Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Erilaisia lämmittelytapoja.
1
WANISH
01.10.2012 20:37:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokainen, joka ylipäätään harrastaa musiikkia jollain tavalla, on varmaan huomannut, että tekeminen toimii paremmin, jos sitä ennen on lämmitellyt edes jonkun verran. Erityisesti laulun kanssa lämmittely on aikalailla pakollinen asia, ettei sitä menetä heti ensimmäisen korkean äänen/rääkäisyn laulettuaan. Tapoja on paljon erilaisia, mutta milläs tavalla te hyvät muusikkotoverini availette ääntänne ennen esiintymistä/reenaamista? Teettekö niitä koulussakin opittuja pipo piponi ja mimemamo rallatuksia vai onko porukalla muitakin tapoja, joita käytätte?
 
Taka-ajatuksena tässä nyt on saada hyviä vinkkejä, sillä bändimme, joka soittaa metallia, sai tässä vähän aikaa sitten laulajan bändiinsä, joka tosin on kokemusta vailla. Varsinkin tämä näkyy siinä, että kaveri ei juuri availe ääntään ennen suoritusta tai sitten hän lämmittelee Mokoman Kasvot Kohti Itään biisin kanssa (jota siis olemme coverina soittaneet tässä nyt vähän aikaa). Olisi siis ehkä parempi keksiä kaverille parempi lämmittelytapa, vai mitä sanotte? Toki ottaisin myös itse tästä vinkkejä, taustoja kun laulan!
 
Viocress
01.10.2012 21:32:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.youtube.com/watch?v=Q5CWsFaVnWM
 
Siitä part 1, relativeista part 2 ja part 3. Olen käyttänyt tuota äänenavausmetodia vajaat pari vuotta ja toimii erittäin hyvin. Kantsii katsoa muutkin Ericin videot, myös hyviä venyttelyohjeita löytyy.
 
kausalgia.bandcamp.com
Pääskynen
02.10.2012 20:06:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi Eric on kyllä todella kova opettaja ja sillä on paljon hyviä juttuja.
 
Itselläni on käytössä Melissa Cross:in opit ja hänen lämmittely cd.
Melissa on erikoistunut metal-laulajiin ja kaikki hänen opit, lämmittelyt mukaan lukien on suunniteltu raskaammalle laululle.
 
http://www.thomann.de/fi/alfred_pub … ishing_the_zen_of_screaming_dvd.htm
 
Tuolta saa esim tilattua raskaan laulamisen raamatun ja mukan tulee lämmittely cd.
Lämmittely kestää n. 14 min ja sen voi tehdä vaikka päivällä veikka treenit tai keikka olisi illalla. Itse olen huomannut todella tehokkaaksi treeniksi.
Mulla on treenikselle 20 min ajomatka ja vedän ton aina matkalla ja ääni toimii kuin unelma.
Ton lämmittely cd:n saa vissiin erikseenkin mut siitä ei ole hyötyä jollei oo katsonut DVD:tä ensin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «