Muusikoiden.net
04.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laulun tasosuoritukset
1
antipathy
25.03.2012 15:57:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulussahan on vain 1/2 ja 2/2-kurssi peruspuolella, toisin kuin monissa muissa instrumenteissa 3/3:n asti. Pitääkö laulututkinnot siis sisällään vähän asioita, vai paljon asioita, mitkä käydään läpi hitaasti kahdessa suuressa kokonaisuudessa?

Mitä pop/jazz-laulukurssit pitävät ylipäätään sisällään?
Milloin opitaan päärekisterin käyttö ja vaihtaminen sujuvasti rintarekisteristä? Entä vibrato?

Sori sekavasta kysymystulvasta.

annananna
06.04.2012 15:11:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heippa, mä oon saanu justiinsa 2/2 valmiiksi. Siinä niitä käytiin läpi. Rock; jazz; iskelmä; pop; musiikkiteatteri ja joo kaikkea piti harjoitella; äänilajit, hidastukset, fraseeraukset ynnämuut. Biisit ei ole enää 2/2 mitään helppoja, vaan ne pitää olla sellasia iskelmissä tangolaulajien tasolla ja popissa jotain ihan mediumista vaikeisiin kappaleisiin ja tyylilajit otetaan kanssa huomioon;äänenväri tms. Jazz-musiikissa pitää osata fraseerata ja sellainen kappale pitää olla myös tutkinnossa. Kappaleet pitää olla eri aikakausilta ja erityyppisiä. Mielellään myös erikielisiä. Tutkintoon tulee housebändi. Mä teen vielä sillee, että mä olen sovittanut erikseen sävellyksen opettajan kanssa jousisovitukset kappaleisiin ja mulle tulee siis vielä tuplasti isompi bändi. Tutkinnon laajuudesta kertonee se, että se käsittää 50 kappaletta, jotka käydään läpi tunnilla ennen tutkintoa. Ei oo ihan yhden vuoden homma. Mulla kesti kaksi vuotta niiden kappaleiden suorittaminen. Klassisesta puolesta en tiedä mitn. Luultavasti tuplasti vaikeampaa...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti