Muusikoiden.net
08.12.2016

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Langallisen mikrofonin käyttäminen langattomana
1
Toopelius
29.08.2011 16:14:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko täällä henkilöitä, joilla on kokemusta langattomien lähettimien käyttämisestä lankamikkien kanssa?

Käytän laulamiseen Shuren SH55 Series II mikrofonia ja alan jo hieman kyllästyä langan jatkeena keikkumiseen. Itse olen harkinnut kokeilevani Shure PG14 settiä, joka tosin on suunniteltu kitara- ja bassokäyttöön, mutta jonka kyllä saa adapterilla myös mikkiin kiinni. Olisiko kyseisen viritelmän käytössä ongelmia tiedossa esim. äänenlaadun kanssa?

Einherjar
31.08.2011 23:20:05

Sennheiserillä on ainakin dynaamisen mikin perään lykättävä lähetin. En tiedä onko niitä suoraan ostettavissa pakettina, mutta ainakin varaosina niitä löytyy:
http://www.thomann.de/fi/sennheiser_skp_100_g3dband.htm

Ainakin ennen Akg:lläkin oli moinen järjestelmä, mutta sitä en nyt äkkiseltään löytänyt. Shuren lähettimien tilanteesta ei ole tarkempaa tietoa.

"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
nisumaka
08.09.2011 08:12:19 (muokattu 08.09.2011 08:13:25)

Mä olen ollut radiossa (Radio Ykkönen) joskus takavuosiana äänitarkkaajana ja tehnyt paljonkin erilaisia töitä langattomien kanssa. Periaatteessa langaton lähetin / vastaanotin VAIN KORVAAVAT KAAPELIN. Ne eivät saa muuttaa soundia, ja sitä yleensä eivät teekään. Niiden kaista lienee jotain 20Hz-20.000 Hz. Joskus harvoin leikataan tahallaan yläpäästä, koska se poistaa kohinaa. Noi näkee spekseistä, jotka käytännössä Shurella, Senkulla ... on miltei aina löydettävissä täältä netistä. Ainoa asia, mikä voi mennä pieleen on se, että kytkee lähettimen plugiin matalaohmisen mikrofonin, ja tästä syntyy sovitusvirhe. Toi kannattaa katsoa spekseistä, mitä äänilähteitä (kitara = korkeaohminen, Shure Elvismikki = matalaohminen) input tukee. Toivottavasti jeesas.

santtus
23.09.2011 18:50:18

Moro

Langaton heikentää aina äänenlaatua. Kalleimmatkin setit pääsevät vain lähelle kaapelin äänenlaatua. Tätä taustaa vasten kannattaa langattomaan settiin panostaa, jos äänenlaatu on tärkeä asia. Ehdoton minimi mielestäni on Sennheiserin 100 G3 sarja.

Roki
09.10.2011 04:54:21

Markalla saa markan laitteen. http://eu.audio-technica.com/en/pro … ct.asp?catID=4&subID=53&prodID=3648 on hyväksi todettu. Haluaa toki seuraksi 1800- tahi 3000-sarjan vastaanottimen.

Been there - done that - don't ask.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti