Muusikoiden.net
05.12.2016

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kysymys laulutunneista
1
bytheway
13.02.2012 08:07:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käynyt kohta vuoden laulutunneilla.

Yhteistyö opettajan kanssa toimii hienosti, mutta jostain syystä on tullut tunne, että olisi kiva käydä kokeilemassa laulamista toisenkin opettajan kanssa.

Mitä mieltä olette eri opettajilla käymisestä? Olen kuullut, että kahdella opettajalla käyminen ei ole järkevää kehittymisen kannalta..

Onko muilla kokemuksia kahdella eri opettajalla käymisestä?

Ajatus oli siis ottaa vain muutamia tunteja, eli mistään pysyvästä järjestelystä ei ole kysymys.

vesipeto
13.02.2012 13:07:37

bytheway: Olen käynyt kohta vuoden laulutunneilla.

Yhteistyö opettajan kanssa toimii hienosti, mutta jostain syystä on tullut tunne, että olisi kiva käydä kokeilemassa laulamista toisenkin opettajan kanssa.

Mitä mieltä olette eri opettajilla käymisestä? Olen kuullut, että kahdella opettajalla käyminen ei ole järkevää kehittymisen kannalta..

Itse olen käynyt parilla ns. mestariopettajalla (maksaa paljon) ja niistä tunneista on todella ollut apua tavallisten laulutuntien lisäksi. Yksi heistä oli suorastaan "vokaalikirurgi", joka hyvin tarkasti puuttui ja korjasi virheitä. Siitä tunnista oli apua seuraavaksi puoleksi vuodeksi, kun kävin niitä harjoituksia läpi vakiopettajani kanssa.

Ainakin minulle laulaminen on niin haastellinen aihe, että yritän haalia kaikkea tietoa ja treenausta mistä ikinä sitä saankin. Ja jotenkin oma ääni tykkää jos sille välillä tarjoaa ihan eri tyyppisiä harjotteita.

Jokapaikanapina
14.02.2012 10:18:48

Ota ihmeessä. Yhdellä opettajalla on vain rajallinen määrä tietoa ja toisaalta joka opettaja kuulee äänesi vähän eri tavalla. Pirkanmaan musiikkiopistolla jopa pyritään pitämään vuodessa muutama tunti toisen opettajan kuin oman kanssa.

bytheway
14.02.2012 10:49:49

Kiitoksia kommenteista...

Nämä vahvistivat omaa käsitystä asiasta.

JudeJude
14.02.2012 17:35:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bytheway: Nämä vahvistivat omaa käsitystä asiasta.

Mihinkäs muuhunkaan näitä nettifoorumeja käytettäisiin :)

"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta http://soundcloud.com/hohka
Nelly
27.02.2012 13:43:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmasti kannattaa kokeilla toistakin opettajaa jos siltä tuntuu:) Paljon opettajasta riippuu tietysti miten paljon pystyy opettamaan laulua/tekniikoita. Kävin nuorempana opettajalla joka ei osannut oikeastaan neuvoa yhtään mitään! Äänenavaus oli ainut mistä oli minulle myöhemmin hyötyä. Hän tyrmäsi joka kaikki kappale-ehdotukset heti kättelyssä ja sitten laulettiinkin hengellistämusiikkia. Ei siinäkään mitään vikaa ole mutta 14-vuotiaalle teiniangstille se ei oikein istunut:D
Onni kuitenkin on ollut matkassa kun törmäsin erään konservatorion kautta ammattimaiseen opettajaan joka on opettanut sekä klassista että rock-laulua ja hän on auttanut saamaan lauluuni ihan uusia sävyjä, alussa tällä opella käydessäni olin muutaman kerran jälkeen ihmeissäni et hei lähteekö musta tuollainenkin ääni:D

Joten lämpimästi suosittelen testaamaan toistakin opettajaa!:) Mitä kovemman tason opettaja niin sitä hintavampi varmasti on mutta itselleni ainakin opetus on tuonut niin paljon uusia ulottuvuuksia että kyllä se on sen arvoista, ehdottomasti!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti