Muusikoiden.net
03.12.2016

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ApuaApuaTekniikkaHukassa
1
WannaBeSinger
23.01.2011 11:12:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei! oon 13-vee tyttö joka tarvis apua. haluaisin laulaa muttakun ei onnistu. oon laulanu jo jonkun aikaa ja alussa ei ollut mitään ongelmia. mutta nyt on alkanut sattua.

elikkäs kun mä laulan, mulla tuntuu sen aikana ja sen jälkeenkin outoa painetta päässä ja tulee kurkku kipeeksi.

pliis help mii! mä haluaisin niiiiiin kovasti taas laulaa ilman kipua ja toivon että en oo jo pysyvästi vahingoittanu itteäni!

Cornflake
24.01.2011 12:32:42

Ekaksi tulee mieleen, että kannattaa varmaan etsiä joku laulunopettaja / mesta jossa laulutekniikan alkeita opetetaan.

Redbound! I ain't gonna work on Maggie's farm no more
TyhjäSointu
02.02.2011 02:01:15

WannaBeSinger: Hei! oon 13-vee tyttö joka tarvis apua. haluaisin laulaa muttakun ei onnistu. oon laulanu jo jonkun aikaa ja alussa ei ollut mitään ongelmia. mutta nyt on alkanut sattua.

elikkäs kun mä laulan, mulla tuntuu sen aikana ja sen jälkeenkin outoa painetta päässä ja tulee kurkku kipeeksi.

pliis help mii! mä haluaisin niiiiiin kovasti taas laulaa ilman kipua ja toivon että en oo jo pysyvästi vahingoittanu itteäni!

Jep. Etsi lauluopettaja ja hyvä sellainen. Minkä tyyppistä musiikkia sä ensinnäkin laulat? Olet 13vuotias, joten sun pitäis olla todella tarkka äänesi suhteen. Normaalisti laulunopetus aloitetaan vasta 16vuotiaille siksi, että sitä nuoremmilla äänihuulet kehittyvät koko ajan ja näin ollen myös niiden vahingoittuminen on todennäköisempää väärällä tekniikalla.
Älä myöskään koita matkia kuuluisia laulajia. Väärin tehtynä tietyt laulutemput ja säröt voivat tehdä aika kivasti hallaa äänihuulille. Tärkeintä laulamisessa onkin löytää se tapa laulaa joka ei satu ja joka on itsellesi se luonnollinen. Älä myöskään puske ääntä väkisin ulos kurkustasi - se yleensä aiheuttaa juuri tuota jännitystä ja painetta.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti