myy, niin se lasku maanpinnalle on aikamoisesti pahempi. Tulee ehkä juontokeikkaa pr-henkilönä Sokokoksen sukkamyyjäisiin, mutta levy-yhtiöt tuskin enää innostuu auttamaan. Ja siis onhan se mahdollista menestyä esim. Idolssin kautta, mutta aika huteralla pohjalla se on. Eikä tässä ole edes vikana itse artisiti. Vaan monesti levy-yhtiö joka ei viitsi edes markkinoida uutta artistia kunnolla. Eli missä ovat: Pete Parkkonen, Hanna Pakarinen, Martti Saarinen ja jne? Ei ainakaan huipulla.
 
Mites noi bändit tai artistit jotka on tulleet sen pidemmän tien? Ihan yhtälailla niihinkin markkinan lait pätevät: Jos ei levy myy eikä soi radiossa niin tervemenoa pubin nurkkaan vetämään. Eikä se mikään häpeä ole. Se on ihan yhtä arvostettavaa kuin tuhannen ihmisen keikkapaikkojen täyteenvetäminen. Eikä ne levy-yhtiöt muitakaan artisteja juurikaan markkinoi; artistit markkinoi itse itseään. Mainos Rumba-lehden keskiaukeamalla ei ole varsinaisesti pääasiallista artistin markkinointia, vaan itse sisältö ja näkyminen mediassa yms.
 
Siksi tahdon että ihmiset keräävät sen maineen itselleen aivan rehellisesti töitä tehden. Se ei saata tapahtua koskaan, mutta oma näkemys varmasta ja turvallisesta maineen hommaamisesta on vain jaksaa keikkailla siellä Heinolan nuorisoseurantalolla.
 
Esimerkiksi Mikko Herranen tai Antti Tuisku ovat molemmat maineensa luoneet tekemällä duunia. Se, että nousee suuren kansan tietoisuuteen jossain telkkariohjelmassa, on vain pieni pala siitä, oikeastaan vain pieni sysäys. Sitä ennen ja sen jälkeen on paiskittu valtava määrä työtä homman eteen.
 
Vikahan on vain ja ainoastaan Suomen juntissa & epäkulturellissa kansassa, jota ei yksinkertaisesti kiinnosta ottaa mistään uudesta musasta selvää, vaan otetaan se telkkarista ja voicelta valmiiksi paketoituna mitä tulee. Tällöin on oikeastaan lottopottiin verrattavissa oleva asia breikata ilman minkäänlaista medianostetta.
 
Saappineste
03.12.2012 17:40:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se vaan saattaa olla nuorellekkin kova paikka olla kisaamassa jossain hartwall areenalla osana jotain formatoitua laulukilpailua, ja jos siitä saa erehtyneen kuvan että tämmöstä glamouria se tulee sitten kisankin jälkeen olemaan. Kun tuskin se sitä on.
 
Siksi omasta mielestä on turvallisempaa rämpiä niitä räkälöitä vuodesta toiseen. Kun ei ole alunperinkään tottunut mihinkään erityiseen kohteluun, osaa ne vastaiskutkin ottaa ehkä helpommin. Ja tuskin enää suomen mittakaavassa kukaan tulee sitä musiikkia pääsääntöisesti tekemään elannokseen. Siksi onkin mielestäni jotenkin karua että joku Robin ja Tuuli on nyt ne kovimmat nimet. Molemmat on niin nuoria että se aikuistuminen saattaa jossain vaiheessa olla aika raskas paikka. Ja kun vielä itse uskon siihen että kumpaakaan tapausta ei muisteta enää viiden vuoden päästä ollenkaan.
 
Timitzii
04.12.2012 00:47:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eri mieltä. Parhaat erottuvat usein joukosta ja onnistuvat pääsemään pitkälle.
 
Saappineste
04.12.2012 14:46:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timitzii: Eri mieltä. Parhaat erottuvat usein joukosta ja onnistuvat pääsemään pitkälle.
 
Eri mieltä. Tilastollisesti uskon siihen että se kaikkein parhain bändi omaan korvaan jää tässä elämässä todennäköisesti kuulematta. Niin surullista kuin se onkin, ei kaikkea hyvää musiikkia pysty, ehdi, tiedä kuunnella.
 
Örkinrumilus
04.12.2012 14:54:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eri mieltä. Parhaat erottuvat usein joukosta ja onnistuvat pääsemään pitkälle.
 
Niinikään eri mieltä. Olisiko esim. juuri edellämainituista Robinista tai Tuulista mitään josseivät olisi saaneet oikeita ihmisiä tekemään oikeita asioita ja tuuppaamaan sitä oikeanlaista paskaa massoille? Varjopuolena tässä on juurikin se, että vuoden parin päästä saatetaan tulla hyvinkin kovaa ja korkealta alas kun jo totuttu suosia lakkaakin olemasta.
 
"Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.."
Niq
04.12.2012 15:09:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erona lienee se, että Robin ja Tuuli lienevät puhtaasti levy-yhtiön tuotteita. Eli on tehty biisit ja kaikki valmiiksi ja sit katotaan vaan joku nuori, cool tyyppi, joka osaa laulaa, siihen levyn kanteen. Ei näillä ole idolsien kanssa kai mitään tekemistä.
 
PJS
04.12.2012 15:12:09 (muokattu 04.12.2012 15:12:44)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Whoa! Lähteekö vähäsen lapasesta taas... Jos nyt otetaan iisisti noiden pop-tähteydestä ammatti -asioiden kanssa. Ketjun aloittajahan haluis vaan laulaa, laulaa voi jopa ihan ilman et on aikomusta ryhtyä "muusikoksi"-
 
Mä neuvoisin et laulutunneille vaan, varmasti jostain lähikunnasta löytyy laulunopetusta ja usein aika huokeaan hintaan. Kerran kahdessakin viikossa on jo kivasti alkuun ja jos innostusta riittää ni voi lisätä sen mukaan. Ja pääasia et se tuntuu itsestä kivalta, harrastuksissa pitää aina pyrkii siihen että voi duunata juttuja mistä pitää ilman että on paineita mihinkään suoriutumiseen.
 
Peace!
Kalmo
06.12.2012 21:08:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq: Erona lienee se, että Robin ja Tuuli lienevät puhtaasti levy-yhtiön tuotteita. Eli on tehty biisit ja kaikki valmiiksi ja sit katotaan vaan joku nuori, cool tyyppi, joka osaa laulaa, siihen levyn kanteen. Ei näillä ole idolsien kanssa kai mitään tekemistä.
 
Eivätköhän nuo Idols-finalistit ole ihan yhtä lailla yhtiöiden talutushihnassa jo lähtöasetelmissa. Sitten vasta, jos ei hommasta tule mitään, päästetään hihnasta. Robin on esiintynyt ulkomaillakin jo aikoja sitten. On kai aika selvää, ettei sen ikäinen lähde ulkomaanfestareille ihan omin nokkineen :o)
 
Suomen kokoisesta maasta ei noin vaan "katota" kundia, jolla on Robinin edellytykset hommaan. Luulenpa, että levy-yhtiölssä on pidätelty orgasmia, kun on tajuttu, minkälainen kultakimpale on eteen osunut.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Örkinrumilus
06.12.2012 23:09:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomen kokoisesta maasta ei noin vaan "katota" kundia, jolla on Robinin edellytykset hommaan. Luulenpa, että levy-yhtiölssä on pidätelty orgasmia, kun on tajuttu, minkälainen kultakimpale on eteen osunut.
 
12v jolla on tukka hyvin ja nätti hymy ja pääsee suurinpiirtein niin lähelle oikeaa säveltä että autotunella saa tehtyä kliinin kuulosta ;)?
 
No joojoo offtopic mutta pakko oli.. :D
 
-Örkki-
 
"Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.."
JenniXD
09.12.2012 14:08:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole ainakaan vielä käynyt mielessä mennä laulukilpailuun. Se voi olla ehkä hieman vanhemmalla iällä mutta ei vielä.:)
 
Jenni Nieminen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «