Muusikoiden.net
05.12.2016

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vire kuulokkeiden kautta
1
PapaGomez
28.01.2012 23:25:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,

Mun isoin ongelma tuntuis olevan se, että laulan kyllä livenä nuotilleen, mutta kun itseään joutuu kuulemaan kuulokkeista, niin vire alkaa heittää snadisti. Mikä hemmetti tässä voisi olla syynä? Olen koittanut ilman kompuraa ja kompuran kanssa. Ja laajakalvosen konkan kanssa kun äänittää laulua niin ei viitsisi antaa musan vuotaa mikkiin. :I Mikä siis avuksi?

vesipeto
29.01.2012 16:07:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PapaGomez: Moro,

Mun isoin ongelma tuntuis olevan se, että laulan kyllä livenä nuotilleen, mutta kun itseään joutuu kuulemaan kuulokkeista, niin vire alkaa heittää snadisti. .....
Mikä siis avuksi?

Minulle auttoi paljon kun pistin EQ:ta kuunteluun ja korostin taustasta keski -ja yläpäätä (ehkä kannattaa kokeilla myös lauluun).Muista myös kokeilla ottaa toinen kuuloke vähän korvalta pois, että kuulet oman äänesi paremmin myös suoraan.

duane
01.02.2012 11:58:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PapaGomez: Moro,

Mun isoin ongelma tuntuis olevan se, että laulan kyllä livenä nuotilleen, mutta kun itseään joutuu kuulemaan kuulokkeista, niin vire alkaa heittää snadisti. Mikä hemmetti tässä voisi olla syynä?

Jos se vire roikkuu, niin saattaa johtua vaan siitä että ääni tulee liian lujaa kuunteluun. Tällöin äänenmuodostus on laiskempaa ja vire laskee..

katellaan...
PapaGomez
03.02.2012 07:31:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista, tuo äänenvoimakkuuden laskeminen, ja täysin suljetuista puoliavoimiin kuulokkeisiin vaihto auttoi rutkasti! Enpä mä tullut tämmöisiä itse ajatelleeksi edes, mutta nyt ei äänikään väsy jostain syystä niin nopeasti. Kiitos siis teille!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti