Muusikoiden.net
10.12.2016

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Naapurin lapset matkii laulamista (ja örinää, kiljumista..)
1
TortoisePotato
04.11.2012 15:10:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rekisteröidyin tänne ihan just äsken, eli morso (on sun selän takana). Olis pari kysymystä ja ehkä tästä sais jonkinnäkösen keskustelun aikaseks jos jollain on samantapasia kokemuksia tai jotain mielipiteitä, ja niin edelleen. Eli siis: Oon aika monipuolinen muusikko, ja teen useimmiten kaiken yksin, ja siis useampia genrejä koska yksinkertasesti oon melko hyperaktiivinen ja pidän kaikesta, joten haluun myös tehdä kaikkea. Naapurit ei oo valittanut siitä koskaan, ainakin yks toinen tällä hetkellä laulaa myös (silleen oopperatyylisesti, heh) ja soittaa pianoa, eli on ihan ok ilmapiiri naapurien kesken. Joskus jos kello 20 jälkeen kiljuu kovaa ja kimeesti (silleen black metal-tyylisesti) joskus joku lyö seinää pari kertaa, mutta muuten ei oikeestaan koskaan. Ja sehän on siis ihan ymmärrettävää, koska se on jo sen verran myöhään ja sen verran ei-perus-pop-laulamista että ei oo ihmekkään että ehkä joku mummeli ärsyyntyy. Siis äänitän suunnilleen ehkä kerran tai kaks viikossa, puolesta tunnista tuntiin yleensä, joskus viikonloppusin enemmän ja muuten vaan laulan jotain semmosta perus "lalalalaaa" ettei ääni mene täysin. Sehän menee just siinä samassa siis mitä naapurit mölyää, ja samat äänenvoimakkuudetkin taitaa olla..

Mutta siis, nyt jonkun naapurin lapset on alkanut matkimaan mua. Siis sehän olis ihan mukava asia muuten, tietää että inspiroi lapsia (vaikka ehkä huonolla tavalla..?), mutta kun ne ärsyttää sillä tahallaan eikä se oo semmosta että ne olis inspiroitunut mun mölinöistä vaan käyttää niitä jonkinnäkösenä kostona tai jonain. Herättivät aamu kaheksalta tai joskus eilen silleen että oli pihalla kiljumassa ja haukku mua jotenkin, huus jotain ihme syytöksiä. Ei siinäkään muuten mitään, mutta mietin vaan sitä että miten ne niiden vanhemmat reagoi asiaan. Vaan tän yhen kerran vielä, mutta pelkään että alkaa ehkä useammin jos ite jatkan laulamista/örisemistä/kiljumista/rääkymistä/kaikkea muuta. Ja siis nehän ei edes osaa, eli puolet on yskimistä ja kamalan kuulosta nuotinvierestä vetämistä. Itekin olin tommonen pari millisekunttia sitten, eli ei siinäkään mitään.

Vaikka ne naapurit oliskin ihan ok silleen että mä mölisen täällä, niin mitä sit kun ne on niiden omat lapset? Kuitenkin oon 99% varma että kukaan ei ymmärrä yhtään mitään mitä laulan (en osaa lausuu englantia kunnolla..) ja sanotukset on usein aika tarkotuksella omituisia (esim just toissapäivänä tein biisiä kannibaaliraiskaaja seksiaddiktioituneesta tyypistä joka syö mätääntyneitä ruumiita). Yleensä ei ole ihan noin yksinkertasta ja "normaalia", vaan viisijalkasista yksisarvisista, raskaana olevista lentokoneista ja kaikenlaisesta muusta missä ei oo mitään järkee, koska se on hauskaa (mun huumorintaju on ehkä vähän outo). Eli siis, nyt vihdoin se kysymys kaiken tän ihme tarpomisen jälkeen:

Voinko jatkaa samalla tavalla kun aina vai pitääkö lopettaa ettei ne lapset rupee sarjamurhaajiks jotka uhraa peltipurkkeja Saatanalle ja pukeutuu banaaniasuihin? Tää on ihan oikeesti vakava kysymys, vaikka toi loppuosa onkin liioteltua. Meinaan silleen että kasvaako ne lapset kieroon jos naapuri päästelee välillä death metal-örinöitä, sitten emovinkunoita ja kaikkee tämmöstä? Meneekö niiden musamaku kokonaan sekasin ja niistä tulee samanlaisia kun musta, eli tämmösii musiikillisia sekasikiöitä?

PS: Sori jos tää on jotenkin sääntöjen/yleistunnelman vastanen viesti sen takia että oon tämmönen ihme megaitsekäs vainokorvanen perunaharha. :D

Arvoman
04.11.2012 20:22:14

Itse kotona myöskin tullut treenattua laulamista, ja joskus kovillakin volatasoilla.
Ei naapurit ole valittaneet ikinä, yksi kehui lauluääntä kun kysyin joskus kun törmättiin että enhän oo häirinnyt.

Ylhäältä sitten eräspäivä kun tein jotain jo-ja-jo harjoitteita, ja kokoajan kovempaa niin rupes kuulumaan ölinänä samaa. Otin vihjeenä, ja lopettelin.

Voiko siis aikuiset jotenkin häiriintyä mun laulusta, ja niistä voi tulla samanlaisia, en tiedä. Sen jälkeen en ole hirveästi laulanut korkealta harjotteina, vaan lähinnä biiseinä, ja ehkä juurikaan en yli kahdeksan.

Mutta tuohon että lapset ottaisivat vaikutteita, niin tekee hyvää vaan oppia että joku tekee täysillä, häpeilemättä omaa juttuansa.

Mietin vain että ethän häpeile sitä mitä teet, varsinkin lasten toistamina voi tuntua typerältä.

Vanhemmat kasvattakoon tynnyrissä, et nyt kumminkaan opeta niille totuutena että raskaana olevat lentokoneet on totuus, ja rakkaus.

Tekee hyvää oppia erilaisista, toivoo vain etteivät vanhemmat vain opeta "no onhan se vähän outoa, ehehe" Mutta näin.

En tiedä oliko juurikaan järkeä, mut jou!

Hattori Hanzo.
TortoisePotato
05.11.2012 10:56:37

Hmm, no joo. Hyvä tietää että en oo ainoo joka on kokenu semmosta. Mut niin, en tietenkään häpee mitään paitsi jos yritän opetella tekee jotain uutta (räppäämään, tai sit silleen matalasti laulamista esimerkiks) koska en tietysti osaa kunnolla ainakaan vielä ja sit se kuulostaa tyhmältä. Ja sit joskus jos menee ihan mönkään joku, ääni menee tai jotain, mut se nyt on ihan normaalia varmaan.

Scars80
05.11.2012 14:47:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä rupes omat muksut nauramaan oven takana ja matkimaan kun päristelin ja vetelin skaaloja suihkussa ollessani ennen keikkaa.

Antaa lasten nauraa jos siltä tuntuu. Se on katsos niiden tapa reagoida asiaan jota ne ei ymmärrä.

Ei pidä ottaa itseään liian vakavasti, niin sillon ei muidenkaan höpinät ja naureskelut tunnu missään :)

Don't be a drunk without BlackOut! http://www.mikseri.net/blackoutcorp
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti