Muusikoiden.net
05.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 30.v ja tahtois opiskella laulua!
1
Beforeme
22.05.2012 13:56:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heittäkää vähän ajatuksia, eli olen 30 ja risat, ja tahtoisin opiskella yksityistunneilla laulua painottuen jazziin. Olenko jo liian vanha oppimaan ja kehittymään, vai vieläkö on toivoa päästä jopa keikkailemaan asti.

Ps: jos tiedätte hyviä opettajia Etelä-pohjanmaan suunnalta, voisin ottaa tietoja vastaan.

vesipeto
22.05.2012 19:34:16

Beforeme: Heittäkää vähän ajatuksia, eli olen 30 ja risat, ja tahtoisin opiskella yksityistunneilla laulua painottuen jazziin. Olenko jo liian vanha oppimaan ja kehittymään, vai vieläkö on toivoa päästä jopa keikkailemaan asti.

Ps: jos tiedätte hyviä opettajia Etelä-pohjanmaan suunnalta, voisin ottaa tietoja vastaan.

Ehkä jos haluat teinitähdeksi, niin sitten voi olla aikas paha :) Muuten, tottakai. Itse aloitin lauluopiskelun 37:n vuoden iässä. Ja keikkailuun tulee, niin eiköhän maailmasta löydy yli kolmekymppisiä esiintyviä laulajia :D

Scars80
22.05.2012 22:19:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kyllä soot jo selkeesti eläny elämäs ja nyt vaan kannattaa tyytyä siihen mitä on ;)
No ei!
Koskaan ei oo liian myöhästä opiskella uutta oli se sitten laulua, soitantaa tahi ihan jotain muuta.
Ei muuta kuin tsemiä ja toivottavasti joku osaa opastaa sulle jonkun pätevän laulunopettajan. Itse kun en osaa muuta, kuin heitää tälläsiä muka hauskoja kommentteja ;)

Frey
25.05.2012 14:05:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla kävi säkä ja pääsin paikallisen konservatorion "harjoitusoppilaaksi". Eli konservatorion opiskelija harjoittelee minuun laulunopettamistaan. Ei maksanut paljoa, ja opetus on kuitenkin ollut tosi hyödyllistä minulle, kun en ole aiemmin mitään tunteja ottanut, ja bänditreeneissä vaan sinnikkäästi riekkunut mukana. Kyselehän siis lähikonservatoriostasi, jos siellä olisi tämmöinen mahdollisuus, ja seuraa lehtien ilmoituksia. Itse huomasin tämän tilaisuuden juuri sanomalehdestä.

Ikä ei ole missään tapauksessa este laulun opiskelulle, tai minkään muunkaan opiskelulle. Ihmisen aivot sopeutuvat niihin tehtäviin, mitä niille annamme, joten kenties takkuisen alun jälkeen huomaat varmasti varsin pian että edistystä tapahtuu.

Beforeme
26.05.2012 10:54:33

Kiitos kaikille tsemppaamisesta. Nyt olen ottanut itteäni niskasta kiinni ja hankkinut opettajan. Enää ei tarvi kun karistaa törkee ramppikuume ja turhat ennakko luulot omasta kehittymiskyvystä, niin hyvin lähtee. kiitos tosiaan vielä paljon kaikille, ette varmasti usko kuinka paljon näillä kommenteilla oli arvoa mulle. Tsemppiä myös kaikille teille musiikin saralla.

rintapek
31.05.2012 23:04:43

Beforeme: Kiitos kaikille tsemppaamisesta. Nyt olen ottanut itteäni niskasta kiinni ja hankkinut opettajan. Enää ei tarvi kun karistaa törkee ramppikuume ja turhat ennakko luulot omasta kehittymiskyvystä, niin hyvin lähtee. kiitos tosiaan vielä paljon kaikille, ette varmasti usko kuinka paljon näillä kommenteilla oli arvoa mulle. Tsemppiä myös kaikille teille musiikin saralla.

Kandee ain muistaa, et äänellään se variskin laulaa. Niin mäkin teen.
Tuomari Nurmio, puhumattakaan Laila Kinnusesta ei millään poppakonstilla muutu Olavi Virraksi, vaik kuin tahtoisi.

Ain jää laulamati tuhansittain hemmetin hyviä kappaleita, jotka vaan kertakaikkiaan millään opilla ei taitu.
Se on sit oma taitonsa, et osaa valita, tai tehdä ne, jotka jotenkin taittuu.

One kind of music only - the good kind
CMB
18.06.2012 22:48:18

Minä aloitin tuntien ottamisen 36-vuotiaana, vähän ennen kuin täytin 37. En ole ehtinyt käydä vielä monella tunnilla tämän puolen vuoden aikana, mutta uusien äänenkäytön ja hengitystekniikoiden avulla laulamisesta on tullut paljon nautittavampaa ja jopa astmani on helpommin hallittavissa. Äänenikin on muuttunut ja muuttuu koko ajan.

Tilasin juuri eilen ensimmäisen nuottikirjani ihan laulamista ajatellen. Netistä kuuntelen lauluja pätkissä ja laulan messissä. Tarkoitus olisi, että voisin vielä seurata niitä nuoteista. Ajattelin vähän tutkiskella itsekseni äänialaani ja etsiskellä äänelleni sopivia lauluja.

Haluaisin saada sellaista varmuutta "uuden ääneni" käyttöön ja vähän testailla sitä.

:-)

Se joka kadottaa järkensä, on yleensä viimeinen joka sitä kaipaa.
AHiltula
25.06.2012 21:31:19

Hei

Olen itse kohta 33v mies Oulun seudulta ja itse myös innostuin laulamisesta näin "myöhäisherännäisenä". Vaikka olen aina pitänyt itseäni hevimiehenä ja soittopuolella (kitara/rummut) olen aina soittanut vain rockkia, niin laulullisesti olen innostunut enemmän iskelmästä, tanssimusiikista sekä muutenkin kotimaisesta popista (zen cafe, yö, yölintu yms). Tämä sen vuoksi, että tunnen sen paremmin sopivan äänelleni kuin rockin. Kysynkin nyt, tietääkö kukaan hyvää laulunopettajaa Oulusta? Kiinnostusta olisi lavoille, kokemusta esiintymisestä ei tosin ole kuin karaoken verran.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti